چه شکلاتی با قهوه بخوریم: چای قند پهلو، قهوه با شکلات!

اگر کسی از شما بپرسد ترجیح می‌دهید با قهوه‌ی خود چه چیزی بخورید، احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، شکلات است. اینطور نیست؟ ترکیب قهوه با شکلات یک ترکیب لذت‌بخش است و در زمان‌های استراحت می‌تواند انرژی از دست رفته شما را بازگرداند. در ادامه این مطلب حاجی بادومی تصمیم داریم در مورد خوردن شکلات همراه با قهوه صحبت کنیم و به این سوال پاسخ بدهیم که چه شکلاتی با قهوه بخوریم ؟

خرید شکلات تلخ

چه شکلاتی با قهوه بخوریم

شکلات با انواع مختلفی از غذاها و نوشیدنی‌ها ترکیب می‌شود و به عنوان یکی از محبوب‌ترین خوردنی‌های دنیا شناخته می‌شود. کمتر کسی هست که عاشق کیک شکلاتی، بستنی شکلاتی یا بهترین دسرهای شکلاتی دنیا نباشد. اما ترکیب جادویی دیگری که با شکلات کامل می‌شود، قهوه است. خوردن قهوه و شکلات مثل ترکیب چای و نبات منحصربفرد است.

احتمالا به خاطر همین است که همیشه کنار فنجان قهوه‌ای که سفارش می‌دهید، یک شکلات هم هست! اما سوال این است که چه شکلاتی با قهوه بخوریم و چرا شکلات و قهوه با هم اینقدر پرطرفدار و محبوب هستند؟

(در مورد خواص کره بادام زمینی بیشتر بدانید.)

خواص و مزایای مصرف قهوه

خوردن قهوه و شکلات می‌تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. اگرچه نوشیدن قهوه با شیر و شکر باعث می‌شود یک نوشیدنی آنتی‌اکسیدانی بدون کالری به یک نوشیدنی شیرین پر از قند تبدیل شود. به همین خاطر، مزایای نوشیدن قهوه سال‌ها پنهان مانده و نادیده گرفته شده است.

در واقع، بسیاری از دانشمندان معتقدند نوشیدن قهوه‌ی تلخ می‌تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد و شاید بهترین راه برای به دست آوردن تمام مزایای قهوه برای سلامتی باشد. قهوه‌ تلخ (حداکثر دو فنجان در روز) دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی برای بدن است.

نوشیدن قهوه حتی با کاهش میزان مرگ و میر، چاقی و افسردگی نیز مرتبط است. سایر تحقیقات نیز نشان داده است که مصرف قهوه می‌تواند شروع اختلالات عصبی مانند ام اس، آلزایمر و پارکینسون را به تعویق بیاندازد.

(اگر از طرفداران لواشک هستید در مورد خواص خواص لواشک هم مطالعه کنید.)

خواص و مزایای مصرف شکلات

قهوه برای سلامتی خوب است اما شکلات واقعا یک ابرغذا است. اسیدهای چرب شکلات باعث اصلاح کلسترول بد می‌شوند و پلی‌فنول‌های فراوان آن نیز در صورت مصرف منظم می‌تواند باعث افزایش کلسترول‌های خوب شود. این خواص شکلات با تیره شدن آن بیشتر می‌شود. مصرف منظم شکلات تلخ همچنین منجر به کاهش فشار خون می‌شود و بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته را در افراد کاهش می‌دهد.

کاکائوی خالص همچنین یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است (مانند اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون). شکلات همچنین یک تقویت‌کننده‌ی عالی خلق‌وخو است و افرادی که به طور منظم شکلات تلخ می‌خورند، نسبت به سایر افراد کمتر دچار افسردگی می‌شوند.

(در حاجی بادومی با بهترین برندهای شکلات آشنا شوید.)

مزایای مصرف شکلات

چه شکلاتی با قهوه بخوریم: شکلات تلخ کنار قهوه

قهوه و انواع شکلات به خاطر شباهت‌هایی که با هم دارند، در کنار هم بسیار خوب هستند. هر دوی آنها در واقع دانه‌های میوه‌ای هستند که روی گیاهان گرمسیری رشد می‌کنند و هر دوی آنها به روشی مشابه پردازش می‌شوند؛ یعنی ابتدا چیده، تخمیر، خشک و سپس تفت داده می‌شوند.

