خواص نارگیل خشک: 14 خاصیت نارگیل خشک برای طراوت و شادابی شما

تاریخ شاهد است که خیلی از بیماران جسمی و روحی با مصرف روغن نارگیل و گوشته نارگیل سرحال آمدند و به حیات ادامه دادند. چربی سالم نارگیل خشک تمامی بخش‌های آسیب دیدهی بدن شما را روغن کاری می‌کند! برای دانستن بیشتر در مورد خواص نارگیل خشک و اینکه چگونه می توانید از این میوه فوق العاده بیشتر استفاده کنید، در ادامه با حاجی بادومی همراه شوید. حاجی بادومی یک مرجع عالی برای آجیل و خشکبار و همینطور یک شکلات فروشی درجه یک است.

خواص نارگیل خشک

درختان نارگیل به طور طبیعی از گسترده‌ترین درخت میوه در دنیا هستند؛ آن‌ها بومی آسیای جنوب شرقی و جزایر بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام به شمار می‌آیند. فواید نارگیل از گذشته تا کنون نقش مهمی در درمان جسم و روح افراد داشته است. برای بهره‌مندی بیشتراز این میوه‌ی پرخاصیت آن را بصورت نارگیل خشک شده در مدل‌های مختلف مثل پودر نارگیل یا خلال نارگیل نگهداری می‌کردند. در این متن می‌خواهیم اسرار خواص نارگیل خشک شده را برای شما فاش کنیم تا بجای مکمل‌های شیمیایی بصورت ارگانیک از سلامت و زیبایی خود حفاظت کنید.

خاصیت نارگیل خشک در مقایسه با سایر انواع میوه‌ خشک کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر به تغذیه سالم علاقه دارید، حتما باید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. فواید نارگیل خشک و ارزش غذایی فوق العاده بالای آن، آن را به یک افزودنی ارزشمند تبدیل کرده است.

(برای آشنایی با بهترین آجیل برای حافظه به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از پودر نارگیل در کنار نارگیل تازه، خواص نارگیل خشک

خرید نارگیل خشک

نارگیل خشک یک میان وعده‌ی خوشمزه است و دستور العمل‌های زیادی برای داشتن یک دسر عالی و پرانرژی با آن وجود دارد که مطمئنا شما را به وجد خواهد آورد. آن‌ها بخاطر طعم خوشمزه‌ای که دارند، خیلی راحت می‌توانند شما را برای تغییر رژیم غذایی ترغیب کنند.

نارگیل خشک از بسیاری جهات برای ما سودمند است، این میوه با طعم خامه‌ای غنی که دارد، می‌تواند خیلی شما را سیر نگه دارد، انرژی از دست رفته را تأمین کند، از سلول‌های عصبی شما حفاظت کرده و خلاصه اینکه در سلامت بدن‌تان از پوست و مو گرفته تا بافت و سلول‌های عصبی فعالانه تلاش کند.

خواص نارگیل خشک شده: نارگیل از جمله میوه هایی است که نه تنها به غنی سازی رژیم غذایی با مواد مغذی ضروری کمک می‌کند، بلکه برای پوست، موو سلامت کلی بدن مفید است!

(با محبوب ترین انواع آجیل در جهان آشنا شوید.)

خواص نارگیل خشک برای حفاظت از جوانی

راز سلامت و خاصیت نارگیل خشک

یکی از فایده نارگیل خشک همانند میوه‌ی تازه ارزشمند و پر استفاده است، وجود چربی بالا و مواد معدنی موجود در آن است. این میوه خشک مغذی برخلاف بسیاری از میوه‌های دیگر که کربوهیدرات بالایی دارند، عمدتاً چربی است. نارگیل حاوی پروتئین، چندین ماده معدنی مهم و مقادیر کمی ویتامین B است. مواد معدنی موجود در نارگیل در بسیاری از عملکردهای مهم بدن نقش دارد. نارگیل خشک شده به صورت ویژه منبع منگنز است که برای سلامت استخوان‌ها و متابولیسم کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و کلسترول ضروری است.

خواص نارگیل خشک شده: اگر شما کم خونی دارید یا از ضعیف شده‌اید نارگیل خشک شده منبع اصلی مس و آهن است که به تشکیل گلبول های قرمز خون کمک می‌کند، و همچنین سلنیوم که یک آنتی اکسیدان مهم برای حفاظت از سلول‌ها است. حفاظت از سلول‌ها به بیان دیگری یعنی محافظت در برابر پیری!

