انواع تنقلات سفر: با 30 ایده‌ی عالی برای خوراکی توراهی آشنا شوید + عکس

در سفرهای جاده‌ای یکی از سرگرمی‌های لذت بخش خوراکی‌ها هستند. اگر به تناسب اندام‌تان اهمیت می‌دهید و دلتان می‌خواهد کودکانتان با خوراکی‌های خوشمزه و سالم سرگرم شوند، در این متن از فروشگاه اینترنتی حاجی بادومی لیستی بلند بالا از انواع تنقلات سفر سالم و پر انرژی از آجیل و میوه خشک برایتان آماده کرده‌ایم.

تنقلات سالم برای سفر

وقتی در سفر هستیم قوانین غذا خوردن کاملا از بین می‌رود: مثلا بستنی برای شام و خوردن اسنک پیش از صبحانه! در سفر یک مجوز نانوشته به خودمان داده‌ایم که انواع تنقلات سفر مناسب ما است. سوپرمارکت‌های بین راهی، دکه‌های محوطه‌ی پمپ بنزین‌ها، فروشگاه‌ها و فست فودهای زنجیره‌ای همه‌ی آن‌ها این احساس را در ما ایجاد می‌کنند که هر چی خوراکی دوست داری بخور، مگر شما چند بار در طول سال سفر می‌آیی! ولی سفر هم مثل همه خوشی‌های زندگی کوتاه است و شما همان آدم قبلی هستید که بعد از سفر علاوه بر افسردگی باید اضافه وزن را هم تحمل کنید!

لیست تنقلات خوشمزه: برای اینکه از سفر لذت ببرید، باید خوراکی‌های سالم و خوشمزه همراه داشته باشید تا با خرید مواد غذایی توراهی و ناسالم به دردسر نیافتید.

(خواندن این مطلب احتمالا شما را برای خرید تنقلات از فروشگاه حاجی بادومی ترغیب می‌کند!)

انواع تنقلات سفر

خوراکی برای مسافرت

وقتی در سفر احساس گرسنگی می‌کنیم، انواع شکلات و آبنبات به شما پیشنهاد می‌شود، باید خیلی خوش شانس باشید یک یا دو موز سرگردان در کیسه شکلات و تخمه سهم شما شود! با چنین توراهی برای مسافر، باید خودتان را برای اضافه وزن اساسی بعد از سفر آماده کنید. چون در سفر ما ساعت‌های طولانی در ماشین نشسته‌ایم و کالری کمی مصرف می‌کنیم.

تنقلات برای مسافرت جاده ای: یکی از ویژگی‌های خوراکی توراهی، خرید خشکبار و مواد غذایی است که ماندگاری بالایی داشته باشد.

(برای خرید تخمه و خرید آبنبات حتما به حاجی بادومی سر بزنید.)

انواع تنقلات برای مسافرت کدام اند

انواع تنقلات سفر: 1. بیف جرکی Beef Jerky

بیف جرکی میان وعده سفر جاده‌ای سرشار از پروتئین، یکی از بهترین تنقلات برای تفریح و مخصوصا رفع گرسنگی است. با این حال، حواستان باشد که از سوپرمارکت‌ها و دکه‌های پمپ بنزین‌ها که برندهای متفرقه را عرضه می‌کنند خریداری نکنید که حاوی مواد نگهدارنده زیادی هستند و میزان سدیم آن غیر استاندارد است. بیف جرکی را پیش از سفر، از فروشگاه عرضه کننده‌ی مواد غذایی ارگانیک خریداری کنید.

خوراکی برای سفر: بیف جرکی گوشت گاو خشک شده دودی شده است که حاوی مقدار بالایی پروتئین است. بیف جرکی از میان وعده‌های سالم و پرطرفدار در جهان است. شما می‌توانید بیف جرکی آندره و سایتک نوتریشن را در ایران خریداری کنید.

(برایتان لیستی از آجیل های چاق کننده آماده کرده‌ایم.)

بیف جرکی: یکی از انواع تنقلات سفر

انواع تنقلاتِ سفر: 2. پاپ کورن

پاپ کورن یک منبع عالی از فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده است که به بدن شما کمک می‌کند تا منظم عمل کرده و در هنگام سفر انرژی شما را تامین کند. اگر می‌خواهید پاپ کورن مغذی داشته باشید، آن‌را در مایکروویو با پر از مواد شیمیایی آماده نکنید! پاپ کورن اگر درست آماده شود میان وعده سالم، حاوی ذرت، نمک و روغن است.

