آجیل‌های چاق کننده: معرفی انواع آجیل‌ و میوه‌های مناسب افزایش وزن

داشتن یک هیکل زیبا و برازنده برای اکثر ما اهمیت زیادی دارد و برای همین، ما تلاش می‌کنیم که در طول روز زیاد نخوریم یا غذاهای کم‌چرب بخوریم. اما بعضی‌وقت‌ها می‌شود که این هدف تبدیل به یک وسواس ناسالم می شود. در بعضی موارد هم حتی تبدیل به عادت ناسالم کم‌غذا خوردن می‌شود که در آخر می‌تواند باعث شود که ما دچار کمبود وزن شویم و از حالت سالم داشتن هیکل متناسب با وزن مان دور شویم. ما دز این مطلب قصد داریم شما را با انواع آجیل های چاق کننده صورت، آجیل‌های چاق کننده بدن و آجیل چاق کننده برای کودکان آشنا کرده و به این سوال که آیا کره پسته چاق کننده است و آیا بادام زمینی و فندق چاق کننده هستند، پاسخ دهیم.

خرید آجیل

انواع آجیل‌های چاق کننده

چرا کمبود غذا باعث ضعیف شدن بدن می شود؟ به‌خاطر این‌که در خیلی از موارد کمبود وزن به‌خاطر نداشتن یک برنامه غذایی سالم و عادات غذایی است که اصلا برای ما مفید نیست. نداشتن برنامه غذایی سالم که مواد غذایی کامل و لازم را به بدن می‌رساند می‌تواند باعث کمبود مواد و ویتامین‌های غذایی در بدن ما شود.

چنین چیزی خودش منجر به مشکلات دیگر می‌شود، مثل داشتن سیستم ایمنی ضعیف که در نهایت می‌تواند ما را در برابر بیماری‌های دیگر آسیب‌پذیر کند. کمبود وزن در زنان و دختران هم می‌تواند باعث به‌هم ریختن دوره‌های قاعدگی آن‌ها شود.

معرفی آجیل‌های چاق کننده

کمبود مواد غذایی با مصرف آجیل چاق کننده

شما با داشتن یک رژیم غذایی متعادل می‌توانید انرژی و کالری به بدنتان برسانید و هم مواد غذایی مورد نیاز را برای آن تامین کنید. برای این کار شما اصلا لازم نیست به سراغ غذاهای پروسس شده یا پرکالری و پرچرب بروید، چون این غذاها می‌توانند سلامت شما را به خطر بیندازند.

پیشنهادی که ما برای داشتن رژیم غذایی سالم به شما می‌کنیم مصرف آجیل های چاق کننده است. با خوردن آجیل های چاق کننده شما می‌توانید انواع مواد غذایی و ویتامین‌هایی که بدنتان به آن‌ها نیاز دارند را به آن برسانید و از آن طرف هم نگران این نباشید که سلامتتان به خطر می‌افتد. با ما همراه باشید تا در مورد انواع آجیل های چاق کننده و نوع خشکبار چاق کننده صحبت کنیم.

رژیم غذایی سالم همراه با آجیل‌ها می‌تواند به داشتن بدن سالم و افزایش وزن کمک کند.

(با بهترین آجیل برای درمان کم خونی آشنا شوید.)

کمبود مواد غذایی بدن با مصرف آجیل های چاق کننده

تاثیر آجیل 4 مغز بر اضافه وزن

وقتی‌که وزن ما به‌حدی کم است که ممکن است بدنمان سلامتش به خطر بیفتد، باید به سراغ غذاهایی برویم که بتوانند چربی و مواد غذایی که بدن ما به آن ها احتیاج دارد را برایمان تأمین کنند. حالا برای چی باید به سراغ آجیل برویم و آیا آجیل چاق کننده است و می‌تواند به اضافه کردن وزن ما کمک کند؟ پاسخ این است که در رژیم غذایی سالم و متعادل شما باید مواد غذایی گوناگونی را به‌غیر از آجیل ۴ مغز و و میوه‌های چاق کننده یا میوه‌های خشک چاق کننده را مصرف کنید که این‌ها می‌توانند به بدنتان مواد غذایی که می‌خواهید را برسانند.

