خواص خرما: 12 مورد از خواص خرما برای چشم، کمر، ریه و … + عکس

در رژیم غذایی جهان امروز، تلاش بر این است تا از مواد مغذی‌ای که در طبیعت یافت می‌شود بیشتر استفاده کرده و مصرف شیرینی‌جات و غذاهای چرب و پر کالری به حداقل برسد. یکی از این مواد با ارزش که اتفاقا در کشور ما انواع و اقسام آن به وفور یافت میشود خرماست. ما در این متن در تلاشیم تا شما را با خواص خرما برای چشم، خواص خرما برای کمر، خواص خرما برای اسپرم، خواص خرما برای کرونا، خواص خرما برای ریه، خواص خرما سیاه، خواص خرما برای زنان، خواص خرما در بدنسازی، خواص خرما خشک، خواص خرما و گردو، خواص خرما زاهدی، خواص خرما ناشتا و خواص خرما برای معده آشنا کنیم.

خواص خرما

خرما از قدیم یکی از میوه‌های محبوب در بین ایرانیان بوده‌است. یادم می‌آید که قبل‌از این‌که خوردن شیرینی و شکلات در کنار چایی باب شد، مادرم همیشه در کنار چای خود بعد از غذا یک خرما می‌خورد. خرما یک میوه گرمسیری است که از نخل‌های خرما و در جنوب کشورمان رشد می‌کند. خرما یک پوسته چروکیده و قهوه‌ای رنگ دارد و گوشت آن نرم است و طعم خیلی شیرینی دارد.

قند خرما طبیعی است. برای همین، خیلی از افراد که فشار خونشان افتاده و می‌خواهند گلوکزشان را بالا ببرند، اما نمی‌خواهند قندهای صنعتی را مصرف کنند خرما انتخاب خوبی برای رژیم غذایی آن‌ها است. اما علاوه‌بر قند خرما و شیرین بودن آن، خرما خواص و فواید دیگری هم برای بدن ما دارد که دانستن آن می‌تواند خیلی مفید باشد و به ما کمک کند تا قدر این میوه را بهتر بدانیم. ما در این مقاله در مورد خواص خرما و فوایدی که می‌تواند برای بدن ما داشته باشد صحبت خواهیم کرد.

(در شکلات فروشی حاجی بادومی به انواع شکلات خارجی، شکلات پذیرایی، شکلات تخته‌ای و شکلات تلخ دسترسی خواهید داشت.)

خواص خرما

خرما دارای آنتی‌اکسیدان‌های بی‌شمار است

در خرما انواع آنتی اکسیدان‌ها وجود دارند که آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن ما نقش مهمی دارند. ما روزانه در بدنمان موادی بنام رادیکال‌های آزاد در پاسخ به آلودگی هوا و مواد غذایی فرآوری شده ترشح می‌شوند. مقدار زیاد این مواد می‌تواند برای سلامت ما خطرناک باشد و ریسک بروز بیماری‌هایی مثل بیماری‌های سرطانی را افزایش دهد. آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن ما می‌توانند اثرات این مواد مخرب را خنثی کنند و از ریسک بروز بیماری‌های این‌چنینی جلوگیری کنند.

(به مقاله خواص تخمه آفتابگردان نیز سری بزنید.)

خواص آنتی اکسیدانی خرما

خواص خرما سیاه

خرما و خرما سیاه پر از مواد غذایی مثل مس، سلنیوم و منیزیوم هستند. این ۳ عنصر در داشتن استخوان‌های سالم و قوی و جلوگیری از اختلالات استخوانی بسیار مهم هستند. علاوه‌براین، یکی دیگر از خواص خرما سیاه این است که خرما سیاه سرشار از ویتامین ک است که می‌تواند به انعقاد خون و متابولیسم استخوان‌ها کمک کند.

همچنین، برخی از افراد که از عارضه پوکی استخوان رنج می‌برند احتمال این‌که در استخوان آن‌ها شکستگی‌های کوچک به وجود بیاید بیشتر است. یکی از خواص خرما سیاه این است که خوردن آن می‌تواند به تقویت استخوان‌ها و استحکام آن‌ها کمک کند و به این صورت، می‌تواند برای افرادی که پوکی استخوان دارند مفید باشد.