نمایی از خلال نارگیل خشک

خواص نارگیل خشک: حقایقی درباره چربی نارگیل

یکی از مهم‌ترین فواید نارگیل خشک، ارزش غذایی بالای آن است؛ به همین دلیل برای کاهش وزن باید این نکته را جدی گرفت. نارگیل خشک حاوی چربی‌های سالم است، ولی در هر حال حاوی چربی فراوان است، که خیلی از افراد را برای مصرفش مردد می‌کند. بنابراین، هنگام اضافه کردن نارگیل به برنامه غذایی روزانه خود، باید به دقت کالری مصرفی را محاسبه کنید.

البته که چربی موجود در نارگیل به شکل تری گلیسیرید با زنجیره متوسط MCT است. و بدن ما MCT‌ها را متفاوت از سایر انواع چربی‌ها متابولیزه می‌کند، به این طریق که آن‌ها را مستقیماً از روده کوچک جذب کرده و به سرعت برای انرژی استفاده می‌کند. اما با این حال برای اینکه فقط از مزایای نارگیلِ خشک بهره‌‌مند شوید، حواستان به کالری باشد.

خاصیت نارگیل خشک شده: طیق بررسی‌های انجام شده در باره MCT‌ها در افراد چاق، اینگونه گزارش شده است که این چربی‌ها حتی باعث کاهش چربی بدنمی‌شوند. اما درباره‌ی چربی نارگیل نیازمند تحقیق بیشتری است.

(با بهترین آجیل ها برای بدنسازان آشنا شوید.)

حقایقی درباره چربی نارگیل، خواص نارگیل خشک

ارزش غذایی نارگیل خشک

ارزش غذایی نارگیل خشک شده (1 پیمانه) عبارت است از:

  • 185 کالری
  • فیبر غذایی: 18 درصد از مقدار مورد نیاز روزانه
  • ویتامین سی: 1٪
  • ویتامین ایی: 1٪
  • ریبوفلاوین: 2%
  • ویتامین ب 6: 4٪
  • آهن: 5%
  • کلسیم: 1%
  • مس: 11%
  • منگنز: 38 درصد
  • سلنیوم: 7%

نمایی از نارگیل رنده شده؛ خواص نارگیل خشک

فواید نارگیل خشک شده برای سلامتی

اگر ارزش غذایی به تنهایی دلیل خوبی برای گنجاندن نارگیل خشک به رژیم شما نیست، فواید سلامتی نارگیل خشک مطمئنا بی‌تأثیر نیست:

ارزش غذایی نارگیل خشک شده برای سلامتی

1.خواص نارگیل خشک: معجزه‌ای برای پوکی استخوان

پوست، رباط‌ها، استخوان‌ها و تاندون‌های شما در دسته بافت‌های همبند قرار می‌گیرند. آن‌ها شامل میزان زیادی مواد معدنی مختلف هستند، به این معنی که کمبود هر یک از این عناصر بر روی قسمت خاصی از بدن تأثیر می‌گذارد.

قوی نگه داشتن بافت‌های همبند یکی از اولویت‌های سلامتی بدن، مخصوصا در ورزشکاران و فوتبالیست‌ها است. زیرا هر گونه مشکلی در بافت‌های همبند، زندگی حرفه‌ای آن‌ها را به خطر می‌اندازد. فایده نارگیل خشک شده این است که حاوی طیف وسیعی از مواد معدنی است که می‌ائلتذ  جذب و پردازش آن را برای بدن آسان کند.

خاصیت نارگیل خشک شده: گنجاندن نارگیل خشک در رژیم غذایی از کمبود مواد معدنی جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جدی مانند آرتریت و پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

(برای آشنایی با حساسیت به بادام زمینی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

جلوگیری از پوکی استخوان و خواص نارگیل خشک

2. نارگیل خشک و جلوگیری از آلزایمر

مزایای سلامتی نارگیل خشک شما را باهوش‌تر نمی‌کند، اما به بهبود و ارتقای عملکرد سالم مغز کمک می‌کند. برخی از مواد شیمیایی موجود در گوشت نارگیل باعث تولید انتقال دهنده‌های عصبی و همچنین میلین می‌شود. میلین پوشش چربی نورون‌ها یا همان سلول‌های عصبی است و به آن‌ها اجازه می‌دهد که سیگنال‌های الکتریکی را که از مغز می‌آیند یا به مغز می‌رسند با کارایی بیشتری منتقل کنند.