آجیل حاوی چربی و مواد غذایی لازم برای بدن است و می‌تواند به افزایش وزن کمک کند.

آجیل 4 مغز برای اضافه وزن

چرا باید غذاهای چاق کننده مثل آجیل را مصرف کنیم؟

در آجیل فیبر، مواد معدنی، ویتامین‌ها و چربی وجود دارد. مهم‌تر از همه این است که چربی‌های موجود در آجیل برای قلب مضر نیستند و مصرف آن ها با اینکه کالری و انرژی را برای شما فراهم می‌کند احتمال این‌که به قلبتان ضرر بزند بسیار کم است. چربی هایی که در آجیل وجود دارند از نوع تک و حلقه‌ای اشباع‌ نشده هستند که معمولاً جزء چربی‌های سالم برای بدن محسوب می‌شوند.

چربی‌های دیگر هم از نوع تک حلقه اشباع‌شده وجود دارند که این چربی‌ها را شما اصلا نباید مصرف بکنید یا مصرف آن‌ها در برنامه غذایتان باید خیلی محدود باشد.

چربی‌های آجیل به‌ندرت به بدن ضرر می‌زنند و شما با خیال راحت می‌توانید آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

فیبر موجود در آجیل های چاق کننده

به‌غیراز چربی در آجیل فیبر زیادی وجود دارد. فیبر یکی از مواد غذایی است که در انواع آجیل ۴ مغز و به میزان متنوع و متفاوت است. کارکرد فیبر در بدن ما این است که می‌تواند به روده بزرگ ما کمک بکند تا حرکات بیشتری داشته باشد و این مسئله برای کم کردن مشکل یبوست در روده بزرگ‌مان مفید است. علاوه‌براین، خوردن فیبر به سلامت قلب و این‌که ما حس سیری بیشتری داشته باشیم کمک می کند.

خوردن انواع آجیل چاق کننده به جز رساندن انرژی و کالری برای اضافه کردن وزن به سالم تر ماندن بدنمان هم مفید خواهد بود.

(در مورد خواص آناناس خشک بیشتر بخوانید.)

مصرف غذاهای چاق کننده مثل آجیل

ارزش غذایی آجیل های چاق کننده

در آجیل ۴ مغز چاق کننده ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی مثل منیزیم، سلنیوم، کلسیم ویتامین‌ آ، ویتامین‌ ب و انواع دیگر مواد غذایی وجود دارند که روزانه بدن ما برای تقویت عملکرد و حفظ سلامت خودش به این مواد نیاز دارد. برای همین، مصرف ۴ مغز و انواع آجیل های چاق کننده صورت و بدن در رژیم غذایی افرادی که کمبود وزن دارند می‌تواند کار خوبی باشد.

مصرف ۴ مغز  نه تنها انرژی لازم را به بدن می‌رساند، بلکه با رساندن مواد غذایی و ویتامین‌ها سلامت را نیز تقویت می‌کند.

(در مورد حساسیت به بادام زمینی بیشتر بخوانید.)

کالری آجیل ۴ مغز

برای این‌که ببینیم کالری آجیل ۴ مغز چه مقدار است، اول کالری ۱۰۰ گرم از هر یک از اجزای تشکیل‌دهنده ۴ مغز را بررسی می‌کنیم. برای مثال، با مصرف ۱۰۰ گرم پسته شما می‌توانید ۵۶۲ کالری را به بدنتان برسانید. مصرف ۱۰۰ گرم بادام اهم می‌تواند ۵۷۶ کالری انرژی را به شما برساند. کالری فندق بیشتر است و با خوردن ۱۰۰ گرم شما می توانید ۶۲۸ کالری را وارد بدنتان می‌کنید.

