بهترین آجیل برای وزن گیری جنین و سلامت خانم‌های باردار + عکس

وزن‌گیری جنین یک عامل اصلی برای این است که مادر بفهمد آیا بارداری او یک بارداری سالم است و آیا جنین او در حال دریافت غذاهایی است که برای رشد آن استفاده می‌کند یا خیر. برای این که زنان باردار وزن جنین خود را در حد مناسب نگه دارند، باید سعی کنند غذاهای مناسب به بدن جنین خود برسانند. یکی از غذاهایی که هم برای مادر و هم برای جنین می‌تواند بسیار مفید باشد آجیل است و ما تصمیم داریم در ادامه‌ی این مطلب به معرفی بهترین انواع آجیل برای وزن گیری جنین، بهترین روش وزن گیری جنین، بهترین صبحانه برای وزن گیری جنین، انجیر خشک برای وزن گیری جنین، نقش کشمش در وزن گیری جنین و گردو برای وزن گیری جنین بپردازیم.

بهترین آجیل برای وزن گیری جنین

تحقیقات نشان داده خانم‌هایی که در طول دوران بارداری خود آجیل می‌خورند در سنین بالا به آلزایمر مبتلا نمی‌شوند و رشد عصبی بهتری دارند. کودکان آنها نیز ضریب هوشی بالاتری دارند و از نظر عاطفی پایدارتر هستند. البته این موضوع هنوز به طور کامل اثبات نشده است اما از خواص و فواید مصرف آجیل در دوران بارداری نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. مواد مغذی آجیل‌ها به بازسازی ماهیچه‌ها کمک می‌کنند و بنابراین در دوران بارداری و به ویژه سه ماهه‌ی سوم بارداری، خانم‌های باردار به آجیل‌ بیشتری نیاز دارند.

مطالعات همچنین نشان داده‌اند بین رژیم غذایی مادر سرشار از آجیل در سه ماهه‌ی اول بارداری و بهبود رشد عصبی کودک ارتباط مستقیمی وجود دارد. آن دسته از کودکانی که مادرانشان در سه ماهه‌ی اول بارداری خود آجیل مصرف کرده‌اند، بهترین نتایج را در تست‌های سنجش عملکرد شناختی، ظرفیت توجه و حافظه‌ی فعال نشان داده‌اند. از دیگر خواص مصرف بهترین انواع آجیل در دوران بارداری، می‌توان به خواص آن برای وزن گیری جنین اشاره کرد که باعث تامین مواد مغذی مورد نیاز مادر و جنین هم می‌شود.

(مقاله خواص بادام زمینی نیز می‌تواند برایتان جالب و کاربردی باشد.)

بهترین آجیل برای وزن گیری جنین و سلامت خانم‌های باردار

آجیل، بهترین روش آجیل وزن گیری جنین

به دنبال یک خوردنی خوشمزه و ترد هستید؟ آجیل گزینه‌ی خوبی برای شماست. آجیل برای دوران بارداری بسیار عالی است چرا که پروتئین، فییر، چربی‌های سالم و مواد معدنی مورد نیاز خانم‌های باردار را تامین می‌کند. بعلاوه، آجیل‌ها غذایی غنی از مواد مغذی هستند و لازم نیست برای رفع گرسنگی مقدار زیادی غذا بخورید. آجیل برای خانم‌های بارداری که با حالت تهوع دست و پنجه نرم می‌کنند یا در اواخر بارداری به سرعت سیر می‌شوند، ایده‌آل است. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین انواع آجیل برای وزن گیری جنین و بهترین روش وزن گیری جنین می‌پردازیم.

بهترین روش وزن گیری جنین

بهترین آجیل برای وزن گیری جنین: 1. گردو

مصرف گردو (Walnuts) کاملاً در طول دوران بارداری امن است و هم برای مادر و هم برای جنین فواید و مزایای زیادی دارد. گردو سرشار از مواد مغذی متنوعی است که برای زنان باردار مفید هستند. در ادامه بیشتر در مورد مزایای گردو برای وزن گیری جنین توضیح خواهیم داد.

