خواص فندق: 16 خاصیت فندق که آنها را نمی‌دانید + عکس

وقتی درباره فندق صحبت می‌کنیم؛ ناخودآگاه به سراغ خواص فندق برای لاغری، خواص فندق برای دیابت، خواص فندق برای درمان کم خونی، خواص فندق برای تقویت قوای جنسی و اسپرم آقایان، خواص فندق در بدنسازی و خواص فندق برای پوست و مو میفتیم. در جدیدترین مطلب وبلاگ حاجی بادومی به بررسی فواید مصرف فندق که یکی از پرمصرف‌ترین اعضای خانواده پرجمعیت آجیل‌هاست پرداخته ایم.

از خواص شگفت‌انگیز مصرف فندق چه می‌دانید؟

قبل از آنکه بخواهیم سر اصل مطلب برویم و خواص فندق را قطاری برایتان بنویسیم، کمی احساسات فندقی شما را برانگیخته می‌کنیم. همه‌ی ما درونمان کودکی داریم، که بخش احساسی و عاطفی وجود ماست و بطرز عجیب و غریبی عاشق فندق (Hazelnut) است. با همین عشق و علاقه‌ی وافر به فندق و شکلات بود که با تبدیل شدن به نوتلا دلرباترین هدیه برای روز عشق ساخته شد! فندق که بنام (Filbert) نیز شناخته می‌شود، آجیل خوش فرم و زیبا، از درخت کوریلوس Corylus است.

فندق بیشتر در ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و ایالات متحده کشت می‌شود. این مغز خوراکی علاوه بر ظاهر زیبایش، وقتی زیر دندان قرار می‌گیرد، طعم دلچسب طبیعت را در دهان پخش می‌کند، مخلوطی لایت از طعم شیرینی روغنی را زیر دندان می‌شود احساس کرد. خواص فندق برای سلامتی یک پک کامل است. و ما در جدیدترین مطلب وبلاگ فروشگاه آجیل و خشکبار حاجی بادومی به آن پرداخته‌ایم.

خواص فندق

فواید مصرف فندق: از سلامتی پوست تا تامین ویتامین بدن جنین!

مغز فندق را می‌توان بصورت خام، بو داده یا بصورت پوره مصرف کرد. خواص فندق جدا از طعم فوق العاده‌اش، سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی، ترکیبات آنتی اکسیدانی و چربی‌های سالم است. اگر بخواهیم به صورت تیتروار به فواید مصرف فندق اشاره کنیم موارد زیر در این مقاله به آنها پرداخته شده است:

  • خواص فندق برای سلامتی پوست و مو
  • خواص فندق برای تقویت قوای جنسی
  • خواص فندق برای جلوگیری از اختلال نعوظ در مردان
  • خواص فندق برای تقویت جنین در دوران بارداری
  • خواص فندق بر کاهش سطح چربی خون
  • خواص فندق برای لاغری
  •  خواص فندق برای دیابت
  •  خواص فندق برای درمان کم خونی

همچنین از فواید مصرف فندق برای دفع سموم، تنظیم فشار خون، کاهش التهاب، بهبود سطح قند خون و بسیاری از موارد دیگر یک ماده غذایی مغذی و توانمند است.

مهمترین خواص فندق چیست؟

فندق با وجود مواد مغذی فراوان کپسول انرژی است. فندق Hazelnut اگرچه کالری بالایی دارند، اما در عوض سرشار از مواد مغذی و چربی‌های سالم است که می‌تواند بخوبی از سلامتی شما پشتیبانی کند. یک اونس فندق (28 گرم یا حدود 20 عدد مغز کامل) حاوی:

  • کالری: 176
  • چربی: 17 گرم
  • پروتئین: 4.2 گرم
  • کربوهیدرات: 4.7 گرم
  • فیبر: 2.7 گرم
  • ویتامین E: 21 درصد نیاز روزانه
  • تیامین: 12 درصد نیاز روزانه
  • منیزیم: 12 درصد نیاز روزانه
  • مس: 24 درصد نیاز روزانه
  • منگنز: 87 درصد نیاز روزانه

فندق همچنین حاوی مقادیری از ویتامین B6، فولات، فسفر، پتاسیم و روی است. علاوه بر این، آن‌ها منبع غنی از چربی‌های غیر اشباع امگا 6، امگا 9 و اسید اولئیک است. (در اینباره به مطلبی که درباره خواص تخمه آفتابگردان نوشته‌ایم مراجعه کنید.)