با خوردن ۱۰۰ گرم بادام‌هندی هم شما می‌توانید حدود ۵۵۳ کالری انرژی را برای بدنتان تامین کنید. بنابراین، مصرف ۴ مغز انرژی زیادی را به بدنتان می‌رساند، چون همان‌طور که می‌بینید ۱۰۰ گرم از هر کدام از آجیل های تشکیل‌دهنده‌ی آن کالری زیادی دارند و شما آن را می‌توانید برای اضافه‌وزن استفاده کنید.

ارزش غذایی آجیل‌های چاق کننده

انواع آجیل های چاق کننده: 1. گردو و خواص آنتی اکسیدانی‌اش

گردو یکی از انواع آجیل های چاق کننده ای است که در بازار ایران شما می‌توانید آن را تهیه کنید. در گردو مقدار زیادی کالری و نیتریک اکسید وجود دارد. نیتریک اکسید گردو می‌تواند به بافت‌های ماهیچه‌ای ما کمک کند که رشد بهتر و سریع‌تری داشته باشند و اگر دچار آسیب شده باشند به تقویت و ترمیم آن‌ها کمک می‌کند.

گردو، آجیل چاق کننده صورت و بدن

در گردو مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان وجود دارد و آنتی‌اکسیدان ها با موادی بنام رادیکال‌های آزاد در بدن ما مبارزه می‌کنند و اثرات آن‌ها را خنثی می‌کنند. اگر رادیکال‌های آزاد در بدن ما زیاد شوند می‌توانند ریسک ابتلاء به بیماری‌هایی مثل سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و غیره را بیشتر کنند.

اگر شما می‌خواهید گردو را به‌عنوان آجیل چاق کننده صورت و بدن مصرف کنید، می‌توانید روزانه ۲۰ گرم آن را در وعده‌های غذایی یا برای میان وعده غذایی بخورید. ما در فروشگاه آنلاین حاجی بادومی امکان خرید این آجیل های چاق کننده صورت و بدن را برای شما فراهم کرده‌ایم. شما برای خرید گردو می‌توانید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

انواع آجیل‌های چاق کننده: 1. گردو و خواص آنتی اکسیدانی‌اش

انواع آجیل های چاق کننده: 2. فندق، یکی از ۴ مغز چاق کننده

فندق جزو آجیل های چاق کننده ای است که در آن چربی زیادی وجود دارد. شما با قرار دادن فندق در برنامه غذاهای چاق کننده تان می‌توانید و با مصرف روزانه آن کالری بیشتری را به بدنتان برسانید. اما در مورد سلامت فندق نگران نباشید.

در فندق کلسترول اچ‌دی ال یا کلسترول مفید وجود دارد که شما می‌توانید با جایگزین کردن آن به‌جای غذاهایی که کلسترول مضر دارند، سلامت رگ‌های خونی و قلب خودتان را افزایش دهید.

فیبر موجود در فندق برای دستگاه گوارش و مشکل یبوست مفید است و به درمان آن کمک می‌کند.

(با بهترین خوراکی ها برای میگرن آشنا شوید.)

فندق، آجیل سالم و پر کالری

خوبی دیگر این نوع از آجیل های چاق کننده این است که فندق سرشار از آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن به‌سلامت کلی بدن ما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید فندق را به‌عنوان یکی از انواع آجیل پر کالری مصرف کنید. ما در فروشگاه حاجی بادومی فندق‌های مرغوب و درجه یکی را برای خرید مشتریان فراهم کرده‌ایم. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه ما این فندق‌ها را با قیمت مناسب تهیه کنید.

(در خصوص خواص فندق در وبلاگ حاجی بادومی بیشتر بخوانید.)