شکلات بسیاری از فواید شناخته شده‌ی قهوه را دارد زیرا حاوی مقدار کمی کافئین و همینطور مقادیر بیشتری تئوبرومین است که محصول جانبی متابولیسم کافئین است. بنابراین اگر به فکر این هستید که چه شکلاتی با قهوه بخوریم، باید بدانید با خوردن یک تکه شکلات تلخ مورد علاقه‌تان در کنار قهوه، تمام قدرت آنتی‌اکسیدانی و محافظتی از قلب و عروق شکلات را همراه با خواص ضدسرطانی قهوه و قدرت‌های هوشیاری آن دریافت می‌کنید.

درست مانند قهوه، شکلات را می‌توان با طعم‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد؛ در حالی که بعضی از آنها با طعم میوه و وانیل هستند، برخی دیگر طعم‌های تلخ و غنی دارند. ترکیب‌های مختلف قهوه و شکلات می‌تواند شما را به دنیای کاملا جدیدی از طعم‌ها راهنمایی کند و اینکه چه شکلاتی با قهوه بخوریم نیز حل می‌شود!

(با خواص خرما برای سلامتی نیز آشنا شوید.)

شکلات تلخ کنار قهوه

چه شکلاتی با قهوه بخوریم: ترکیب طعم‌های مشابه یا طعم‌های مکمل

قانون اول ترکیب قهوه با شکلاتی است که طعم و شدت مشابهی دارد. برای مثال قهوه‌های آجیلی با رگه‌های کاکائو معمولا با شکلات تلخ ترکیب می‌شوند؛ در حالی که انواع قهوه‌ی میوه‌ای وقتی با شیر یا شکلات‌های سفید خورده شوند، بهترین طعم و مزه را دارند. بنابراین می‌توانید شکلاتی بدون مواد اضافی و طعم‌دهنده انتخاب کنید و یا به سراغ شکلات‌هایی که با میوه و وانیل و غیره طعم‌دار شده‌اند، بروید.

قهوه برزیلی به خوبی با شکلات تلخ حاوی درصد بیشتر کاکائو ترکیب می‌شود بنابراین می‌توانید شکلات تلخ 98 درصد یا بیشتر را امتحان کنید. طعم‌های این چنینی برای قهوه اسپرسو نیز مناسب است. بنابراین اگر می‌پرسید که قهوه اسپرسو رو با چی بخوریم، شکلات تلخ با درصد بالا را امتحان کنید.

اما قهوه تلخ را با چه بخوریم؟ قهوه‌های تند و تلخ با شکلات بهترین ترکیب است. با این حال انتخاب اینکه چه شکلاتی با قهوه بخوریم، به سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد.

(از مطلب بهترین آجیل برای کودکان بازدید کنید.)

چه شکلاتی با قهوه بخوریم با ترکیب طعم‌های مشابه

چه شکلاتی با قهوه بخوریم: اسیدیته‌ی قهوه و شکلات

شکلات و قهوه بسته به نحوه‌ی پردازش و منطقه‌ی مبدا می‌توانند اسیدیته‌ی متفاوت داشته باشند. بنابراین هنگام خرید شکلات مخصوص قهوه، در نظر گرفتن شدت قهوه و شکلاتی که انتخاب می‌کنید، موثر است. اگر قهوه‌ی تلخ و تیره می‌خورید، یک شکلات سبک‌تر مانند کوکی شکلاتی یا یک تکه‌ی کوچک شکلات شیری برای متعادل کردن شدت قهوه در نظر بگیرید. از طرف دیگر، اگر قهوه‌ی شما طعم متعادل و سبکی دارد می‌توانید از ترکیب غنی‌تری از شکلات در کنار آن استفاده کنید.

چه شکلاتی با قهوه بخوریم و اهمیت اسیدیته‌ی قهوه و شکلات

چه شکلاتی با قهوه بخوریم: بافت قهوه و شکلات

بافت یکی دیگر از عوامل مهم برای انتخاب شکلات قهوه است. شکلات می‌تواند نرم و خامه‌ای باشد مانند شکلات‌های شیری و یا دارای بافت ترد باشد، مانند شکلات‌های تلخ. بافت غذایی که با آن سر و کار دارید می‌تواند به شما کمک کند، دمای ایده‌آل سرو قهوه‌ی خود را تعیین کنید. برای مثال، اگر شکلات شما ترد و سفت باشد، مانند یک بیسکوییت شکلاتی، یک قهوه‌ی داغ را برای آن در نظر بگیرید.