توجه داشته باشید که هر گونه آسیب به پوشش میلین نورون‌های عصبی منجر به مشکلات عصبی شدید می‌شود. فایده نارگیل خشک شده در محافظت از این بخش خاص از بدن و ارتقای سلامت مغز، آنقدر مؤثر است که اخیراً روغن نارگیل از سوی محققان به عنوان درمان مؤثری برای آلزایمر، تأیید شده است.

خواص نارگیل خشک: بر اساس نتایج برخی از مطالعات، نارگیل خشک به کاهش سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر و همچنین پیشگیری از آن کمک می‌کند.

جلوگیری از آلزایمر از خواص نارگیل خشک شده

3. خواص نارگیل خشک: موثر در کاهش سطح کلسترول خون

مانند هر منبع دیگری از چربی‌های سالم، نارگیل خشک شده سطح کلسترول LDL را کاهش می‌دهد در حالی که سطح کلسترول HDL را افزایش می‌دهد. از فواید نارگیل خشک شده تقویت رگ‌ها و ارتقا دادن سلامت قلب و عروق است.

خاصیت نارگیل خشک شده: نارگیل میوه‌ای چرب است و کالری بالایی دارد، چند قطعه‌ از آن برای صبحانه شما را پر انرژی و تا مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. بخاطر چربی بالا، باید حواستان به میزان کالری دریافتی باشد.

(با بهترین خوراکی ها برای میگرن به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

کاهش سطح کلسترول خون با خواص نارگیل خشک

4. خواص نارگیل خشک: مقابله با کم خونی

کم خونی یا فقر آهن یک مشکل شایع سلامتی است که اغلب زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این وضعیت به خودی خود خطرناک نیست، اما سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند و بر وضعیت کلی بدن تأثیر می‌گذارد. کم خونی انسان را به حملات سرگیجه می‌اندازد که می‌تواند منجر به حوادث ناراحت کننده‌ای شود. همچنین با کاهش قدرت سیستم ایمنی، راه باکتری‌ها و ویروس‌ها به بدن باز می‌شود.

خواص نارگیل خشک: از مزایای اصلی نارگیل خشک شده برای سلامتی‌، محتویات بالای آهن است. افزودن نارگیل خشک به برنامه غذایی به شما کمک می‌کند تا به میزان مورد نیاز روزانه این ماده معدنی خاص برسید.

(با آجیل های چاق کننده در این صفحه آشنا شوید.)

جلوگیری از کم خونی و خواص نارگیل خشک

5. خواص نارگیل خشک برای دیابت

نارگیل دارای کربوهیدرات کم و فیبر و چربی بالایی است که بخاطر همین ترکیب، می‌تواند برای کنترل قند خون مفید باشد. یک بررسی نشان می‌دهد که روغن نارگیل به کاهش سطح قند خون کمک می‌کند، که علت آن همان خواص ضد التهابی و محتوای آنتی اکسیدانی است.

مطالعه دیگری که روی 48 فرد مبتلا به سندرم متابولیک بود نشان داد که فایده روغن نارگیل اصل به این است که جایگزینی عالی چربی‌ها در رژیم غذایی است و باعث بهبود سطح تری گلیسیرید و کاهش قند خون ناشتا پس از 4 هفته می‌شود. محتوای فیبر بالای گوشت نارگیل منجر به کند شدن هضم کمک می‌شود و به طور بالقوه مقاومت به انسولین را بهبود می‌بخشد.

خاصیت نارگیل خشک شده: نارگیل خشک شده سرشار از فیبر است و 61 درصد فیبر را تامین می‌کند. فیبر نارگیلآزاد شدن گلوکز را کند می‌کند. این عامل به کاهش استرس در لوزالمعده و سیستم‌های آنزیمی کمک کرده و خطر ابتلا به دیابترا کاهش می‌دهد.

(برای خرید انجیر خشک پرک به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

تنظیم قند خون و خواص نارگیل خشک

6. خواص نارگیل خشک: بهتر از هر محصول شیمیایی برای پوست!