خواص فندق چیست؟

1. خواص فندق در بارداری: کپسول ویتامین B و ویتامین E

فندق جزو مواد فوق العاده مغذی است که می‌تواند به عنوان یک مکمل غذایی ارگانیک در رژیم غذایی دوران بارداری قرار بگیرد. فندق حاوی پروتئین، چربی سالم، کربوهیدارت، کاروتن، ویتامین B2 و B1، ویتامین E و مواد معدنی نظیر کلسیم، فسفر و آهن است. ویتامین E نقش مهمی در جلوگیری از سقط جنین دارد و نسبت به سایری مغذهای روغنی محتوای بیشتری برای رشد و نمو جنین در آن گنجانده شده است. (در اینباره اغلب کارشناسان خواص فندق خام در بارداری را بیشتر از مدل رست شده می‌دانند)

خواص فندق در ایام بارداری از این نظر بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که همزمان برای رشد جنین و سلامتی آن و نیز تامین ویتامین‌های ضروری بدن مادر نقش مفیدی دارد!

خواص فندق در اوایل و ماه آخر بارداری

طبق نظر کارشناسان تغذیه، توصیه می‌شود که زنان باردار روزانه 10 عدد فندق را در رژیم غذایی خود قرار دهند. حواستان باشد که خواص فندق در زنان باردار شما را به پرخوری نیاندازد، که فندق بسیار پر کالری است و بر اثر پر خوری موجب سنگینی معده می‌شود و این حس در اواخر دوران بارداری بسیار ناراحت کننده است. در ضمن فراموش نکنید که شاید فندق برای شما حساسیت‌زا باشد، بنابراین پیش از ورود آن به رژیم غذایی خود از گردو استفاده کنید، اگر آلرژی نداشتید فندق را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید.

خواص فندق در بارداری

2. خواص فندق برای کودکان: بمب مواد معدنی که برای رشد آنها مفید است!

درباره خاصیت فندق برای کودکان به ویژه خواص فندق خام برای کودکان مطالب پزشکی فراوانی به اثبات رسیده است. فندق، مانند بسیاری از آجیل‌ها، منبع غنی از چربی‌های سالم، همچنین حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی زیادی است که به یک غذای عالی برای رشد کودکان و حتی نوزادان است. فندق سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها به ویژه ویتامین E، مس و مقادیر مناسبی از ویتامین C، روی و سلنیوم است. (در اینباره به مطلب خواص انجیر خشک مراجعه کنید.)

درباره خواص فندق برای رشد کودکان لازم است این نکته را هم به خاطر بسپارید که بدن بعضی از افراد به خصوص کودکان نسبت به مصرف آن حساسیت نشان می‌دهد.

فقط دقت داشته باشید که برای کودکان زیر پنج سال، بهتر است که از کره فندق خالص، خام و بدون نمک استفاده کنید و آن را با ماست، شیر خشک یا شیر مادر رقیق کنید تا یک معجون نچسب ایجاد شود. برای کودکان بالای پنج سال، آن را خرد کرده و با قرار دادن بر روی برش‌ها آووکادو و یا میوه‌ها لغزنده بپاشید تا کودکان راحت‌تر بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

خواص فندق برای کودکان

آیا فندق برای کودکان آلرژی‌زا است؟

بله، فندق همانند سایر آجیل‌های درختی (بادام، آجیل برزیلی، بادام هندی، ماکادمیا، پیکن، پسته) حساسیت‌زا است. بنابراین عاقلانه‌ترین راه حل برای بهره‌مند شدن ایمن از این غذای مغذی، استفاده‌‌ی آن در مقادیر اندک است. مثلا برای شروع، حدود یک هشتم قاشق چایخوری فندق آسیاب شده را در ماست یا غلات مخلوط کنید و به کودک خود بخورانید. اگر کودکتان هیچ واکنش منفی نسبت به آن نداشت، به تدریج مقدار آن را افزایش دهید.