(از صفحه تنقلات حاجی بادومی حتما دیدن کنید.)

خواص خرما سیاه

خواص خرما ناشتا

اگر شما خرما را ناشتا و بر روی شکم خالی بخورید می‌تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد. یکی از فواید آن این است که ترکیب انواع قند در خرما باعث می‌شود که بدن شما سریعاً انرژی را از خرما دریافت کند. علاوه‌براین، خرما در زمره غذاهایی با میزان کم شاخص گلیسمی قرار دارد و خوردن آن باعث علاوه‌بر دادن احساس سیری به افراد، انرژی زیادی را هم برای بدن تأمین می‌کند و باعث می‌شود که شما با خوردن آن تا مدتی پرانرژی باشید.

یک خوبی دیگر که خواص خرما ناشتا دارد این است که در آن مواد غذایی و ویتامین‌هایی وجود دارند که برای قابلیت‌های یادگیری و تمرکز مغز مفید هستند. در خرما ویتامین ب، سلنیوم، ویتامین ث، مس، پتاسیم و منیزیم وجود دارند. اگر شما خرما را در اول روز و پیش‌از صبحانه مصرف کنید این مواد غذایی برای تمرکز ذهنی شما و قابلیت‌های یادگیری مغزتان بسیار مفید هستند.

(انواع مختلف پسته را در آجیل و خشکبار حاجی بادومی از دست ندهید.)

خواص خرما ناشتا

1. خواص خرما برای پوست: حاوی مقادیر بالای ویتامین C و ویتامین D

خوردن خرما به دلیل خواص خرما برای پوست هم مفید است. در خرما مقدار زیادی ویتامین ث و ویتامین دی و وجود دارد که این دو ویتامین برای حفظ ارتجاع و کشسانی و صاف ماندن بافت پوستتان بسیار مهم هستند. علاوه‌براین، خواص خرما برای پوست ویژگی‌های ضد سال‌خوردگی آن و جلوگیری از تجمع ملانین هم هستند که جلوگیری از تجمع ملانین می‌تواند از لکه گیری بر روی پوستتان جلوگیری کند.

(محصول خاکشیر را از دست ندهید.)

خواص خرما برای جلوگیری از سالخوردگی پوست

2. خواص خرما در بدن‌سازی: یک میان وعده‌ی مغذی

اگر شما خرما را هر روز پیش‌از صبحانه مصرف کنید، خوردن آن می‌تواند انرژی زیادی را برای بدن شما تأمین کند. همچنین، خرما می‌تواند برای لاغری شما هم مفید باشد. یکی از خواص خرما در بدن‌سازی این است که شما در هر زمان که در طول بدن‌سازی‌تان می‌خواهید استراحت کنید و احتیاج به غذایی دارید تا انرژی خودتان را تأمین بکنید، خرما می‌تواند یک میان وعده غذایی خیلی مناسب برای شما باشد. در یک عدد خرما کالری زیادی وجود ندارد و خوردن یک یا دو خرما زحمت‌های شما برای لاغر شدن و بدن‌سازی را از بین نخواهد برد.

(بازدید از محصولات متنوع صفحه آبنبات را به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

2. خواص خرما برای ورزشکاران

3. خواص خرما برای مردان: افزایش دهنده تعداد اسپرم

یکی از خواص خرما برای مردان و همچنین، زنان کمک به سلامت مغز و درمان بیماری آلزایمر است. بیماری آلزایمر، بیماری است که می‌تواند قابلیت فکر کردن افراد را تحت تأثیر قرار دهد. در هر خرما ماده‌ای بنام کولین که یک نوع ویتامین‌ب است وجود دارد. ویتامین ب ماده‌ای است که خیلی برای یادگیری و فرایند حافظه افراد مهم است.

(ما سعی کرده‌ایم در فروشگاه شکلات و تنقلات فروشی حاجی بادومی انواع مختلف تافی را فراهم کنیم.)

3. خواص خرما برای اسپرم

با خوردن منظم خرما شما می‌توانید ریسک ابتلا به آلزایمر را کاهش دهید

اگر مردان خرما را به‌طور منظم مصرف کنند ریسک بروز بیماری‌های زوال حافظه مثل بیماری آلزایمر و افزایش عملکرد مغز در آن‌ها خیلی کمتر خواهد شد. علاوه‌براین، یکی دیگر از خواص خرما برای مردان و زنان کاهش التهاب و جلوگیری از تشکیل پلاک در مغز است که این‌هم یک عامل دیگر در کاهش ریسک بیماری آلزایمر در افراد است.