بهترین آجیل برای وزن گیری جنین: گردو

گردو برای رشد مغز جنین و خواص آنتی‌اکسیدانی آن

مصرف گردو می‌تواند برای رشد مغز جنین مفید باشد و خواص آنتی‌اکسیدانی آن می‌تواند ایمنی بدن را افزایش دهد. گردو حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ است؛ این اسیدهای چرب برای رشد مغز و سلول‌های مغز نوزاد مفید هستند. بنابراین، مادران باردار با خوردن گردو در طول دوران بارداری می‌توانند فرآیند رشد مغز جنین را افزایش دهند. علاوه بر این، گردو آنتی‌اکسیدان زیادی نیز دارد که برای تقویت سیستم ایمنی زنان باردار و جنین آن‌ها مؤثر هستند و می‌توانند با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه کنند. توصیه می‌شود که زنان باردار گردو را همراه با پوسته‌ی قهوه‌ای آن‌ها بخورند و دلیل آن این است که حدود ۹۰ درصد آنتی‌اکسیدان‌ها در پوست آن‌ها جمع شده است.

(مطلب خواص شکلات در وبلاگ حاجی بادومی را از دست ندهید.)

گردو برای رشد مغز جنین وزن گیری آن

خوردن گردو برای کاهش میزان کلسترول‌های مضر در بدن مادر

مصرف گردو به جای غذاهای پرچرب می‌تواند به زنان باردار کمک کند تا میزان چربی خون خود در دوران بارداری را کنترل کنند. علاوه بر این، گردو حاوی استرول‌های گیاهی است که مصرف این مواد می‌تواند به کنترل میزان کلسترول خون کمک کند و باعث افزایش کلسترول مفید یا کلسترول HDL و کاهش کلسترول مضر یا کلسترول LDL در بدن زنان باردار شود.

خوردن گردو و کاهش میزان کلسترول‌های مضر در بدن مادر

مصرف گردو و انعطاف‌پذیری لایه‌های درون رگی

خوردن گردو می‌تواند به عملکرد لایه‌های درون رگی رگ‌های خونی کمک کند. این لایه‌های درون رگی عملکرد مهمی در انعطاف‌پذیری رگ‌های خونی دارند. بنابراین، خوردن گردو می‌تواند از التهاب لایه‌های درون رگی جلوگیری کند و باعث شود تا خون جریان بیشتری در این رگ‌ها داشته باشد. ازآنجایی‌که خوردن گردو می‌تواند رگ‌های خونی را در حالت منبسط قرار دهد، خوردن گردو می‌تواند به کنترل فشار خون هم کمک کند.

(پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه‌ی این بخش از مطلب خواص آجیل نیز دیدن کنید.)

مصرف گردو و وزن گیری جنین

مواد مغذی موجود در گردو برای وزن‌ گیری جنین

گردو حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر است که هر دوی این‌ها برای سلامت مادر و جنین بسیار مهم هستند. زنان باردار با خوردن فیبر می‌توانند به سلامت سیستم گوارشی خود کمک کنند و مشکل یبوست در دوران بارداری را کاهش دهند. علاوه بر این، زنان باردار با مصرف پروتئین می‌توانند به رشد جنین خود نیز کمک کنند. یک عنصر دیگر که می‌تواند در رشد جنین و وزن گیری جنین مفید باشد عنصر مس است که این عنصر هم در رشد بهتر جنین کارکرد مهمی را ایفا می‌کند و هم از بروز کم خونی در مادر جلوگیری می‌کند.

مواد مغذی گردو برای وزن‌گیری جنین

گردو برای وزن گیری جنین

علاوه بر خوردن گردو در زمان بارداری و فواید آن برای مادر و جنین، خوردن گردو می‌تواند از افسردگی که در زنان پس از زایمان رخ می‌دهد و مشکلات روحی و روانی در آن‌ها جلوگیری کند. گردو حاوی ماده‌ای به نام اسید آلفالینولئیک وجود دارد که می‌تواند با این اثرات روحی مبارزه کند. بنابراین، زنان باردار علاوه بر خوردن گردو در زمان بارداری می‌توانند به خوردن آن پس از زایمان هم ادامه دهند.