آیا فندق برای کودکان آلرژی‌زا است؟

3. خواص فندق بر تولید اسپرم: افزایش سطح اسپرم‌های بارور در آقایان با مصرف فندق

طبق مطالعات انجام شده در تغذیه بالینی، مردانی که روزانه یک مشت فندق می‌خورند، سطح کلسترول خوب HDL خود را تا 12 درصد افزایش می‌دهند. فندق سرشار از آرژنین است. آرژنین اسید آمینه‌ای قدرتمند برای بهبود عملکرد عظلات است و چون مانع سفت شدن عروق خونی می‌شود، باعث بهبود گردش خون شده و فشار خون را کاهش می‌دهد. فواید مصرف فندق بر اسپرم آقایان را هم به لیست خواص آن اضافه کنید!

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مصرف آجیل، از جمله فندق، به افزایش تعداد اسپرم و کیفیت آن کمک می‌کند. از آنجاییکه فندق سرشار از ویتامین E است می‌تواند به عنوان یک مکمل غذایی عالی برای تولید اسپرم‌های بارور باشد و بر بهبود کیفیت اسپرم تأثیر بسیاری بگذارد.

خواص فندق برای مردان

4. خواص فندق برای درمان اختلالات نعوظ: افزایش میل جنسی در آقایان

اختلال در نعوظ (ED)، یا به عبارتی دیگر ناتوانی در نعوظ  مانعی،برای داشتن رابطه جنسی رضایت بخش است. مردان به دلیل رژیم غذایی ناسالم، سیگار کشیدن، فعالیت بدنی ناکافی، استرس، مصرف الکل در خطر ابتلا به اختلال در نعوظ هستند.

مغزهای روغنی، مخصوصا فندق به دلیل وجود چندین آنتی اکسیدان و همینطور آرژنین، ترکیب قدرتمندی را تشکیل می‌دهند که به گشاد شدن عروق می انجامد، به همین دلیل در بهبود دو عملکرد نعوظ و میل جنسی تأثیر قابل توجهی دارند.

مصرف فندق برای کاهش خطر اختلال نعوظ

5. خواص فندق برای چاقی صورت: راهکاری برای پرتر به نظر رسیدن صورت شما!

آیا خوردن فندق باعث چاقی می‌شود؟ اگر بخواهیم آن را بی رویه مصرف کنیم، به دلیل کالری بالایی که دارد، پاسخ مثبت است. بله، فندق باعث چاقی می‌شود. اما اگر به مقدار حساب شده و منظم مصرف کنیم، چاقی قشنگی به صورت شما می‌بخشد. یکی از خواص فندق خام و یا حتی خواص فندق شور، چاقی صورت برای کساتی است که لاغری صورتشان گله‌مند هستند.

چون چربی‌های موجود در آجیل‌ها، بیشتر چربی‌های خوب هستند، به عبارتی دیگر بدن ما تمام چربی موجود در آجیل‌ها را جذب نمی‌کند بلکه فقط مواد مغذی آن در سلول‌ها جا می‌گیرند و الباقی با بهبود عملکرد روده‌ها، از بدن خارج می‌شود. رمز موفقیت فندق در فرم دهی صورت وجود ویتامین E فراوان در این گیاه است.

خواص فندق برای چاقی

6. خواص فندق برای تقویت حافظه: رفع مشکل فراموشی و تمرکز

فندق منبع فسفر و ویتامین E است. اگر در کارتان نیاز به تمرکز بیشتری هستید یا با مشکل فراموشی رو به رو هستید، تا دیر نشده فندق‌ها را به سبد غذایی خود اضافه کنید. مصرف منظم فندق، همانند داروهای شیمیایی برای بهبود حافظه، می‌تواند تا حد زیادی در تمرکز فکر و حافظه‌ی شما تأثیر مثبت بگذارد. هر روز مصرف یک قاشق عسل و پودر فندق، مسیر میانبری برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز است.

خواص فندق برای حافظه

7. خواص فندق برای بدنسازی: سرشار از چربی‌های غیر اشباع و پروتئین

فندق یک مغز مغذی متفاوت و خاص است و یکی از بهترین‌ آجیل‌ها برای بدنسازی محسوب می‌شود. در مورد ترکیبات فندق می‌توان گفت که اگر چه پروتئین موجود در فندق نسبت به سایر آجیل‌ها کمتر است، اما ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی موجود در آن می‌تواند کمبود پروتئین را جبران کنند. فندق از نظر برخورداری از چربی غیر اشباع و فیبر شباهت زیادی به گردو دارد و از این نظر برای بدنسازی بسیار مفید است. (به مطلبی که درباره بهترین آجیل ها برای بدنسازی نوشته‌ایم مراجعه کنید.)