تنقلات برای تفریح: برای داشتن یک میان وعده سالم، پاپ کورن خانگی درست کنید: مقداری ذرت را با کمی روغن زیتون یا کره و مقداری نمک روی اجاق گاز قرار دهید و درب ظرف را بگذارید، در مدت کوتاهی، کوهی از پاپ کورن تحویلتان می‌دهد.

(با بهترین خوراکی ها برای میگرن در این صفحه آشنا شوید.)

انواع تنقلاتِ سفر: پاپ کورن

انواع تنقلات سفر: 3. تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز غذای محبوب ورزشکاران و فیتنس کاران است. این تخم‌مرغ‌های کوچک نه تنها به راحتی آماده می‌شوند، بلکه نگهداری آسانی دارند. آن‌ها در یک ظرف دربسته، بدون آشفتگی می‌مانند. اگر در سفر احساس گرسنگی کردید، این بمب پروتئین، بدن شما سر حال می‌آورد.

برای اینکه میان وعده شما کمی ترد شود و کربوهیدرات های پیچیده و با‌کیفیت دیگری به آن اضافه شود، مقداری کراکر گندم با آن همراه کنید.

تنقلات برای تفریح: تخم مرغ آب پز پیشنهادی عالی و سالم برای رفع گرسنگی و تأمین انرژی از دست رفته در سفر است. فقط حواستان باشد که ظرف آن را از باقی خوراکی‌ها جدا کنید و به موقع آن را مصرف کنید تا فاسد نشود.

(مطلبی کامل درباره حساسیت به بادام زمینی برایتان آماده کرده‌ایم.)

انواع تنقلات سفر: تخم مرغ آب پز

انواع تنقلاتِ سفر: 4. شکلات پروتئینی یا پروتئین بار

پروتئین بار یا شکلات‌های پروتئینی به عنوان خوراکی برای سفر عالی هستند؛ فقط حواستان باشد که خوشمزگی آن‌ها شما را به دردسر نیاندازد! شکلات‌های پروتئینی زیادی در بازار موجود هستند که مملو از شکر، مواد افزودنی و نگهدارنده‌های فراوانی هستند که شما تا به حال نام آنها را نشنیده‌اید.

توراهی برای مسافر: برای داشتن میان وعده سالم، به دنبال شکلات پروتئینی با مواد طبیعی باشید که بدون اضافه کردن قند فراون، مواد مغذی مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.

(چه شکلاتی با قهوه بخوریم؟)

انواع تنقلات سفر: شکلات پروتئینی یا پروتئین بار

انواع تنقلات سفر: 5. پنیر رشته ای

پنیر رشته ای آن هم از نوع پنیر رشته ای دودی به عنوان تنقلات برای تفریح عالی است، به خصوص زمانی که از فواید تغذیه‌ای آن مطلع باشید. پنیر رشته‌ای را با تکه‌های سیب ترکیب کنید، تا یک میان‌وعده‌ای مغذی کامل حاوی چربی سالم، پروتئین خوب و کربوهیدرات‌های پیچیده باشد. با این سه ماده مغذی، برای مدتی سیر خواهید ماند و همچنین احساس خواهید کرد که سطح انرژی شما افزایش یافته است.

خوراکی تو راهی: اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید باید به دنبال خوراکی‌هایی باشید که مفید هستند؛ پنیر رشته‌ای لطیف و خوش طعم است؛ مطمئن باشید که از خوردنش لذت خواهید برد.

انواع تنقلات سفر: پنیر رشته ای

انواع تنقلاتِ سفر: 6. هویج

اگرچه که هویج از نظر فیبر و ارزش غذایی نیازی به تعریف ندارد، اما از دلایلی که ما آن را به عنوان غذاهای ساده برای مسافرت جاده‌ای پیشنهاد می‌کنیم این است که اغلب اوقات وقتی در جاده هستید، صرفاً به این دلیل که حوصله‌‌‌ی ما سر رفته، میل به خوردن داریم، بنابراین، به جای پر کردن زمان کسالت با تنقلات ناسالم، هویج بخورید چون خوردن آنها مدتی طول کشیده و شما را مشغول می‌کند.

تنقلات سالم برای سفر: شستن و برش دادن هویج به قطعه‌های کوچک زمان می‌برد و خیلی از کدبانوهای خانه وقت می‌گیرد ولی در عوض سلامت خانواده را در پیش دارد!