سیتوکینین‌ها، کینتین و ترانس زاتین موجود در نارگیل دارای اثرات ضد ترومبوز، ضد سرطان و ضد پیری بر روی بدن است. نارگیل خشک شده تأثیر شگرفی بر روی زیبایی و سلامتی دارد. وجود آنتی‌اکسیدهان‌های قدرتمند بیان کننده‌ی قابلیت ضدی پیری و جوانسازی پوست نارگیل است.

خواص نارگیل خشک شده: عادت استفاده از نارگیل خشک شده در میان وعده‌ها، مخصوصا در وعده صبحانه، تأثیر شگفت انگیزی بر روی پوست و زیبایی دارد.

(با بهترین آجیل برای پوست و مو آشنا شوید.)

جوانسازی پوست و خواص نارگیل خشک شده

7. فایده مصرف نارگیل: کاهش چربی شکم

نارگیل برای درمان چربی‎‌های خطرناک در حفره شکم مفید است. چربی‌های شکم خطرناک‌ترین چربی‌ها هستند و با بیماری‌های مختلفی همراه می‌شوند. مصرف روزانه 200 گرم نارگیل می‌تواند منجر به کاهش چشمگیر BMI و دور کمر در 12 هفته شود.

خاصیت نارگیل خشک شده: مصرف نارگیل خشک شده برای فیتنس‌ انتخاب خوبی است، چون با چربی سالم احساس سیری ایجاد می‌کند و ریزه‌خواری‌ها را به حداقل می‌رساند.

کاهش چربی شکم و خواص نارگیل خشک شده

8. خواص نارگیل خشک: کاهش وزن

نارگیل با سوزاندن چربی به افزایش انرژی کمک می‌کند. برای حمایت از کاهش وزن می‌توانید نارگیل را انتخاب کنید. تری گلیسیریدهای موجود در نارگیل مصرف انرژی 24 ساعته را تا 5 درصد افزایش می‌دهد و در طولانی مدت باعث کاهش وزن می‌شود. همچنین برای کاهش گرسنگی عالی است. این به طور مستقیم با نحوه متابولیزه شدن اسیدهای چرب در بدن به عنوان کتون مرتبط است که اثر کاهش اشتهایی دارند.

خاصیت نارگیل خشک شده: افرادی که به طور منظم از محصولات نارگیل استفاده می‌کنند، بدون هیچ اثر هیپوگلیسمی در ساعت‌های طولانی می‌توانند گرسنگی را طاقت بیاورند.

(در این صفحه با خواص لواشک آشنا شوید.)

کاهش وزن و خواص نارگیل خشک شده

9. خواص نارگیل خشک شده: نارگیل برای کودکان بهتر است یا شیر؟

نارگیل مغذی و سالم‌تر از شیر کامل است. نارگیل خشک شده حاوی اسید لوریک است که معادل شیر مادر در نظر گرفته می‌شود. آب نارگیل به طور طبیعی استریل است زیرا از طریق پوسته فیلتر نفوذ می‌کند. آب نارگیل دارای یک نوشیدنی طبیعی ایزوتونیک معادل سطح خون است.

مصرف منظم نارگیل خشک شده، ایمنی و سلامت مادر و نوزاد را بهبود می‌بخشد و از عفونت جلوگیری می‌کند. همچنین سطح مایع آمنیوتیک را برای بهبود سلامت کلی جنین افزایش می‌دهد.

خواص نارگیل خشک شده در بارداری: استفاده از محصولات نارگیل مثل نارگیل خشک شده یا آب نارگیل در سه ماه اول بارداری از تهوع صبحگاهی جلوگیری می‌کند.

میان وعده مقوی برای کودکان و خواص نارگیل خشک

10. خواص نارگیل خشک: آنتی بیوتیکی ارگانیک!

نارگیل حاوی مقدار زیادی مونولورین و اسید لوریک است که به از بین بردن باکتری ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها کمک می کند و از عفونت‌ها جلوگیری می‌کند.

خواص نارگیل خشک شده: محصولات نارگیل، مثل نارگیل خشک شده یا آب نارگیل، می‌تواند به عنوان یک شوینده برای از بین بردن باکتری‌های دهان و کاهش بوی بد دهان و بهبود سلامت کلی دندان استفاده کرد.