اگر ترکیب شکلات مورد نظر شما بافت نرم و لطیفی دارد، می‌توانید قهوه با هر دمایی که می‌خواهید انتخاب کنید، مثلا یک قهوه‌ی سرد یا لاته داغ انتخاب کنید.

(با بهترین آجیل برای کم خونی آشنا شوید.)

چه شکلاتی با قهوه بخوریم

قهوه را با چی بخوریم؟

چه شکلاتی با قهوه بخوریم؟ اگر از طرفداران کاپوچینو هستید، اضافه کردن کمی پودر کاکائو بالای قهوه می‌تواند انتخاب خوبی باشد. البته این گزینه‌ی خوبی برای طرفداران قهوه‌ی سنتی است که نمی‌خواهند طعم قهوه را به هم بزنند. در واقع اضافه کردن پودر کاکائو به کاپوچینو طعم قهوه را چندان تغییر نمی‌دهد.

موکا قهوه مخلوط با چند قاشق چایخوری پودر کاکائو، شیر و شکر است. اگر در مورد شکلات جدی هستید، به جای پودر کاکائو می‌توانید شکلات روی قهوه‌ی خود رنده کنید. اما اینکه در کنار قهوه و یا با قهوه چه شکلاتی بخوریم، یک تکه کوچک شکلات به شکل لقمه‌ی کوچک، طعم واقعی قهوه‌ی شما را چندان تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

چه شکلاتی برای قهوه مناسب است؟

بهترین شکلات برای قهوه

شکلات تلخ یکی از بهترین انواع شکلات برای قهوه است. بسیاری از افراد از یک فنجان شکلات داغ به همراه مقداری شکلات تلخ ذوب شده روی آن لذت می‌برند. شکلات تلخ نه تنها طعم قهوه را تقویت می‌کند، بلکه ادغام این دو طعم باعث می‌شود قهوه‌ی شما لذت‌بخش‌تر شود. البته پیشنهاد می‌کنیم شکلات سفید و یا شکلات شیری را نیز در کنار قهوه خود امتحان کنید.

صرف‌نظر از اینکه از چه برندی شکلات می‌خرید، شکلاتی را انتخاب کنید که درصد بالایی از کره کاکائو داشته باشد. اگرچه طعم‌های مختلفی از شکلات وجود دارد اما یک شکلات تلخ با کیفیت بالا بهترین انتخاب است. با این حال خودتان بگویید: قهوه با چی خوشمزه میشه؟!

(پیشنهاد می‌کنیم برای خرید آجیل و خرید خشکبار سری به فروشگاه حاجی بادومی بزنید.)

بهترین شکلات برای خوردن با قهوه

شکلات کنار قهوه برای چیست؟

پس از یک روز طولانی و پر از استرس در محل کار، خیلی از افراد خودشان را به یک فنجان قهوه دعوت می‌کنند. ما مشتاق تحریک ذهنی هستیم و شکلات و قهوه منبع خوبی برای این تحریک ذهنی هستند. اسیدهای مفید موجود در قهوه به مغز ما انرژی می‌دهد و شکلات نیز باعث آرامش ذهن می‌شود.

انتقال‌دهنده‌ی عصبی تغییردهنده‌ی خلق و خو در شکلات فنتیل‌آمین است که یک آمفیتامین طبیعی برای تپش سریع‌تر قلب و تحریک ذهن است. فقط با نوشیدن چند جرعه قهوه همراه با چند تکه شکلات می‌توانید خستگی ذهنی را از بین ببرید. به این ترتیب راحت می‌توانید توجه خود را متمرکز کرده و اطلاعات را به خاطر بیاورید.

جدای از خوشمزه بودن قهوه و شکلات، این دو ماده برای سلامتی بدن نیز مفید هستند. شکلات به خاطر داشتن کالری بالا و نوشیدنی‌های کافئین‌دار به خاطر درمان کم‌آبی بدن شناخته می‌شوند اما همانطور که گفتیم اینها تنها مزایای شکلات و قهوه نیستند.

منبع مطلب

شکلات کنار قهوه
div class=”fxbtn-ew12″>خرید قهوه

مقالات مرتبط

نظرات