خواص فندق برای بدنسازی

فواید فندق در بدنسازی

  • مصرف فندق باعث ایجاد حس سیری کاذب می‎‌شود که تا ساعت‌ها اشتها نداشته باشید.
  • کلسیم، پتاسیم و منیزیم موجود در فندق در کاهش گرفتگی عضلات بعد از ورزش
  • کاهش استرس و خستگی ناشی از ورزش سنگین
  • بهبود هضم غذا
  • تأثیرشگرف فندق در کاهش کلسترول خون
  • فندق منبع آنتی اکسیدان‌ها

8. خواص فندق برای مو: بازگردانی طراوت به ریشه موها

در این بخش به اثرات مثبت روغن فندق بر روی مو می‎پردازیم. اما جدا از استفاده‌ی روغن فندق به عنوان ماسک مو، خوردن فندق خام با پوسته‌ی قهوه‌ای، به دلیل اینکه مملو از آنتی اکسیدان و ویتامین E است برای رشد و طراوت مو مفید است.

خواص فندق برای مو

تقویت مو با روغن فندق

یک ساعت قبل از شستشوی مو، آن‌ها را با روغن فندق چرب کرده و ماساژ دهید. این کار باعث تغذیه، تقویت و مانع ریزش مو می‌شود. ماساژ مو را روغن فندق را دو بار در هفته انجام دهید.

روغن فندق برای موهای خشک و آسیب دیده

روغن فندق برای موهای خشک و آسیب دیده بسیار مفید است. ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در فندق، موهای آسیب دیده را تغذیه می‌کند. پوست سر و موها را دو بار در هفته، حدود یک ساعت با روغن فندق آغشته کرده و ماساژ دهید. بعد از یک ماه، اثرات مثبت آن را بر روی مو کاملا مشهود خواهد بود.

9. خواص فندق سوخته برای ابرو: سرشار از آنتی اکسیدان و مفید برای رشد ابروها

فندق سرشار از آنتی اکسیدان است، برای اینکه از خواص این مغذ مغزی برخوردار شوید آن را به همراه عسل هر روز صبح در صبحانه میل کنید. اما روش‌های دیگری هم برای تقویت مو و ابر وجود دارد. از دیگر کاربرد و خواص فندق برای تقویت ابرو این است که از فندق سوخته برای تقویت و پرپشتی آنها استفاده می‌کنند. برای اینکار، فندق را نزدیک شعله قرار دهید و تا سیاه شوند سپس آن‌ها را بکوبید تا پودر شود. حالا می‌توانید هفته‌ای دو الی سه بار آن‌ را روی ابرو بمالید تا ابروان خوش فرم و زیبایی پیدا کنید.

خواص فندق سوخته برای موی ابرو

10. خواص فندق در طب سنتی

از لحاظ طب سنتی، فندق همه جوره عالی است از برگ و شکوفه گرفته تا پوست و ریشه! تقویت کننده روده و معده، دفع سموم بدن و کاهش فشار خون از تخصص‌های این مغز کوچک چند گرمی است. فندق طبع گرم و خشک دارد و مُصلح فندق، شربت دلچسب سکنجبین یا میوه‌ی خوش عطر بِه است. البته چون اغلب مغزها طبع گرمی دارند، بهتر است که در کنار آن‌ها از برگه‌های هلو و آلو استفاده شود. یعنی دقیقا همان ترکیبی که در زمان‌های گذشته مادربزرگ‌ها در شب‌های یلدا برایمان خوراکی می‌آورند.

خواص فندق در طب سنتی

11. خواص فندق برای دیابت: کاهش سطح قند خون با مصرف منظم فندق

مطالعات نشان داده است که خواص فندق و گردو به کاهش سطح قند خون و کنترل بیماری دیابت کمک می‌کند. اسید اولئیک، اسید چرب موجود در فندق، تأثیرات مفیدی بر حساسیت انسولین دارد. یک مطالعه دو ماهه نشان داد که رژیم غذایی غنی از اسید اولئیک به طور قابل توجهی سطح قند خون و انسولین ناشتا را کاهش داده و در عین حال حساسیت به انسولین را در 11 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 افزایش می دهد. به نظر می رسد رژیم غذایی غنی از آجیل، از جمله فندق می تواند به کاهش قند خون و افزایش حساسیت به انسولین کمک کند. (به مطلبی که درباره خواص توت خشک نوشته‌ایم مراجعه کنید.)