انواع آجیل‌های چاق کننده: 2. فندق، یکی از ۴ مغز چاق کننده

انواع آجیل های چاق کننده: 3. فندق برزیلی

فندق برزیلی یکی از انواع فندق چاق کننده است که شاید شما در بازار ایران نتوانید آن را پیدا کنید. در فندق برزیلی مقدار زیادی کالری وجود دارد و چربی آن نسبت‌به نوع فندقی که ما در ایران مصرف کنیم خیلی بیشتر است. علاوه‌براین، این نوع از فندق برای مصرف آجیل برای چاقی صورت و بدن مفید است و در آن مواد غذایی زیادی مثل سلنیوم، منیزیم، مس، منگنز و ویتامین E وجود دارد.

سلنیوم موجود در فندق برزیلی ماده مهمی است که هم برای غده تیروئید مهم است و هم برای مغز. کمبود سلنیوم در غده تیروئید می‌تواند منجر به کاهش فعالیت غده تیروئید و عارضه‌های تیروئیدی شود.

مواد موجود در فندق برزیلی برای سلامت مغز مهم هستند

علاوه‌براین، در فندق برزیلی ماده دیگری بنام اسید آلرژیک وجود دارد که یک نوع آنتی‌اکسیدان است که برای مغز خواص محافظتی و ضد افسردگی دارد. ما گفتیم که سلنیوم در فندق برزیلی هم ماده بسیار مهمی است، چون کمبود آن در مغز می‌تواند ریسک ابتلا به آلزایمر را بیشتر کند.

فندق برزیلی هم یکی از انواع خشکبار چاق کننده است و مصرف آن به‌طور منظم می‌تواند انرژی و کالری زیادی را به بدنتان برساند.

(با بهترین آجیل برای قلب آشنا شوید.)

فندق برزیلی یکی از انواع آجیل های چاق کننده

آجیل های چاق کننده کدامند: 4. بادام

بادام یکی از انواع برای چاقی است که در هر ۱۰۰ گرم آن ۵۷۰ کالری وجود دارد و برای همین، اگر شما به‌دنبال آجیل و خشکبار چاق کننده می‌گردید و می‌خواهید از بادام استفاده کنید، می‌توانید آن را به‌عنوان میان وعده غذایی یا در کنار صبحانه از آن استفاده کنید. علاوه‌بر این‌که بادام کالری و انرژی زیادی را به بدنتان می‌رساند، شما با خوردن آن می‌توانید مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدهای چرب امگا ۳ را به بدن خود برسانید.

همچنین، در بادام پروتئین زیادی وجود دارد و این مسئله باعث می‌شود که بادام برای بدن‌سازی، تقویت ماهیچه‌ها و عضلات انتخاب خوبی باشد. ما در فروشگاه حاجی بادومی بهترین نوع بادام را عرضه می‌کنیم. اگر مایل باشید، شما می‌توانید انواع بادام مرغوب را در وزن‌های مختلف از این فروشگاه تهیه کنید.

(در حاجی بادومی مطلبی را به خواص بادام درختی اختصاص داده‌ایم.)

بادام از انواع آجیل های چاق کننده

انواع آجیل های چاق کننده: 5. بادام هندی

بادام هندی یکی از اجزای برای چاقی و یکی از بهترین خوراکی‌های چاق کننده صورت و بدن است. این بدین خاطر است که بادام‌هندی در خودش مواد غذایی و معدنی زیادی دارد و یک نوع خشکبار چاق کننده صورت و بدن است که پروتئین موجود در آن برای ماهیچه سازی مناسب است.

در بادام‌هندی مقدار زیادی پروتئین و موادی مثل مس، آهن، فسفر و پتاسیم وجود دارد. اما بادام هندی به این دلیل یکی از آجیل های چاق کننده است، چون در هر ۱۰۰ گرم از آن ۵۵۳ کالری انرژی وجود دارد. پس همان‌طور که می‌بینید با مصرف این آجیل و خشکبار چاق کننده شما می‌توانید انرژی زیادی را برای بدنتان تامین کنید.