(از محصولات صفحه پاستیل بازدید کنید.)

خواص خرما برای آلزایمر

خواص خرما برای اسپرم

یکی دیگر از فوایدی که مردان می‌توانند با خوردن خرما به بدن خودشان برسانند، استفاده از خواص خرما برای اسپرم و افزایش قوای جنسی مردان است. تحقیقاتی که درمورد خواص خرما برای اسپرم انجام شده‌اند نشان می‌دهند که مردان با خوردن منظم اسپرم می‌توانند قوای جنسی خود را افزایش داده و تعداد اسپرم‌ها و تحرک جنبندگی آن‌ها را بیشتر کنند.

(از محصول گردو  و انواع آن در آجیل فروشی حاجی بادومی دیدن کنید.)

خواص خرما برای قوای جنسی

4. خواص خرما برای زنان: جبران کننده کمبود عنصر آهن

زنان با مصرف خرما می‌توانند خیلی از مشکلاتی که ممکن است برای سلامتشان رخ دهد را کاهش دهند. بنا بر تحقیقاتی که در زنان انجام شده نتایج نشان می‌دهند که معمولاً زنان احتمال این‌که هموگلوبین خونشان کمتر باشد نسبت به مردان بیشتر است. اگر شما زنی هستید که از مشکل کمبود آهن رنج می‌برید، می‌توانید به‌جای این‌که مکمل‌های آهن را برای کمبود آهن خود مصرف کنید این خرما را بخورید.

یکی از خواص خرما برای زنان این است که خرما می‌تواند کمبود عنصر آهن در بدن آن‌ها را جبران کند و همیشه خوردن این عناصر غذایی طبیعی بهتر از خوردن مکمل‌های غذایی است. علاوه‌براین، یکی دیگر از خواص خرما برای زنان این است که خوردن آن باعث تحریک انقباضات رحمی می‌شود و آسان‌تر کردن زایمان است. با خوردن خرما ماهیچه‌های رحم به‌طور طبیعی انقباضاتشان تحریک می‌شود.

(محصولات صفحه ویفر را از دست ندهید.)

4. خواص خرما برای ماهیچه های رحم زنان

5. خواص خرما برای کرونا: سرشار از آنتی اکسیدان

بیماری کرونا مدتی است که وارد زندگی ما شده‌است و این‌طور که معلوم است این بیماری تا مدت طولانی با ما باقی خواهد ماند. کرونا گونه‌ای از بیماری‌های سرماخوردگی است و برای همین، برای مبارزه با اثرات این بیماری و بهتر شدن افراد باید سیستم ایمنی قوی داشته باشند. خواص خرما برای کرونا باعث می‌شود که سیستم ایمنی افراد تقویت شود و بدن آن‌ها با قدرت بیشتری با ویروس کرونا مبارزه کند.

خوشبختانه هم در خرمای تازه و هم در خرمای خشک‌شده مقدار زیادی ویتامین ث همراه با ویتامین‌های ب ۱، ب ۲،ب ۳، ب ۵ وجود دارد. این ویتامین‌ها خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدنمان کمک کنند. مخصوصاً ویتامین ث نوعی آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند به کاهش سرفه‌ها کمک کند و قوای سیستم ایمنی شما را در برابر بیماری سرما خوردگی مثل کرونا افزایش دهد.

درنتیجه، خواص خرما برای کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش قوای ما برای مبارزه با بیماری‌هایی مثل کرونا است.

خواص خرما برای سرماخوردگی و کرونا

6. خواص خرما برای کمر: دارای خاصیت ضد التهابی

بعضی از اوقات ما در برخی از نواحی مخصوص بدن مثل کمر می‌نالیم. این دردها ممکن است ناشی از بروز التهاباتی باشد که در بدن ما رخ می‌دهند. در این موقع بهتر است ما به سراغ غذا و میوه‌هایی برویم که می‌توانند درد التهابی در بدن ما را کاهش دهند. در این‌جا خواص خرما برای کمر می‌تواند برای درد التهابی ما مفید باشد. خرما خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند به کاهش چنین دردهایی کمک کند. در خرما مواد آنتی‌اکسیدانی مثل فلاونوئیدها وجود دارند که فلاونوئیدها هم می‌توانند برای کاهش التهاب و دردهای التهابی در بدن ما مفید باشند.