(در متن ایده هدیه سازمانی با یازده پیشنهاد متفاوت هدایای جالبی تهیه خواهید کرد.)

انواع تنقلات سفر: هویج

انواع تنقلات سفر: 7. انگور

انگور هم مانند هویج، توشه‌ی راه سالم برای زمانی است که حوصله‌تان سر رفته است و می‌خواهید در جاده چیزی بخورید. فقط حواستان باشد که انگور قند زیادی دارد و در خوردن آن زیاده روی نکنید.

خوراکی برای سفر: از خصوصیات خوب انگور قابلیت عالی در سیر نگهداشتن و جلوگیری از پر خوری و تقویت ذهن است؛ به همین دلیل خیلی از کارشناسان تغذیه رژیم انگور را پیشنهاد می‌کنند.

انواع تنقلات سفر: انگور

انواع تنقلاتِ سفر: 8. هوموس و کرفس

هوموس یکی دیگر از میان وعده های غنی از پروتئین است که به شما کمک می‌کند خودتان را با رژیم غذایی سالم، سیر نگه دارید. هوموس سرشار از ویتامین‌های گروه B است. و ساقه‌ی کرفس چوب شور ارگانیک! کرفس با کالری کم و آب فراوان، ترکیبی متنوع و عالی با هوموس می‌سازد.

غذاهای ساده برای مسافرت: همه‌ی ما بر درست کردن یک غذای آماده و بی‌درسر برای سفر بیشتر فکر سالاد الویه می‌افتیم، این بار هوموس را انتخاب کنید، خیلی متنوع و خوشمزه است.

انواع تنقلات سفر: هوموس و کرفس

انواع تنقلات سفر: 9. ماست یونانی

پروتئین مورد نیاز خود را با ماست یونانی تأمین کنید. ماست یونانی میان وعده کم حجم است و به شما کمک می‌کند تا وعده غذایی بعدی، سیر بمانید.

خوراکی تو راهی: برای اضافه کردن فیبر و انرژی و همینطور خوشمزه‌تر شدن ماست یونانی آن‌را با مقداری آجیل یا میوه میل کنید.

(بهترین ایده کادو ولنتاین را در این صفحه بخوانید.)

انواع تنقلات سفر: ماست یونانی

انواع تنقلاتِ سفر: 10. ساندویچ کره بادام زمینی و ژله

یکی از ساندویچ‌های معروف و جهانی، ساندویچ PB است یعنی ساندویچ کره بادام زمینی و ژله. اگرچه که خوردن ژله آن هم در سفر، چون آبدار و شیرین است، خیلی می‌چسبد، اما چیزی جز مقدار زیادی شکر به رژیم‌تان اضافه نمی‌کند! بلاجبار باید ژله را از این ترکیب خوشمزه حذف کنیم. کره بادام زمینی با‌کیفیت (بدون شکر) و با دوز کافی پروتئین و چربی را انتخاب کنید. کره بادام زمینی را روی مقداری نان سبوس‌دار بمالید تا از کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین و چربی سالم بهره‌مند شوید.

غذاهای ساده برای مسافرت: بجای سالاد الویه ساندویج کره بادام زمینی عالی است. اگر بیش از حد احساس گرسنگی می‌کنید، یک موز بردارید، آن را تکه تکه کنید و با کره بادام زمینی بین نان سبوس دار بگذارید.

(از صفحه مربوط به خرید بادام بازدید کنید.)

انواع تنقلات سفر: ساندویچ کره بادام زمینی و ژله

انواع تنقلات سفر: 11. پسته

آجیل‌، مخصوصا پسته، پای ثابت تنقلات سالم هستند. پسته سرشار از چربی‌های اشباع نشده و فیبر است. ناگفته نماند که پسته کالری بسیار کمتری نسبت به سایر آجیل‌ها دارد. پسته تنها 4 کالری در هر مغز دارد، در حالی که آجیل برزیلی حاوی 33 کالری است.

توراهی برای مسافر: برای اینکه رژیم غذایی سالم داشته داشته باشید پسته را به عنوان تنقلات وسط راه انتخاب کنید. قیمت بالای آن با تنقلاتی که قرار است از سوپرمارکت‌های سرگردنه بابت چیپس و پفک خرج کنید، برابری می‌کند.