برای رساندن کالری و انرژی زیاد به بدنتان با بادام هندی، شما در روز می‌توانید ۳۰ تا ۴۰ بادام‌ هندی را برای افزایش وزن بدنتان بخورید.

(از مطلب خواص بادام هندی نیز بازدید کنید.)

بادام هندی یکی از انواع آجیل های چاق کننده

انواع آجیل‌های چاق کننده: 6. پسته

پسته یکی از انواع خشکبار چاق کننده صورت و بدن است. خوبی پسته این است که اگر شما آن را به میزان خاصی مصرف کنید می‌تواند کالری زیادی را به بدنتان برساند. حدود ۱۳۰ گرم از پسته ۷۰۰ کالری انرژی دارد که شاید از هر نوع آجیل و خشکبار چاق کننده دیگری که در این مقاله نام بردیم، کالری اش بیشتر باشد.

علاوه‌براین، در پسته پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، منیزیم، پتاسیم، فسفر، ویتامین ب ۶ و تیامین وجود دارد. پروتئین پسته می‌تواند به ما حس سیری بدهد و برای ماهیچه‌های ما مفید باشد. همچنین، فیبری که در پسته وجود دارد برای سلامت دستگاه گوارش و مشکل یبوست خوب است. اگر شما به‌دنبال پسته مرغوب می‌گردید می‌توانید به فروشگاه آنلاین حاجی بادومی سری بزنید. ما در این فروشگاه انواع پسته مرغوب را در وزن‌های مختلف برای خرید به شما عرضه می‌کنیم.

(از مطلب تشخیص پسته مرغوب نیز بازدید کنید.)

پسته یکی از انواع آجیل های چاق کننده

انواع تنقلات و آجیل های چاق کننده: 7. کره پسته

گاهی اوقات افراد به‌جای این‌که خود مغز آجیل را مصرف کنند به سراغ محصولات کره آن می‌روند، مثل کره بادام‌زمینی یا کره فندق. شاید برای این افراد خوردن کره آجیل از مغز آن خوشمزه‌تر باشد. البته نمی‌توان از جذابیت کره آجیل‌ها چشم پوشی کرد. شما آن‌ها را می‌توانید راحت‌تر با وعده‌های غذایی مثل صبحانه مصرف کنید.

کسانی که به پسته علاقه دارند شاید این سوال برایشان پیش بیاید که آیا کره پسته چاق کننده است؟ یا اگر من کمبود وزن داشته باشم می‌توانم از آن برای اضافه‌وزن استفاده کنم؟ در پاسخ باید گفت که شما باید به کالری خوردن کره پسته توجه کنید. با خوردن ۱۰۰ گرم از کره پسته شما حدوداً ۶۳۰ کیلو کالری انرژی را برای بدنتان تامین می‌کنید که این میزان بسیار زیاد است.

کره پسته می‌تواند به شما کمک کند که انرژی و چربی زیاد را به بدنتان برسانید و در صورت کمبود وزن می‌تواند به شما در اضافه کردن وزن‌تان کمک کند.

(مطالعه مطلب خواص پسته را به شما پیشنهاد می‌دهیم.)

انواع تنقلات و آجیل های چاق کننده

انواع آجیل های چاق کننده: 8. بادام زمینی

بادام‌زمینی هم از انواع آجیل های چاق کننده برای کودکان و بزرگسالان است. مخصوصاً شما می‌توانید برای مصرف آجیل های چاق کننده برای کودکان و بزرگسالان کره بادام‌زمینی را تهیه کنید و آن را با وعده‌های غذایی مختلف در طول روز مصرف کنید. در پاسخ به سوال این‌که آیا بادام زمینی چاق کننده است باید گفت که علت چاق کننده بودن بادام زمینی به این خاطر است که در آن چربی زیادی وجود دارد.