خواص فندق برای دیابت

12. خواص فندق برای فشار خون: راهکاری به قدمت حیات بشر برای بهبود گردش خون در بدن!

یکی از فواید مهم فندق که از قدیم الایام مورد توجه بوده است، توانایی آن در کنترل فشار خون است. فندق با وجود آنتی اکسیدان‌های قوی، پتاسیم و منیزیم، به بهبود گردش خون کمک می‌کند. بنابراین با اضافه کردن فندق به رژیم غذایی خود، مثلا مصرف هر روزه‌ی آن در صبحانه، می‌توانید خود را از گرفتاری‌های فشار خون رها کنید.

خواص فندق برای فشار خون

13. خواص فندق بو داده: همچنان سرشار از آنتی اکسیدان با کمی طعم بهتر!

در کل مجموعه گیاهان که مغزهای چرب هم، جزئی از آن‌ها به حساب می‌آیند، اگر خام مصرف شوند، خواص بیشتری دارند. اما در برخی موارد برای کسانیکه معده‌ و روده‌ی حساسی دارند، کمی حرارت دادن مغزهای چرب مثل پسته و فندق خالی از فایده نیست و هضم آن‌ها را بهتر می‌کند.

اما در کل، چون روکش قهوه‌ای رنگ فندق، مثل بادام درختی، سرشار از آنتی اکسیدان است، برای بهره‌مند بیشتری از این گیاه، ترجیحا آن را با پوست و خام مصرف کنید.

اکثر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مغذها، در پوست آن‌ها متمرکز شده است. این محتوای آنتی اکسیدانی می‌تواند پس از فرآیند برشته شدن کاهش یابد. بنابراین توصیه می‌شود که مغزهای کامل و برشته نشده را با پوست مصرف کنید. اما درکل، مغز فندق بو داده نیز خواص کمی ندارد و می‌تواند با رنگ و بویی که گرفته است، خواص خود را حفظ کرده و از سلامتی شما پشتیبانی کند. (به مطلبی که درباره خواص آجیل نوشته‌ایم مراجعه کنید.)

خواص فندق بو داده

14. خواص فندق برای سلامت قلب: کاهش سطح کلسترول خون و بهبود وضعیت رگ‌ها

طبق تحقیقات انجام شده، مصرف آجیل نقش مهمی در سلامت قلب دارد. در فندق، غلظت بالای آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم ممکن است پتانسیل آنتی اکسیدانی را افزایش داده و سطح کلسترول را در خون کاهش دهد.

نتایج یک مطالعه یک ماهه، نشان می‌دهد که سطح کلسترول، تری گلیسیرد و کلسترول بد LDL با مصرف فندق کاهش یافته است. شرکت کنندگان بهبود سلامت شریان‌ها و کاهش التهاب رادر این دوره به خوبی تجربه کردند. (به مطلبی که درباره خواص مویز نوشته‌ایم مراجعه کنید.)

خواص فندق برای سلامت قلب

15. خواص فندق برای زیبایی: مراقبت از اکسیداتیو سلولی و تعویق پیری پوست

فندق حاوی مقادیر قابل توجهی از انواع آنتی اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها بدن را در برابر اکسیداتیو “که می‌تواند به ساختار سلولی آسیب برساند و باعث افزایش سن، سرطان و بیماری‌های قلبی شود” محافظت می‌کند. فراوان‌ترین نوع آنتی اکسیدان موجود در فندق به عنوان ترکیبات فنولی (فنولیک Phenolic) شناخته می‌شود.

خواص فندق بدن را در برابر اکسیداتیو “که می‌تواند به ساختار سلولی آسیب برساند و باعث افزایش سن، سرطان و بیماری‌های قلبی شود” محافظت می‌کند.