بنابراین، خواص خرما برای کمر می‌تواند به کاهش کمردرد ما کمک کند.

خواص ضد التهابی خرما برای کمر

7. خواص خرما برای چشم: کاهش دهنده بروز بیماری شب کوری

در قدیم از خواص طبی خرما برای درمان علائم چشمی استفاده می‌شد. در خرما مواد غذایی مثل آهن، کلسیم، منیزیم و ویتامین‌هایی مثل ویتامین آ ویتامین ک وجود دارند. مخصوصاً ویتامین‌های آ ویتامین‌هایی هستند که برای تقویت قوای چشمی ما و سلامت چشم ما در سنین سال‌خوردگی بسیار مهم هستند. علاوه‌براین، آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل بتاکاروتن هم به‌سلامت چشم‌ها کمک می‌کنند. از خواص خرما برای چشم هم در گذشته برای کاهش احتمال بروز شب‌کوری در افراد استفاده می‌شد.

بنابراین، خواص خرما برای چشم این است که شما با خوردن آن می‌توانید به‌سلامتی خود کمک کنید و مواد غذایی مورد نیاز به آن‌ها را برسانید.

خواص خرما برای چشم

8. خواص خرما برای ریه: تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

ما در بخش خواص خرما برای کرونا گفتیم که در خرما مقدار زیادی ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌های دیگر وجود دارند که می‌توانند برای تقویت سیستم ایمنی بدن خوب باشند. علاوه‌براین، خواص خرما برای ریه می‌تواند این باشد که مواد غذایی درون آن که مواد آنتی‌اکسیدانی هم هستند به سلامت ریه ما کمک می‌کنند و عملکرد آن را تقویت می‌کنند.

علاوه‌براین، خواص آنتی‌اکسیدانی خرما می‌توانند ریسک بروز برخی از بیماری‌های سرطانی مثل سرطان ریه را کاهش دهند. یکی دیگر از خواص خرما برای ریه در گذشته این بوده که در طب سنتی قبلاً از جوشانده خرما برای درمان زکام و عفونت‌های ریه استفاده می‌کرده‌اند.

(در میان انواع میوه خشک، پیاز خشک یکی از محصولات با کیفیت حاجی بادومی می‌باشد.)

خواص خرما برای ریه

9. خواص خرما برای معده: منبع غنی منیزیم

گاهی اوقات می‌شود که ما ممکن است مشکلات مربوط به معده مثل زخم معده یا سوزش معده داشته‌باشیم. یکی از خواص خرما برای معده این است که خوردن این میوه می‌تواند سلامت معده ما را افزایش دهد و در درمان عوارضی مثل زخم معده یا سوزش معده مفید باشد. شما با خوردن خرما می‌توانید از فواید خرما برای معده بهره‌مند شوید.

یکی از عارضه‌های معده که ممکن است ما به آن دچار شویم زخم معده است. علت زخم معده می‌تواند مصرف دارو، استرس، اضطراب یا مسمومیت غذایی باشد. در این‌جا، خواص خرما برای معده می‌تواند برای درمان زخم معده کاربردی باشد. در خرما ماده‌ای به نام منیزیم وجود دارد که می‌تواند دردهای التهابی را کاهش دهد. همچنین، خرما دارای خواص ضد التهابی و خواص آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند در درمان زخم معده مفید باشد. در قدیم از شیره خرما برای کاهش التهاب معده استفاده می‌شد.

در نتیجه، کم کردن التهاب معده و درمان زخم معده از فواید خرما برای معده محسوب می‌شوند.

خواص خرما برای معده

10. فواید خرما در صبحانه: پاکسازی ارگان های بدن با مصرف ناشتا خرما

ما در قسمت خواص خرما ناشتا گفتیم که خوردن خرما در صبح زود و به‌عنوان به‌عنوان یک وعده غذایی صبحانه می‌تواند انرژی زیادی به بدن شما بدهد. همچنین، این میوه چربی زیادی ندارد و شما مجبور نیستید زیاد نگران اضافه کردن وزن کردن خودتان با خوردن این میوه باشید.