(در فروشگاه حاجی بادومی به انواع شکلات پذیرایی دسترسی خواهید داشت.)

گردو برای وزن گیری جنین و جلوگیری از افسردگی مادران

گردو ، بهترین صبحانه برای وزن گیری جنین

یکی از عناصری که در رشد بافت‌های عضلانی و استخوان‌های جنین نقش مهمی ایفا می‌کند، عنصر منگنز است. گردو حاوی مقدار زیادی منگنز است، به طوری که با خوردن روزانه‌ی گردو می‌توان حدود نیمی از نیاز روزانه‌ی بدن به منگنز را تامین کرد.

بهترین صبحانه برای وزن گیری جنین

گردو برای وزن گیری جنین و مضرات احتمالی مصرف گردو در دوران بارداری

ما در این بخش در مورد فواید یکی از انواع بهترین آجیل برای وزن گیری جنین صحبت کردیم و به‌طورکلی در مورد فواید گردو در وزن گیری جنین توضیح دادیم. با این که مصرف گردو می‌تواند فواید زیادی برای وزن گیری جنین شما داشته باشد، باید دقت کنید که آن را به‌طور متعادل مصرف کنید. خوردن بیش از حد گردو مثل خوردن بیش‌ازحد هر چیز دیگری ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای بدن شما شود. در نتیجه، سعی کنید بیش‌از ۳۰ گرم گردو را در روز در دوران بارداری مصرف نکنید.

(مطلب خواص فندق را در وبلاگ حاجی بادومی از دست ندهید.)

فواید گردو در وزن گیری جنین

بهترین آجیل برای وزن گیری جنین: 2. انجیر خشک

انجیر یکی از سالم‌ترین میوه‌هایی است که می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند. انجیرها دارای مواد مغذی زیادی هستند و خوردن آن‌ها به صورت انجیر خشک (Dried Figs) برای زنان باردار می‌تواند بسیار مفید باشد. برای مثال، تهوع حاملگی یکی از عوارض شایع در بین زنان باردار است و آن‌ها با خوردن انجیر خشک می‌توانند به کاهش این حالت تهوع کمک کنند. علاوه‌براین، در انجیر خشک مواد غذایی زیادی وجود دارد که زنان باردار برای سلامت خود و همچنین، برای افزایش وزن جنین خود در طول دوران بارداری می‌توانند آن‌ها را مصرف کنند. در ادامه مزایای انجیر خشک برای وزن گیری جنین را توضیح خواهیم داد.

بهترین آجیل برای وزن گیری جنین: انجیر خشک

 انجیر خشک برای وزن گیری جنین

کلسیم عنصری است که در رشد استخوان‌ها و دندان‌های ما نقش مهمی دارد. انجیر خشک حاوی مقدار زیادی کلسیم است که هم می‌تواند به تقویت استخوان‌های مادر در دوران حاملگی کمک کند و هم برای رشد استخوان‌های جنین مفید است. درنتیجه، زنان باردار با خوردن انجیر خشک هم برای انجام فعالیت‌های روزانه‌ی خود قوی هستند و هم به رشد استخوان و وزن‌گیری جنین خود کمک می‌کنند.

مصرف انجیر خشک برای وزن گیری جنین

انجیر خشک مفید برای رشد مغز جنین و کاهش ریسک کم‌خونی مادران

برای رشد جنین و وزن‌گیری جنین، دو ماده‌ی غذایی مهم را باید مصرف کرد: امگا ۳ و فولات. این دو ماده برای رشد مغز جنین بسیار مهم هستند و در انجیر خشک این دو ماده غذایی به مقدار زیاد وجود دارند.  یک ماده مهم دیگر که در انجیر خشک وجود دارد، آهن است. عنصر آهن عنصری است که در ساخت گلبول‌های قرمز نقش اساسی دارد و در زمان بارداری زنان بیش از پیش به این عنصر احتیاج دارند. علاوه بر عنصر آهن، در انجیر خشک ویتامین C هم وجود دارد که مصرف آن می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی مادر شود و هم به جذب آهن کمک کند. بنابراین، خوردن انجیر خشک هم برای رشد مغز جنین خوب است و هم از بروز کم‌خونی در مادر جلوگیری می‌کند.

(پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر راجع به مطلب خواص انجیر خشک مراجعه کنید.)

فواید انجیر خشک برای وزن گیری جنین

بهترین آجیل‌ها و خشکبار برای وزن گیری جنین: 3. کشمش

کشمش انگور خشک شده است و جزو انواع بهترین آجیل برای وزن گیری جنین محسوب می‌شود. از آنجایی که کشمش حاوی قند و انرژی زیادی است، زنان باردار می‌توانند از آن به عنوان میان‌وعده استفاده کنند. خوردن کشمش می‌تواند مثل خوردن دسر باشد و به زنان باردار سریعاً انرژی مورد نیاز آن‌ها را بدهد. در ادامه در مورد مزایای کشمش در سلامت و وزن گیری جنین بیشتر توضیح خواهیم داد.

بهترین آجیل‌ها و خشکبار برای وزن گیری جنین: کشمش

تامین آهن مورد نیاز بدن مادر و جنین با مصرف کشمش

در دوران بارداری نیاز زنان به عنصر آهن دو برابر بیشتر از نیاز آن‌ها به آهن در زمان عادی می‌شود. در زمان بارداری بدن به آهن احتیاج دارد تا خون بیشتری به نوزاد برساند. درصورتی‌که بدن مادر دارای ذخیره کافی آهن نباشد یا آهن کافی را در طول دوران بارداری دریافت نکند، ممکن است دچار کمبود آهن و و در نهایت، کم‌خونی شود. خوشبختانه کشمش حاوی مقدار زیادی آهن و همچنین، ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است. اما وقتی‌که ویتامین C همراه با آهن خورده می‌شود میزان جذب آن را بیشتر می‌کند. درنتیجه، نقش کشمش در وزن‌گیری جنین هم می‌تواند جلوگیری از بروز کم‌خونی باشد و هم تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین.

(مطلب خواص کشمش را در وبلاگ حاجی بادومی از دست ندهید.)

نقش کشمش در وزن‌گیری جنین

رشد بهتر استخوان‌ها و دندان‌های جنین با کشمش

در دوران بارداری یکی از مواد غذایی که مادر حتماً باید به بدن خود و بدن جنین برساند، کلسیم است. کلسیم در ساخت استخوان‌ها و دندان‌های قوی و محکم نقش مهمی دارد. علاوه‌براین، کلسیم عنصری است که به انعقاد خون، عملکرد صحیح سلول‌های عصبی و تنظیم ضربان قلب نیز کمک می‌کند. خوشبختانه کشمش حاوی مقدار زیادی کلسیم است و زنان باردار با خوردن کشمش می‌توانند کلسیم مورد نیاز خود و جنین را تامین کنند و به تقویت استخوان‌ها و دندان‌های خود و جنین کمک زیادی کنند.

(پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر راجع به خواص توت خشک به این مطلب مراجعه کنید.)

وزن گیری جنین با کشمش

رشد بهتر جنین و وزن‌ گیری جنین با مصرف کشمش

کشمش دارای مقدار قابل‌توجهی پروتئین است که این پروتئین می‌تواند در رشد نوزاد نقش مهمی داشته باشد. پروتئین عنصری است که برای رشد بافت‌های بدن جنین بسیار مهم است و علاوه‌براین، می‌تواند بافت‌های آسیب‌دیده را هم ترمیم کرده و برای سیستم ایمنی آنتی‌بادی تولید کند. در نتیجه، زنان باردار با مصرف کشمش می‌توانند پروتئین مورد نیاز بدن خود و بدن جنین را تأمین کنند و از کشمش به عنوان یکی از بهترین انواع آجیل برای وزن‌گیری جنین استفاده کنند.