(برای آشنایی با خواص کرده بادام زمینی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

نمایی از پودر نارگیل؛ خواص نارگیل خشک

11. خواص نارگیل خشک شده: سلامت دندان‌ها

خوردن نارگیل به طور منظم از رشد استخوان‌ها و دندان‌های سالم حمایت می‌کند. توانایی بدن برای جذب کلسیم و منگنز را که به رشد استخوان کمک می کند، بهبود می‌بخشد. همچنین از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند، وضعیتی که استخوان‌ها را نازک و شکننده می‌کند، یک جایگزین سالم برای کسانی است که به لاکتوز حساسیت دارند.

خواص نارگیل خشک شده: نارگیل خشک شده بمب کلسیم و منگنز است و به شدت از استخوان‌های نازک و شکننده حفاظت می‌کند.

(برای خرید شکلات تلخ به صفحه مربوطه رجوع کنید.)

سلامت دندان با خواص نارگیل خشک شده

12. خواص نارگیل خشک: سلامت پوست

استفاده‌ی مرتب از نارگیل خشک شده از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کرده و آن را مرطوب و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد. محصولات نارگیل  وضعیتی به نام روان رنجوری که با پوست خشک، زبر و پوسته پوسته ایجاد می‌شود را رفع می‌کند.

خاصیت نارگیل خشک شده: استفاده از نارگیل،سموم، قارچ‌ها و باکتری‌های لایه‌های بیرونی پوست را تمیز و خنثی می‌کند که نه تنها سم‌زدایی می‌کند، بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی و محافظت از پوست می‌شود.

(دراین صفحه با خواص خرما آشنا شوید.)

سلامت پوست و خواص نارگیل خشک

13. فواید نارگیل برای مو

نارگیل به درمان مشکلات ریزش مو کمک می‌کند. هم آب نارگیل و هم روغن نارگیل می‌توانند به درمان ریزش مو کمک کنند. موهای خود را با آب نارگیل یا روغن نارگیل قبل از حمام ماساژ دهید تا موهای نامنظم را مدیریت و از شکستگی موها جلوگیری کنید. این کار موها را نرم، صاف و قابل کنترل نیز می کند. در ضمن، خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی نارگیل از پوست سر در برابر شوره سر، شپش و خارش پوست سر محافظت می کند که اغلب رشد مو را کند می کند. اگر روغن نارگیل همیشه در دسترس نیست، با مصرف نارگیل خشک شده از موهای خود حفاظت کنید.

خواص نارگیل خشک شده: با مصرف نارگیل خشک شده، موهایی براق و ابریشمی داشته باشید. ویتامین K و آهن موجود در نارگیل سلامت مو را حفظ کرده و به آن درخشندگی می‌بخشد.

(از خرید شکلات کادویی برای هدیه دادن غافل نشوید.)

خواص نارگیل خشک برای حفظ طراوت مو

14. مزایای نارگیل خشک: جلوگیری از بیماری‌های مزمن

نارگیل خشک حاوی ترکیبات فنلی یا همان آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کنند. ترکیبات فنلی اصلی شناسایی شده عبارتند از:

  • گالیک اسید
  • اسید کافئیک
  • اسید سالیسیلیک
  • اسید کوماریک

خواص نارگیل خشک شده: آزمایش‌های روی نارگیل نشان داده است که می‌تواند ترکیبات مضر رادیکال‌های آزاد را که به توسعه‌ی بیماری‌های مزمن کمک می‌کنند، خنثی کند. برخی از آنتی اکسیدان‌های موجود در نارگیل حتی می‌توانند DNA در برابر آسیب‌ها محافظت کند.

(برای خرید پاستیل و خرید آبنبات سری به حاجی بادومی بزنید.)

خواص نارگیل خشک برای جلوگیری از بیماری‌های مزمن

انواع محصولات نارگیل

به گوشت سفید خام داخل نارگیل، که دارای بافت سفت و طعم لذیذ و کمی شیرین است، مغز گفته می‌شود. اگر نارگیل کامل دارید، می‌توانید گوشت خام را از پوسته آن خارج کرده و بخورید. البته برش دادن آن کمی قلق می‌خواهد، اما ما انسان‌ها برای رسیدن به خوراکی خوشمزه راهی مناسب پیدا خواهیم کرد!

گوشت نارگیل خشک را معمولاً رنده می‌کنند و در آشپزی یا پخت استفاده می‌کنند. همینطور می توان آن را بیشتر پردازش کرد و به شکل آرد یا پودر درآورد. روغن نارگیل نیز از گوشت استخراج می‌شود و می‌توان از آن برای پخت و پز به جای روغن‌های گیاهی دیگر استفاده کرد.