از فواید خرما در صبحانه می‌توان علاوه‌بر دادن انرژی‌ای به این اشاره کرد که خوردن خرما می‌تواند کرمهای دستگاه گوارشی را در صبح از بین ببرد. از دیگر فواید خرما در صبحانه این است که شما می‌توانید با خوردن آن در صبحانه ارگان‌های مهم در بدنتان را پاک‌سازی کنید و به سلامت کبد و قلب خودتان کمک کنید. علاوه‌براین، خوردن خرما در صبحانه باعث می‌شود که پوست و موی شما طراوت و تازگی داشته باشد.

(در صفحه آجیل مخلوط به انواع آجیل 4 مغز، آجیل شور، آجیل اسپایکی، آجیل عربی و غیره دسترسی خواهید داشت.)

خواص خرما ناشتا

11. فواید خرما برای بدن: خوردن خرما می‌تواند به سم‌زدایی ارگان‌های بدن شما کمک کند

یکی از فواید خرما برای بدن سم‌زدایی و ارگان‌های آن، مخصوصاً ارگان کبد است. خوردن خرما و شیره خرما به‌طور منظم می‌تواند به عملکرد کبد کمک کند و از بروز عوارضی مثل فیبروز کبد در بدنمان جلوگیری کند. فیبروز کبد یک عارضه کبدی است که در آن بافت کبد زخم می‌شود و مراحل ابتدایی زخم کبد است. اگر شما به‌طور منظم خرما را مصرف کنید، ریسک بروز فیبروز کبد در شما به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و شما می‌توانید سلامت کبد خودتان را افزایش دهید.

بنابراین، یکی از فواید خرما برای بدن کمک به عملکرد کبد و افزایش سلامت آن است.

خواص خرما برای کمر

12. فواید خرما برای کودکان: غذای سالم و سرشار از آهن

ما در بخش‌های قبلی درمورد فواید مختلف خرما صحبت کردیم و گفتیم که چگونه زنان و مردان با اضافه کردن خرما به برنامه غذایی خودشان می‌توانند به‌سلامت بدنشان کمک کنند. این مسئله هم برای کودکان صدق می‌کند. مخصوصاً کودک شما که در حال رشد است، بیش‌از هرچیزی به یک رژیم غذایی احتیاج دارد که مواد غذایی لازم برای رشد و سلامت خود را به بدن خود برساند. یکی از فواید خرما برای کودکان که می‌تواند خیلی مفید باشد این است که خوردن خرما می‌تواند سطح آهن در بدن کودکتان را در سطحی مناسب قرار دهد.

(مطلب پربازدید خواص کره بادام زمینی را از دست ندهید.)

خواص خرما برای کودکان

کودکان با خوردن خرما می‌توانند کمبود آهن خود را جبران کنند

کمبود آهن یکی از رایج‌ترین کمبودهای مواد غذایی در کودکان است. آهن یک عنصر خیلی ضروری برای تشکیل گلبول‌های قرمز در بدن است و کودکان شما حتماً به آن احتیاج دارند. برای همین، با خوردن خرما کودک شما می‌تواند کمبود آهن در بدنش را جبران کند. یکی دیگر از فواید خرما برای کودکان این است که با خوردن خرما کودکان دیگر سراغ محصولات شیرین با شکرهای اضافی نمی‌روند. در خرما قند وجود دارد و طعم شیرین آن می‌تواند نیاز کودکان برای خوردن شیرینی را برطرف کند و از سوی دیگر، یک غذای سالم است.

(مطلب بهترین آجیل برای کودکان را در وبلاگ حاجی بادومی از دست ندهید.)