(برای خرید پسته اکبری مرغوب سری به حاجی بادومی بزنید.)

انواع تنقلات سفر: پسته

انواع تنقلاتِ سفر: 12. گردو

پسته تنها آجیل سرگرم کننده و پر انرژی نیست، گردو با یک عالمه خواص، رقیبی بی‌بدیل برای پسته است. گردو در مقایسه با سایر آجیل‌ها دارای بالاترین میزان اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

خوراکی تو راهی: با خرید گردو پوست شده خودتان از دردسر شکایت کودکان از گرسنگی میان راه نجات دهید، دو عدد گردوی کامل آن‌ها را تا مدتی سیر نگه می‌دارد.

انواع تنقلات سفر: گردو

انواع تنقلات سفر: 13. نخود فرنگی پخته شده

شاید تعجب کنید، اما نخود پخته شده یکی از تنقلات خوشمزه و سرگرم کننده توراهی است؛ فقط اینکه باید آن را از قبل در خانه درست کنید. نخود فرنگی پخته شده بجای چیپس، سرشار از فیبر است.

برای تهیه خوراکی سفر از نخود فرنگی پخته شده، بعد از اینکه آن را آبکشی کردید با دقت خشک کنید، سپس روی آن‌ها روغن زیتون بریزید و با نمک و سایر ادویه‌های دلخواه مزه‌دار کنید. اجازه دهید که نخود فرنگی پخته شده به مدت 30 تا 40 دقیقه در دمای 450 درجه فارنهایت بپزید.

انواع تنقلات سفر: ورزشکاران و افرادیکه به سلامتشان خیلی اهمیت می‌دهند همیشه به فکر خوراکی سالم و مغذی هستند، نخود فرنگی پخته شده خیلی متنوع و لطیف است.

انواع تنقلات سفر: نخود فرنگی پخته شده

انواع تنقلاتِ سفر: 14. ژامبون و پنیر خامه‌ای

صبحانه یکی از وعده‌های دلچسب سفرهای جاده‌ای است به همین دلیل همه دوست دارند که با بهترین مواد غذایی از خوردن صبحانه لذت ببرند. ژامبون، از نوع خوبش البته، منبع عالی پروتئین است و در کنار پنیر خامه‌ای، چربی سالم مورد نیاز را تامین می‌کند. ترکیب این دو به شما کمک می‌کند تا سیر و پر انرژی شوید و از هوس‌ خوردنی‌های پرکالری اضافی جلوگیری کند.

انواع تنقلات سفر: یک تکه ژامبون را با یک قاشق پنیر خامه‌ای طعم‌دار کنید. ژامبون را به شکل لوله‌ای درآورید و آن را به قطعات کوچک برش دهید تا کودکان به راحتی آن را در دهان بگذارند.

انواع تنقلات سفر: ژامبون و پنیر خامه‌ای

انواع تنقلات سفر: 15. تریل میکس

اگرچه گزینه‌های زیادی به عنوان تنقلات سالم برای سفر در فروشگاه‌ها موجود است، اما افرادیکه دوست دارند میان وعده سالم داشته باشند، ترجیح می‌دهند خودشان یک چیزی دست و پا کنند. درست کردن تریل میکس یا آجیل استوایی مخلوط تقریباً خیلی ساده است: ½ فنجان غلات سبوس‌دار، 2 پیمانه گردو، 1 پیمانه نارگیل خرد شده شیرین نشده، 1 پیمانه چیپس شکلات تلخ.

تنقلات برای تفریح: تریل میکس در واقع یک نوع آجیل به نام آجیل استوایی است که از غلات سبوس دار، نارگیل خشک شده و شکلات چیپسی تشکیل شده است.

(برای آشنایی با محبوب ترین آجیل های در جهان به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

انواع تنقلات سفر: تریل میکس

انواع تنقلاتِ سفر: 16. کره بادام و توت فرنگی

ایده غوطه ور کردن توت فرنگی در کره بادام زمینی از همه لحاظ عالی است: توت فرنگی‌ها از آن حالت نرم و حساس خارج شده و چربی کره بادام زمینی با وجود توت فرنگی خیلی لایت می‌شود. اگر می‌خواهید سلیقه‌ی خود را به رخ دیگران بکشید یا خانواده‌اتان را به یک وعده توراهی متنوع مهمان کنید، این میان وعده پر از پروتئین و شیرین شما را راضی می‌کند.