ثابت شده است که آن‌ها به کاهش کلسترول خون و التهاب کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند برای سلامت قلب و محافظت در برابر سرطان مفید باشند. یک مطالعه 8 هفته‌ای نشان داد که خوردنِ فندق با پوست یا بدون پوست، استرس اکسیداتیو را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

فندق حامی عالی سلامتی و زیبایی

16. فواید مصرف فندق در کاهش ابتلا به سرطان: سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E

غلظت بالای ترکیبات آنتی اکسیدانی، ویتامین‌ها و مواد معدنی فندق، از خواص ضد سرطانی آن است. در میان آجیل‌های پیکن، پسته و فندق دارای بالاترین غلظت آنتی اکسیدانی بنام پروآنتوسیانیدین‌ها است. برخی از مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که پرو آنتوسیانیدین‌ها می‌توانند در پیشگیری و درمان برخی از سرطان‌ها کمک کنند. تصور می‌شود که آن‌ها در برای استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند.

عصاره فندق، در درمان سرطان دهانه رحم، سرطان کبد، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ مفید است و از مهمترین خواص مصرف فندق به شمار می‌آید.

علاوه بر این، فندق سرشار از ویتامین E است، که همانند یک نگهبان هوشیار، بدن را در برابر آسیب سلولی که باعث ایجاد سرطان می‌شود، محافظت می‌کند. همینطور، وجود منگنز به عملکرد آنزیم‌های خاصی کمک می‌کند که می‌تواند اکسیداتیو را به شدت کم کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. عصاره فندق، در درمان سرطان دهانه رحم، سرطان کبد، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ مفید است.

فندق و کاهش خطر ابتلا به سرطان

مضرات مصرف فندق: مراقب آلرژی‌های پوستی باشید!

درست مانند دیگر آجیل‌ها ، فندق ممکن است در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کند. گاهی اوقات در حد یکی دوتا جوش روی پوست و گاهی هم به التهاب و خارش می‌رسد که بهتر است به دکتر مراجعه شود. اما برای اینکه انقدر قضیه جدی نشود بهتر است ابتدا با مقداری کم خوردن فندق را شروع کنید و در صورت عدم آلرژی آن را در مقداری بیشتری در رژیم خود جای دهید. در مجموع ، فندق منبع عالی و خوشمزه ای از مواد مغذی است که می توان به راحتی آن را در رژیم غذایی خود قرار داد.

مضرات فندق

سایر موارد استفاده فندق: تهیه روغن و کره از فندق خام!

فندق را می توان به عنوان یک میان وعده غذایی سالم  در رژیم غذایی گنجانید. می توانید آنها را به صورت خام ، برشته یا آسیاب شده خریداری کرده و لذت ببرید. مردم به شدت عاشق فندق خام هستند. اگرچه بیشترین تراکم آنتی اکسیدان‌ها در پوست آن است ، اما در برخی از دستور العمل‌ها، مثل تهیه روغن و کره فندق، مجبور می‌شویم که پوست را حذف کنیم.

با پختن مغزهای فندق در فر، به مدت حدود 10 دقیقه، می‌توان براحتی پوست را از مغز جدا کرد. فندق های پوست کنده را می توان برای تهیه آرد، برای پخت کیک یا برای تهیه کره فندق‌، که یک ماده مغذی است‌، آسیاب کرد. علاوه بر این‌، فندق را می توان به عنوان چاشنی، مانند دارچین، برای تزئین کیک و شیرینی بکار برد. آنها همچنین مکمل خوبی برای کیک یا بستنی و دیگر دسرها هستند.

موارد استفاده فندق

خرید فندق ایرانی و خارجی؛ با بسته‌بندی خاص از حاجی بادومی

با خرید فندق از سلامتی خود حمایت کنید. برای خرید فندق سالم و ارگانیک هر فروشگاهی نمی‌تواند معتبر باشد. فروشگاه اینترنتی حاجی بادومی با سال‌ها تجربه در جمع آوری آجیل‌ و خشکبار دستچین شده، یک فروشگاه آجیلی معتبر است. مطمئنا با یک بار امتحان، مشتری همیشگی آن خواهید شد. امیدواریم که بزودی برای تامین انواع اقلام آجیل و خشکبار و شکلات به فروشگاه ما سر بزنید. ما در ایام یلدا و نوروز بیش از هر موقع دیگری منتظر حضور گرمتان خواهیم بود.

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات

مدافع خاک
01 بهمن 1401

عالی بود.

اضافه کردن نظر جدید