خواص خرما برای جبران کمبود آهن کودکان

فواید خرما خشک: خوردن خرما خشک می‌تواند به سلامت قلبی ما کمک کند

یکی از فواید خرما خشک این است که چربی خرمای خشک کم است و در آن کلسترولی وجود ندارد. مصرف خرما خشک بنابر تحقیقاتی که انجام‌شده می‌تواند میزان کلسترول مضر را در جریان خون کاهش دهد و به این صورت، به سلامت قلب کمک کند. همچنین، یکی دیگر از فواید خرما خشک این است که خرماهای خشک دارای میزان کم سدیم و میزان بالای پتاسیم هستند. میزان کم سدیم و میزان بالای پتاسیم می‌تواند به فشار خونمان کمک کند و آن را کنترل کند. کنترل فشارخون عامل مهمی در افزایش سلامت قلب ما است.

(در مطلب بهترین آجیل برای زن باردار، بهترین انواع آجیل را معرفی کرده‌ایم.)

خواص خرما خشک

خواص خرما خشک: مصرف خرمای خشک برای افزایش انرژی ما مفید است

خرمای خشک همان میوه خشک‌شده خرما است. برای همین هم غلظت مواد غذایی و قندی که در آن وجود دارد نسبت‌به خرمای عادی بیشتر است. یکی از خواص خرما خشک می‌تواند این باشد که خوردن آن باعث افزایش انرژی بدن می‌شود. خرمای خشک دارای قند طبیعی گلوکز و فروکتوز است که ازدیاد این قند می‌تواند انرژی را برای بدن ما تأمین کند.

همچنین، قند خرمای خشک طبیعی است و صنعتی نیست و برای همین یک نوع قند سالم است. علاوه‌براین، یکی دیگر از خواص خرما خشک این است که با ارائه منبع خوبی از کربوهیدرات می‌تواند برای شما در هر نقطه‌ای از روز انرژی را تأمین کند.

(پیشنهاد می‌کنیم از مطلب خواص فندق بازدید کنید.)

خواص خرما خشک و تامین کربوهیدرات مورد نیاز بدن

فواید خرما خشک در بدن‌سازی

یکی از فواید خرما خشک در بدن‌سازی این است که می‌تواند آسیبی که به ماهیچه‌ها در طول ورزش کردن به وجود بیاید را جبران کند. خود خرما و خرما خشک دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان هستند و آنتی‌اکسیدان‌ها خواص ضد التهابی دارند که این مسئله می‌تواند به بازیابی سلامت ماهیچه بیشتر کمک کند. همچنین، تحقیقاتی دراین‌باره انجام‌شده که نشان می‌دهند این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند بعد از ورزش کردن درد ماهیچه‌ها را کاهش دهند. علاوه‌براین، در خرمای خشک مقدار زیادی پتاسیم و منیزیم وجود دارد.

برای همین، یکی از فواید خرما خشک در بدن‌سازی این است که این پتاسیم و منیزیم می‌توانند از درد ماهیچه‌ها جلوگیری کنند. این درد ماهیچه‌ها به این دلیل رخ می‌دهند که ماهیچه‌ها در زمان تمرین به‌اندازه کافی استراحت نمی‌کنند، مخصوصاً در تمرین‌هایی که شدتشان زیاد است. این مسئله ممکن است به دلیل کمبود پتاسیم و منیزیم در رژیم غذایی باشد که خوردن خرمای خشک می‌تواند میزان این مواد در بدن ما را جبران کند.

(مطلب بهترین آجیل برای تقویت میل جنسی را در وبلاگ حاجی بادومی از دست ندهید.)

خواص خرما خشک برای بدنسازان

خواص خرما زاهدی

خرمای زاهدی یکی از انواع خرما در ایران است. نام دیگر این خرما خرمای قصب است و جز خرماهای خشک محسوب می‌شود. رنگ این نوع خرما هم نسبت‌به خرمای عادی رنگ قهوه‌ای خیلی روشن‌تری دارد. بااین‌وجود، خواص آن خیلی شبیه به خواص خرمای عادی است. برای مثال، یکی از خواص خرما زاهدی برای اضافه کردن وزن مفید است. اگر شما خیلی لاغر هستید و می‌خواهید وزن خود را کمی اضافه کنید می‌توانید از فواید خرما برای لاغری استفاده کرده و با خوردن منظم خرما این کار را انجام دهید. خرما زاهدی یک میوهٔ سالم است و دیگر شما مجبور نیستید غذاهای فرآوری شده با کلسترول بالا را استفاده کنید تا وزنتان را افزایش دهید.

(مقاله بهترین آجیل برای قلب نیز می‌تواند برایتان جالب و کاربردی باشد.)