کشمش یکی از بهترین انواع آجیل برای وزن‌گیری جنین

کشمش برای وزن گیری جنین و مضرات احتمالی مصرف بیش‌از حد کشمش

با اینکه کشمش در وزن گیری جنین نقش مهمی دارد و می‌تواند به افزایش وزن کودک کمک شایانی بکند، خوردن بیش‌ازحد آن‌هم می‌تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد. برای مثال، افزایش میزان قند خون و ابتلا شدن به دیابت بارداری می‌تواند یکی از عوارض جدی خوردن بیش از حد کشمش در دوران بارداری و همچنین، ممکن است باعث چاقی بیش از حد نوزاد شود. بنابراین، بهتر است که زنان باردار کشمش را به میزان معتدل مصرف کنند و در مصرف آن زیاده‌روی نکنند.

(برای خرید آجیل شب عید حتما از فروشگاه حاجی بادومی دیدن کنید.)

کشمش برای وزن گیری جنین

بهترین آجیل برای وزن گیری جنین: 4. آجیل برزیلی یا فندق برزیلی

آجیل برزیلی (Brazil Nuts) هم یکی دیگر از بهترین آجیل ها برای وزن گیری جنین است. به دلیل مواد مغذی در آن، نمی‌توان نقش آجیل برزیلی در بارداری و وزن گیری جنین را نادیده گرفت. آجیل برزیلی منبعی سرشار از کلسیم، مس، فیبر، فولات، آهن، منیزیم، منگنز، پروتئین و سلنیوم است که این مواد غذایی می‌توانند برای مادر و جنین بسیار مفید باشند. در ادامه در مورد مزایای خوردن آجیل برزیلی در بارداری و وزن گیری جنین بیشتر توضیح خواهیم داد.

بهترین آجیل برای وزن گیری جنین: آجیل برزیلی یا فندق برزیلی

آجیل برزیلی مفید برای رشد جنین

آجیل برزیلی حاوی مقدار قابل‌توجهی پروتئین است. پروتئین ماده‌ی غذایی است که می‌تواند برای رشد بافت‌های جنین و همچنین، ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده بسیار مهم باشد. علاوه‌براین، پروتئین در تولید آنتی‌بادی‌های سیستم ایمنی نقش مهمی ایفا می‌کند. همچنین، آجیل برزیلی دارای مقداری منگنز و کلسیم است که این دو عنصر برای ساخت استخوان‌های محکم و تقویت آن‌ها بسیار مفید هستند. منگنز می‌تواند بسیاری از آنزیم‌های مهم که در تولید استخوان‌ها نقش دارند را فعال کند و کلسیم هم برای ساخت‌وساز استخوان‌ها یک عنصر ضروری است.

(مطلب خواص تخمه کدو نیز می‌تواند برایتان مفید باشد.)

آجیل مفید برای رشد جنین

جلوگیری از کم‌خونی و رشد بهتر جنین با آجیل برزیلی

در طول دوران بارداری زنان باردار به گلبول‌های قرمز بیشتری نیاز دارند تا هم به اجزای مختلف بدن خود خون برسانند و هم از طریق خون اکسیژن لازم را به جنین خود برسانند. آجیل برزیلی یا همان فندق برزیلی دارای دو عنصر مس و آهن است که این دو عنصر در تولید گلبول‌های قرمز نقشی اساسی ایفا می‌کنند. کمبود این دو عنصر می‌تواند منجر به کمبود گلبول‌های قرمز و کم‌خونی در مادر شود و در نهایت، ممکن است اکسیژن کافی به جنین نرسد. درنتیجه، زنان باردار با خوردن آجیل برزیلی می‌توانند به افزایش تولید گلبول‌های قرمز در بدن خود کمک کنند.