توراهی برای مسافر: توت فرنگی‌ میوه‌ای حساس است و اگر آن را با لایه‌ای از کره بادام زمینی کاور کنید، هم شکل و شمایلش حفظ شده و هم یک وعده‌ی پر انرژی تبدیل می‌شود.

(برای خرید توت فرنگی خشک درجه یک به صفحه مودر نظر مراجعه کنید.)

انواع تنقلات سفر: کره بادام و توت فرنگی

انواع تنقلات سفر: 17. توپ های پروتئینی بدون پخت

یک توراهی خلاقانه که هر مسافری را دیوانه می‌کند: توپ های پروتئینی هستند. شما می‌توانید با ایده‌ی توپ های پروتئینی بدون پخت حسابی خلاق باشید! در اینجا یک مثال برای شروع کار آورده شده است:

ترکیب جو دوسر، کره بادام زمینی، میوه خشک، خلال آجیل (بادام درختی)، نارگیل خرد شده، پودر پروتئین و چیپس شکلات را به گوله‌های کوچک تبدیل کرده و در یک جای خنک بگذارید تا خودشان را بگیرند.

تنقلات برای تفریح: توپ‌های پروتئینی انواع مختلفی دارند، خیلی‌ها از ترکیب خرما و کنجد برخی از عسل برای تهیه آن‌ها استفاده می‌کنند.

انواع تنقلات سفر: توپ های پروتئینی بدون پخت

انواع تنقلاتِ سفر: 18. میوه خشک

اینجا یک نمونه عالی و خوش خوراک به عنوان تنقلات برای تفریح قرار است به شما معرفی شود که فکر کنم مدت کوتاهی با شما می‌ماند و سریعا بلعیده می‌شود: انواع میوه خشک! فقط حواستان باشد که برای خرید میوه خشک به فروشگاه معتبری مراجعه کنید. قطعا شما نمی‌خواهید شربت ذرت حاوی قند یا فروکتوز بالا را دریافت کنید! میوه خشکی را تهیه کنید که  فقط مواد تشکیل دهنده آن، میوه باشد و نه چیز دیگری.

خوراکی برای سفر: هیچ چیز مثل میوهطعم دهان را عوض نمی‌کند؛ فیبرش باعث عملکرد درست دستگاه گوارش می‌شود و بافت لطیف و طعم متعادلش مزاج انسان را صفا می‌دهد. حبه میوه خشک بدون نیاز به شستشو و نگرانی از فاسد شدن، همراه خوبی در سفرها است.

انواع تنقلات سفر: میوه خشک

انواع تنقلات سفر: 19. ماهی تن و کراکر

یک میان وعده سالم و متنوع برای سفر: تن ماهی و کراکر است. تن ماهی یک راه عالی برای دریافت دوز سالم امگا 3 است و کراکرها یا نان تست، برای تکمیل میان وعده با کربوهیدرات‌های پیچیده انتخابی مناسب هستند. شاید این مدل غذا زیاد باب دلتان نباشد، اما ورزشکاران به خوردن تن ماهی عادت دارند!

غذاهای ساده برای مسافرت:همه‌ی ما ایرانی‌ها با بساط کباب بازی و جوجه زدن در سفر خیلی عادت داریم، اما برخی اوقات هم خوردن یک غذای سبک برای استفاده بیشتر از طبیعت دلچسب است.

(در این صفحه با بهترین آجیل برای حافظه آشنا شوید.)

انواع تنقلات سفر: ماهی تن و کراکر

انواع تنقلاتِ سفر: 20. گواکامولی با فلفل دلمه‌ای خلال شده

قطعا به قصد آشنایی با غذاهایی ساده برای مسافرت به این صفحه مراجعه کرده‌اید، گواکامولی با فلفل دلمه‌ای خلال شده همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید! یک وعده غذای رژیمی و خوشمزه! اگرچه که اکثرا گواکامولی را با ترکیب چیپس می‌پسندند، اما متأسفانه می‌دانیم که چیپس سالم‌ترین میان وعده نیست.

گواکامول یا به عبارتی دیگر سس آووکادو (به خصوص اگر آن را در خانه درست کنید) کاملا مغذی و پر از چربی‌های سالم  آووکادو است. اگر می‌خواهید رژیم خود را خیلی رعایت کنید، آن را با فلفل دلمه‌ای به جای چیپس میل کنید.