خواص خرما زاهدی

خواص خرما پیارم

خرما پیارم یکی دیگر از انواع خرما است. این نوع خرما نسبت‌به خرماهای دیگر طول بیشتری دارد و رنگش بین قهوه‌ای تیره تا روشن است و گوشت و پوست آن کاملاً به همدیگر چسبیده‌اند. خواص خرما پیارم هم مثل خواص خرمای معمولی است. شما می‌توانید از خواص خرما پیارم برای سلامت پوست و موی خود استفاده کنید.

ویتامین ث و ویتامین دی به میزان زیاد در خرما وجود دارند و این دو ویتامین برای سلامت پوست خیلی مهم هستند. علاوه‌براین، آهنی که در خرما وجود دارد می‌تواند باعث افزایش جریان خون و بهبود گردش جریان خون به پوست سر ما شود. به این صورت، جریان خون بیشتر باعث می‌شود که ما موهایی با استقامت بیشتری داشته‌باشیم. همچنین، ویتامین E که در خرما وجود دارد می‌تواند برای رشد موهای ما مفید باشد.

(مطلب جدید حاجی بادومی در خصوص خواص زعفران را از دست ندهید.)

انواع خواص خرما پیارم برای پوست و مو

خواص خرما و گردو

یکی از کارهایی که ما می‌توانیم و در بهبود رژیم غذایی خود انجام دهیم این است که مواد غذایی پر فایده را در رژیم غذایی و تغذیه روزانه خودمان بگنجانیم. همان‌طور که در این مقاله توضیح دادیم خرما خواص زیادی دارد و خوردن آن می‌تواند فواید متنوعی را برای بدن ما داشته باشد.

حالا اگر بخواهیم گردو را هم به خرما در برنامهٔ غذایی‌مان اضافه کنیم می‌توانیم از خواص خرما و گردو بیشتر بهره ببریم. فواید خرما و گردو زیاد هستند. اگر شما هم در صبحانه خرما و گردو را با همدیگر بخورید ترکیباتی که در خرما و گردو وجود دارند می‌توانند روند خون‌سازی و بهبود جریان خون را در بدن افزایش دهند.

خواص خرما و گردو برای اسپرم

در گردو و خرما فیبر غذایی و انرژی زیادی وجود دارد

یکی دیگر از فواید خرما و گردو این است که در هر دوی این ماده غذایی فیبر وجود دارد. فیبر غذایی برای رفع مشکل یبوست و بهبود روند هضم بسیار کاربردی است. همچنین، از دیگر خواص خرما و گردو افزایش انرژی در زمانی کوتاه و به‌صورت طبیعی است. یکی از فواید خرما و گردو این است که هم در خرما قندهای طبیعی مثل گلوکز، فروکتوز و ساکارز وجود دارد و هم این‌که در گردو کالری زیادی وجود دارد. بنابراین، خوردن این دود ماده غذایی می‌تواند انرژی مورد نیاز را برای بدن ما تأمین کند.

خواص خرما و گردو

خواص خرما و بادام

ما در مورد خواص خرما صحبت کردیم. حالا اگر آجیلی مثل بادام را به آن اضافه کنیم این فواید برای بدن ما دوچندان می‌شوند. یکی از خواص خرما و بادام که برای سلامت بدن ما خیلی مفید است کمتر کردن ریسک ابتلا به بیماری‌هایی مثل بیماری‌های سرطانی است. دلیل آن‌هم این است که هم خرما و هم بادام و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی هستند و این مواد آنتی‌اکسیدانی می‌توانند ریسک بروز بیماری‌هایی مثل بیماری‌های سرطانی را در بدن کاهش دهند.

از دیگر خواص خرما و بادام ویژگی‌های ضد یبوست و بهبود عملکرد روده و دستگاه گوارش آن‌ها هستند. هم در خرما و هم در بادام مقداری فیبر غذایی وجود دارد و همان‌طور که گفتیم، مصرف فیبر غذایی می‌تواند عملکرد دستگاه گوارشی را تقویت کرده و باعث کاهش مشکل یبوست در افراد شود.