وزن گیری بهتر جنین با آجیل برزیلی

رفع مشکل تیروئید خانم‌های باردار با مصرف آجیل برزیلی

آجیل برزیلی سرشار از سلنیوم است. سلنیوم ماده‌ای معدنی است که در تنظیم سیستم ایمنی و عملکرد غده‌ی تیروئید نقش مهمی ایفا می‌کند. بافت غده‌ی تیروئید دارای بیشترین میزان سلنیوم است و بدن از سلنیوم برای تولید هورمون سلنیوم، هورمون تیروئید و پروتئین‌های لازم برای حفاظت از غده تیروئید در برابر آسیب استفاده می‌کند. میزان کم سلنیوم در بدن می‌تواند منجر به آسیب بافت سلولی، کاهش فعالیت غده تیروئید و اختلالات خود ایمنی شود.

همچنین، خوردن آجیل برزیلی در طول دوران بارداری می‌تواند از اختلالات زایمانی جلوگیری کند. بنابراین، زنان باردار فقط کافی است ۲ یا ۳ آجیل برزیلی را در طول روز بخورند تا هم سلنیوم مورد نیاز را به بدن خود برسانند و هم از اختلالات زایمان جلوگیری کنند.

(پیشنهاد می‌کنیم مطلب مصرف آجیل برای لاغری را هم در همین وبلاگ مطالعه کنید.)

فواید مصرف آجیل برزیلی برای وزن گیری جنین

آجیل برزیلی در بارداری و وزن گیری جنین: محدودیت مصرف آجیل برزیلی در دوران بارداری

همانطور که گفتیم، بهتر است زنان باردار حدود ۲ یا ۳ آجیل برزیلی را در طول روز مصرف کنند بهتر است بیش از این مقدار این آجیل را مصرف نکنند. همان‌طور که گفتیم در آجیل برزیلی مقدار زیادی سلنیوم وجود دارد که در صورت مصرف بیش‌ازحد می‌تواند منجر به مسمومیت سلنیوم در بدن و ایجاد علائمی مثل سرگیجه، ریزش مو، شکستگی ناخن‌ها، خارش پوست، خستگی، درد مفاصل و علائم دیگر شود. بنابراین، در مصرف آجیل برزیلی سعی کنید احتیاط را رعایت کنید و بیش‌از حد این آجیل را مصرف نکنید.

محدودیت مصرف آجیل برزیلی برای وزن گیری جنین

بهترین آجیل برای وزن گیری جنین: 5. پسته

پسته (Pistachio) منبعی عالی از ویتامین B6 است و مادران باردار باید ویتامین B6 کافی مصرف کنند چرا که این ویتامین به کاهش شدت حالت تهوع و حالت تهوع صبحگاهی کمک می‌کند. این ویتامین همچنین برای رشد سیستم عصبی جنین نیز مفید است. مغز پسته منبع خوبی از تیامین یا ویتامین B1 است که برای رشد مغز کودک لازم است. برای وزن‌گیری و رشد بهتر جنین، نیاز روزانه‌ی زنان باردار به مس نیز افزایش می‌یابد و مصرف کم این ماده‌ی معدنی باعث مشکلات رحمی می‌شود. تخلیه‌ی کلسیم و فسفر نیز در بدن برخی زنان ایجاد می‌شود و تحقیقات نشان می‌دهند که یک رژیم غذایی حاوی پسته می‌تواند مانع از ایجاد این مشکلات در خانم‌های باردار شود.

پسته به عنوان یکی از بهترین آجیل ها برای وزن گیری جنین سرشار از فسفر نیز هست و به رشد استخوان‌های جنین، حفظ ضربان قلب منظم، انقباضات عضلانی و لخته شدن خون کمک می‌کند. آهن موجود در پسته برای جلوگیری از کمبود آهن و رشد و تکامل جنین مهم است. فولات نیز خطر کم‌خونی در دوران بارداری را کاهش می‌دهد. با تمام خواصی که پسته برای سلامت مادر و جنین دارد می‌توان آن را به عنوان بهترین آجیل برای وزن گیری جنین در رژیم غذایی خانم‌های باردار گنجاند.