خوراکی برای سفر: برای گواکامولی نیاز به آووکادو دارید؛ با داشتن اووکادو رسیده، درست کردن آن کمتر از سالاد الویه زمان می‌برد.

انواع تنقلات سفر: گواکامولی با فلفل دلمه‌ای خلال شده

انواع تنقلات سفر: 21. تخمه آفتابگردان

وقتی در جاده هستید نمی‌توانید با هیچ نوع آجیلی به اندازه تخمه‌های آفتابگردان خاطره نداریم! تخمه آفتابگردان بسیار سرگرم کننده و سرشار از چربی‌های سالم و همچنین منیزیم هستند که به سلامت قلب شما کمک می‌کند.

انواع تنقلات سفر: یکی از خریدهای مهم برای تنقلات سفر که خیلی از ما ایرانی‌ها با آن جور هستیم و در واقع بدون آن سفر و دورهمی به ما نمیچسبد، خرید تخمه آفتابگردان است. تخمه آفتابگردان سالم و خوشمزه است.

انواع تنقلات سفر: تخمه آفتابگردان

انواع تنقلاتِ سفر: 22. چوب شور کره بادام زمینی

چوب شور کره بادام زمینی، نه تنهای یک میان‌وعده عالی برای راضی کردن میل شما به خوراکی‌های ترد است، بلکه پروتئین و چربی سالم نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا شکم‌تان تا وعده غذایی بعدی سیر باشد.

خوراکی برای سفر: برای تهیه‌ی چوب شور کرده بادام زمینی مطمئن شوید که ارگانیک است و حاوی شکر اضافی نیست. و سعی کنید به میزان هر وعده پایبند باشید و در یک وعده کل بسته را تمام نکنید!

انواع تنقلات سفر: چوب شور کره بادام زمینی

انواع تنقلات سفر: 23. ساندویچ با نان پیتا

برای تهیه‌ی خوراکی مسافر، باید به فکر یک میان‌وعده مغذی یا یک ناهار کوچک بود که جمع‌آوری آن آسان باشد. یکی از روش‌ها استفاده از نان جیبی پیتا است. نان پیتا را می‌توان با پنیر موزاریلا، گوجه فرنگی، ریحان، گوشت بوقلمون، هوموس، خیار و/یا سالاد تن پر کنید. سپس آن را در یک جای خنک بگذارید تا زمان خوردن آن فرا رسد.

انواع تنقلات سفر: با نان پیتا می‌توان یک ساندویچ کوچک و جمع و جور برای اعضای خانواده درست کرد. شما می‌توانید از انواع مخلفات مثل مرغ و گوشت یا حتی پنیر از این نان استفاده کنید.

انواع تنقلات سفر: ساندویچ با نان پیتا

انواع تنقلات سفر: 24. چیپس نارگیل

وقتی هوس چیزی شیرین می‌کنید و دوست ندارید کالری زیادی داشته باشد، مقداری چیپس نارگیل بگیرید. چیپس نارگیل شامل برش‌هایی کوچک از نارگیل است که در روغن پخته شده و ترد هستند. چیپس نارگیل در انواع طعم‌ها در بازار موجود است.

شما در حاجی بادومی به انواع حب میوه خشک از جمله حب نارگیل دسترسی دارید.

خوراکی تو راهی: برای داشتن یک سفر مهیج، خوراکی‌های متنوع نیز نقشی اساسی دارند، چیپس نارگیل با یک عالمه خواص عالی، انرژی شما را برای داشتن سفری پر شور و حال تأمین می‌کند.

انواع تنقلات سفر: چیپس نارگیل

انواع تنقلات سفر: 25. شکلات تلخ

بله، درست خواندید: شکلات تلخ. در حالی که ما خوردن یک تخته کامل را در یک جلسه توصیه نمی کنیم، ولی خوردن قطعه‌ای از شکلات تلخ فواید زیادی به همراه دارد. شکلات تلخ خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و همچنین عملکرد مغز را بالا می‌برد.

(برای خرید انواع مارشمالو به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

خوراکی برای سفر: یکی از مواردیکه باید برای خرید انواع تنقلات سفر به آن اهمیت داد، ماندگاری آن‌ها است. شکلات تلخ با ماندگاری بالا و حفظ طعم و خواص ایده‌ای عالی است.

(برای خرید شکلات تلخ به شکلات فروشی حاجی بادومی سر بزنید.)