خواص خرما و بادام برای عملکرد دستگاه گوارش

خواص خرما با شیر

خرما خواص و فواید زیادی برای سلامت بدن ما دارد. حالا تصور کنید که آن را در صبحانه همراه با شیر می‌خورید. خواص خرما با شیر فراوان هستند، زیرا شیر هم مواد معدنی زیادی دارد که برای بدن ما فواید زیادی دارند. یکی از خواص خرما با شیر که خیلی برای بدن ما مهم است این است که هم شیر و هم خرما دارای منبعی غنی از کلسیم هستند.

همان‌طور که می‌دانیم، کلسیم یک عنصر مهم در استخوان سازی و تقویت استخوان‌های ما است. کسانی که مشکل پوکی استخوان دارند با خوردن خرما و شیر در صبحانه می‌توانند کمبود کلسیم در بدنشان را جبران کنند و به مشکل پوکی استخوان خود کمک قابل‌توجهی کنند.

خواص خرما با شیر برای پوکی استخوان

فواید خرما بار

خرما بار یک نوع شیرینی خانگی است که از ترکیب خرما با مواد دیگری مثل آجیل و کره درست می‌شود. خواص خرما بار بسته به موادی که در آن استفاده می‌شوند می‌تواند مختلف باشد. طبیعتاً خرما یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده خرما بار است و خواص خرما در آن وجود دارد. شما برای خوشمزه شدن آن می‌توانید از آجیل‌های مختلفی مثل پسته، فندق، بادام و آجیل‌های دیگر استفاده کنید. به این صورت، شما می‌توانید خواص خرما بار را با توجه به سلیقه خودتان تعیین کنید.

خواص خرما بار

مضرات خرما

ما در مورد فواید متنوع خرما صحبت کردیم. اما بیایید به سراغ مضرات خرما برویم. خوردن بیش‌ازحد خرما می‌تواند مضراتی را در پی داشته باشد. ما در این بخش کمی در مورد مضرات خرما که افراد ممکن است آن‌ها را تجربه کنند توضیح می‌دهیم. یکی از عوارض خوردن خرما برای کسانی است که ممکن است آلرژی به خرما داشته باشند. کسانی که آلرژی به خرما دارند بعد از خوردن خرما ممکن است دچار درد شکم، نفخ، اسهال یا خارش پوستی شوند. علاوه‌براین، خوردن خرما ممکن است برای افرادی که آسم داشته باشند علائم آن‌ها را بدتر کند.

مضرات و خواص خرما

در مصرف خرما اعتدال را رعایت کنید

یک نکته دیگر هم که در خوردن خرما باید رعایت شود این است که شما خرما را که می‌خورید باید آن را به میزان معتدل مصرف کنید و هیچ‌وقت نباید بیش‌از حد آن را مصرف کنید. مصرف بیش‌ازحد خرما به‌خاطر قندی که در آن وجود دارد ممکن است قند خون شما را بالا ببرد که برای سلامتتان مضر است. در نتیجه، بهتر است شما خرما را به مقدار مناسب مصرف کنید و هرگز در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

خواص خرما و میزان قند خون بالای آن

خرید خرما از فروشگاه آنلاین حاجی بادومی

با توجه به مطالبی که ما در این مقاله گفتیم می‌توان گفت که اضافه کردن خرما به رژیم غذایی یک راه طبیعی و سالم برای اضافه کردن مواد غذایی مفید به بدنمان است. فواید خرما برای لاغری، تقویت استخوان، تقویت سیستم ایمنی بدن و … باعث می‌شوند که خوردن این میوه گرمسیری گزینه معقولانه‌ای به نظر برسد.

خیلی از محصولات در بازار وجود دارند که خیلی از ماها ممکن است آن‌ها را خریداری کنیم، اما خرما یک محصول طبیعی است و مواد غذایی طبیعی و مغذی که در آن وجود دارند می‌توانند علاوه‌بر تأمین سوخت بدن به‌سلامت بدن ما خیلی کمک کنند. اگر شما علاقه به خرید خرما دارید می‌توانید به فروشگاه آنلاین حاجی بادومی مراجعه کنید و در آن‌جا محصولات خرمای ما را مشاهده و آن‌ها را به‌راحتی تهیه کنید.

خرید خرما از فروشگاه آنلاین حاجی بادومی

منبع مطلب

مقالات مرتبط

نظرات