(مطالعه مطلب خواص پسته را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

بهترین آجیل برای وزن گیری جنین: پسته

بهترین آجیل برای وزن گیری جنین: 6. بادام درختی

مصرف بادام (Almonds) اگر به حد تعادل باشد، در دوران بارداری ایمن و سالم است. بادام درختی سرشار از مواد مغذی است و خواص فراوانی برای مادر و جنین به همراه دارد. این آجیل حاوی فیبر بالایی است که برای هضم خوب و پیشگیری از یبوست ضروری است و ویتامین E موجود در این آجیل نیز برای سلامت پوست و موی زنان باردار مفید است. منیزیم، ریبوفلاوین و فولات (ویتامین B9) برای عملکرد صحیح مغز و همچنین حفظ سیستم عصبی مورد نیاز هستند. منگنز نیز وزن بدن را هم در مادر و هم در کودک تنظیم می‌کند. به این ترتیب بادام را می‌توان یکی از بهترین آجیل ها برای وزن گیری و سلامت جنین در نظر گرفت.

(مطلب خواص بادام درختی را از دست ندهید.)

بهترین آجیل برای وزن گیری جنین: بادام درختی

بهترین آجیل برای وزن گیری جنین 7. بادام هندی

مطالعات نشان داده‌اند که خوردن بادام هندی (Cashew) در دوران بارداری بی‌خطر است مگر اینکه فرد به آن آلرژی داشته باشد. اما این آجیل هم مانند سایر آجیل‌ها مزایای سلامتی زیادی برای مادر و جنین به همراه دارد. مصرف آجیل‌هایی مانند بادام هندی می‌تواند در مراحل اولیه‌ی رشد جنین، باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی جنین و جلوگیری از کمبود مواد مغذی در آینده کمک کند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد خوردن بادام هندی در کنار سایر آجیل‌ها احتمال آلرژی کودک به آجیل پس از تولد را کاهش می‌دهد.

(مطلب خواص بادام هندی را در وبلاگ حاجی بادومی از دست ندهید.)

بادام هندی سرشار از آهن، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 و منبعی غنی از ویتامین‌ها و درشت مغذی‌ها است که می‌تواند برای سلامت مادر و جنین بسیار مفید باشد و همچنین می‌توان آن را یکی از بهترین آجیل ها برای وزن گیری جنین دانست.

بهترین آجیل برای وزن گیری جنین: بادام هندی

خرید بهترین آجیل برای وزن‌ گیری جنین از حاجی بادومی

اگر باردار هستید حتما شما هم توصیه‌های خیرخواهانه‌ی زیادی در مورد مواد غذایی و تغذیه‌ی خود دریافت می‌کند و به این ترتیب غرق اطلاعات زیادی در مورد خوبی و بدی یا فایده‌ها و ضررهای غذاهای مختلف می‌شوید! هر بار پیش از اینکه چیزی در دهان خود بگذارید شک می‌کنید و نگران می‌شوید آیا مصرف آن در دوران بارداری بی‌خطر است و یا آیا برای وزن‌گیری جنین شما موثر است یا خیر.

غذاهای خاصی وجود دارند که در دوران بارداری باید از آنها پرهیز کرد و بعلاوه غذاهای زیادی هستند که می‌توانید در دوران بارداری بخورید! به غیر از غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل‌ها هم برای دوران بارداری بسیار مفید هستند. در این مطلب به معرفی بهترین آجیل برای وزن گیری جنین پرداختیم؛ آجیل‌هایی که هم برای مادر و هم برای جنین سرشار از خاصیت هستند. برای خرید بهترین انواع آجیل سری به فروشگاه اینترنتی حاجی بادومی بزنید.

خرید آجیل و مصرف آجیل برای وزن‌گیری جنین

منبع مطلب
div class=”fxbtn-ew12″>خرید آجیل

مقالات مرتبط

نظرات