انواع تنقلات سفر: شکلات تلخ

تنقلات سفر: 26. چیپس سبزیجات خانگی

به جای چیپس سیب زمینی، چیپس گیاهی در خانه درست کنید. کلم پیچ یکی از محبوب‌ترین انواع چیپس سبزیجات است که در خانه می‌توان آن را به سادگی درست کرد.

انواع تنقلات سفر: برای تهیه چیپس سبزیجات با کلم پیچ: ابتدا آن‌ها را شسته و برش دهید، سپس برگ‌ها را به روغن زیتون آغشته کنید و بگذارید به مدت 12-15 دقیقه در دمای 375 درجه فارنهایت بپزید.

(برای خرید پاستیل و همینطور خرید شکلات کادویی به صفحات مربوطه رجوع کنید.)

تنقلات سفر: چیپس سبزیجات خانگی

انواع تنقلات سفر: 27. میوه با سس ماست وانیلی – عسلی

یکی از دلچسب‌ترین سس‌ها برای درست کردن سالاد میوه، سس ماست وانیلی عسلی است. هر نوع میوه‌ای را که دوست دارید بردارید: مثل سیب، تمشک، شاه‌توت، توت فرنگی، و آن‌ها را در مقداری ماست وانیلی-عسلی فرو کنید. با دوز سالم قند، پروتئین و فیبر از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

خوراکی تو راهی: در سفر علاوه بر کشف جاهای جدید، خوراکی‌های جدید را کشف کنید. جسارت به خرج دهید و طعم‌های جدید را بچشید!

انواع تنقلات سفر: میوه با سس ماست وانیلی - عسلی

تنقلات سفر: 28. غلات

متأسفانه، امروزه بیشتر غلات صبحانه موجود در بازار مملو از قند و مواد نگهدارنده دیگری است که بدن شما به آن‌ها نیازی ندارد. بنابراین، هنگام انتخاب غلات برای میان‌وعده سفرهای جاده‌ای، حتماً غلاتی را انتخاب کنید که حاوی فیبر زیاد و قند پایین باشد.

تنقلات سفر: غلات فاسد نشدنی یکی از گزینه‌های عالی برای از خوراکی‌های سفرهای جاده‌ای است مخصوصا اگر کودکان همراه شما باشند.

تنقلات سفر: غلات

انواع تنقلات سفر: 29. پای سیب

پای سیب رفیق همیشگی چای‌های دورهمی! این میان وعده برای بچه‌ها عالی است. فقط مقدار مناسبی از سس سیب استفاده کنید که شکر زیادی نبرده باشد.

شیرینی برای مسافر: پای سیباز آن شیرینی‌های سالم است. شیرینی متعادل، آن را به یک میان وعده‌‌ی خوشمزه تبدیل می‌کند.

انواع تنقلات سفر: پای سیب

تنقلات سفر: 30. آب گاز دار

خیلی وقت‌ها در سفر فکر می‌کنیم گرسنه‌ایم، در واقع فقط تشنه هستیم. اگر تمایلی به خوردن مقداری آب معمولی ندارید، در عوض مقداری آب گازدار را امتحان کنید؛ آب گازدار باعث می‌شود نوشیدنی شما کمی هیجان‌انگیزتر و بیشتر شبیه یک غذا باشد. می‌توانید آب گازدار را در طعم‌های مختلف انتخاب کنید، فقط مطمئن شوید که شکر اضافه نداشته باشد.

تنقلات توراهی: آب گازدار اگر بدون شکر باشد، نوشیدنی مهیجی است. شما می‌توانید برای ایجاد تنوع و رفع تشنگی، از آب گازدار استفاده کنید.

تنقلات سفر: آب گاز دار

انواع تنقلات سفر

هر چه میان وعده سالم‌تری در سفر داشته باشید، بیشتر می‌توانید از سفر خود لذت ببرید. هنگامی که مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تأمین می‌کنید، شادتر و پر انرژی‌تر خواهید بود. با کمی برنامه‌ریزی درست پیش از سفر و تمرین خویشتن‌داری هنگام رسیدن به سوپر مارکت‌ها در طول مسیر، مطمئناً رژیم غذایی سالمی در طول سفر خواهید داشت. این 30 میان وعده سالم را برای سفر بعدی خود امتحان کنید! و البته از آجیل و خشکبار حاجی بادومی غافل نشوید.

منبع مطلب

 
div class=”fxbtn-ew12″>خرید تنقلات

مقالات مرتبط

نظرات