همچنین، شما با خوردن بادام‌زمینی می‌توانید پروتئین زیادی را به بدنتان برسانید. علاوه بر این، در بادام‌زمینی مواد معدنی، ویتامین‌های زیادی مثل منگنز، مس، ویتامین E، انواع ویتامین ب، فسفر و منیزیم وجود دارند. به شما پیشنهاد می‌کنیم از مطلب بهترین آجیل برای کودکان نیز بازدید کنید.

برای تهیه بادام زمینی شما می‌توانید به فروشگاه آنلاین حاجی بادومی مراجعه و در آن‌جا بادام را با قیمت مناسب تهیه کنید.

(از مطلب خواص بادام زمینی نیز یازدید کنید.)

بادام زمینی یکی از انواع آجیل های چاق کننده

میوه‌ها و آجیل های چاق کننده

علاوه بر آجیل، چند نوع میوه وجود دارند که در آن‌ها میزان کالری‌شان می‌تواند بالا باشد. این میوه‌ها هم تازه‌شان خوب است و هم خشک شدنشان می‌تواند به بالا بردن کالری و چربی شما کمک کند. یکی از این میوه‌ها موز است. موز علاوه‌بر این‌که خودش مواد غذایی زیاد و مفیدی دارد، می‌تواند انرژی زیادی را به بدن شما برسد. در واقع، خیلی‌ها وقتی‌که فشارشان پایین می‌افتد از موز برای کمبود انرژی خودشان استفاده می‌کنند.

خرما، چاق کننده‌ی خوشمزه

خرما یک نوع میوه خشک است که خیلی از ما ایرانی‌ها در کنار چایی آن را به‌عنوان میان وعده غذایی استفاده مکی‌کنیم. خرما شیرینی زیادی دارد و مهم‌تر از هم این‌که در آن پروتئین، فیبر، پتاسیم و منیزیم وجود دارد و مواد غذایی مفید در آن برای بدن ما بسیار خوب هستند. اما چیزی که برای اضافه‌وزن خوب است این است که با خوردن خرما شما می‌توانید انرژی زیادی را به بدنتان برسانید. اگر شما مایل به خرید خرما هستید، ما در فروشگاه آنلاین حاجی بادومی مرغوب‌ترین خرماها با بهترین کیفیت را با قیمت مناسب به شما ارائه می‌کنیم.

(در خصوص خواص خرما بیشتر بخوانید)

میوه‌ها و آجیل های چاق کننده

آجیل، چاق کننده یا مناسب برای کمبود وزن؟

ما در این مقاله به‌طورکلی در مورد ۴ مغز چاق کننده، خشکبار چاق کننده صورت و بدن و انواع آجیل های چاق کننده صحبت کردیم. نکته‌ای که درمورد انواع آجیل و خشکبار چاق کننده وجود دارد این است که کالری که در این آجیل‌ها و خشکبارها وجود دارد زیاد است و چربی آن‌ها به میزانی است که شما اگر آن را به‌طور منظم مصرف کنید می‌تواند به روند اضافه وزنتان کمک کند. اما بسیاری از آجیل‌هایی که در این فهرست وجود ندارند، اگر به‌طور متعادل مصرف شوند برای کمبود وزن خوب هستند.

اما در پاسخ به این‌که کدام آجیل چاق کننده است می‌توان گفت که تقریباً تمام آجیل‌ها اگر شما آن‌ها را به میزان مناسب مصرف کنید نمی‌توانند باعث چاق شدن شما شوند. بله، درست است. در آن‌ها موادی مثل چربی و پروتئین وجود دارد، اما این چربی‌ها، چربی‌های سالمی هستند و مثل چربی‌های مضر غذاهای پروسس شده نیستند که مصرف آن‌ها خیلی شما را می‌تواند چاق کند و هم این‌که برای سلامت قلبتان مضر باشد.

منبع مطلب

آجیل، چاق کننده یا مناسب برای کمبود وزن؟
div class=”fxbtn-ew12″>خرید آجیل

مقالات مرتبط

نظرات