(برای خرید پسته اکبری اعلا حاجی بادومی یک انتخاب عالی است.)

طرز تهیه شیر نارگیل از نارگیل خشک شده

نارگیل خشک شده با خواص زیادی که دارد، نشان می‌دهد که گنجاندن آن در رژیم غذایی ایده‌ی عاقلانه‌ای است. شما می‌توانید این کار را به روش‌های مختلفی انجام دهید زیرا دستور العمل‌های جالبی برای استفاده نارگیل خشک شده وجود دارد. معروف‌ترین آن‌ها، شیر نارگیل است.

تبدیل نارگیل خشک شده به شیر:

مواد مورد نیاز: 4 فنجان آب و 2 فنجان نارگیل خشک شده

طرز تهیه شیر نارگیل با نارگیل خشک:

آب را گرم کنید تا داغ شود اما به جوش نیاید. آب داغ و نارگیل رنده شده را در مخلوط کن بریزید و چند دقیقه بایکدیگر مخلوط کنید. از بالاترین تنظیمات سرعت و قدرت استفاده کنید. بعد، مخلوط را در یک آبکش بریزید. سپس، با استفاده از یک توری نازک نخی تمام نارگیل را جدا کنید.

شیر نارگیل را می‌توانید با هر چیزی که دوست دارید طعم‌دار کنید، به عنوان مثال، ½ قاشق چای خوری عصاره وانیل یا مقداری توت‌فرنگی اضافه کنید.

(با بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی آشنا شوید.)

خواص نارگیل خشک ؛ شیر نارگیل با نارگیل خشک شده

طرز تهیه گرانولای نارگیل

برای استفاده از مزایای سلامتی نارگیل خشک شده خلاق باشید! نارگیل خشک کاربردهای بسیار خوبی در آشپزی دارد، اکثرا در درست کردن خوشمزه‌ترین دسرهای دنیا نقش مهمی را ایفا می‌کند. در این متن می‌خواهیم محبوب‌ترین خوراکی‌هایی که می‌توان با نارگیل خشک درست کرد را آموزش دهیم.

مواد مورد نیاز:

  • گردو خرد شده: 1 پیمانه
  • نارگیل خشک شده: 1 ½ فنجان
  • بادام: 1 فنجان
  • جو دوسر کوبیده شده: 6 فنجان
  • شربت افرا: ½ فنجان
  • روغن نارگیل: ½ فنجان
  • کشمش: 1 فنجان
  • نمک: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه گرانولا نارگیلی:

فر را از قبل با دمای 250 درجه سانتیگراد گرم کنید. جو، مغزها و نارگیل رنده شده را در یک کاسه بزرگ با یکدیگر ترکیب کنید. شربت افرا، نمک و روغن نارگیل را در یک کاسه دیگر ترکیب کنید. محتویات دو کاسه را با هم مخلوط کرده و در نهایت آن‌ها را روی یک تابه بریزید. آن را در فر قرار دهید و حدود یک ساعت و 15 دقیقه بگذارید بپزد. هر 15 دقیقه محتویات تابه را هم بزنید. از فر خارج کنید و کشمش را اضافه کنید.

فواید نارگیل خشک برای زنان باردار: گرانولا نارگیلی خوراکی مغذی و سالم برای صبحانه کودکان و مادران باردار است. گرانولا نارگیلی انرژی‌زا است و سرشار از پروتئین و مواد معدنی است.

(برای خرید بادام و خرید تخمه به صفحات مربوطه رجوع کنید.)

نمایی از گرانولای نارگیل؛ خواص نارگیل خشک

پودینگ انبه با نارگیل خرد شده و گردو

مواد اولیه:

  • انبه: 2 میوه (رسیده)
  • گردو
  • نارگیل خشک خرد شده
  • آب یک چهارم 1 لیموترش

توجه داشته باشید که نارگیل خشک و گردو را به اندازه دلخواه می‌توانید برای تزئین استفاده کنید.

(از صفحه خرید تخمه آفتابگردان بازدید کنید.)

طرز تهیه:

انبه‌ها را پوست بگیرید و به قطعات متوسط برش دهید. آن را با آبلیمو را در مخلوط کن یا غذاساز ترکیب کنید، تا انبه‌ها را به صورت خمیری صاف درآیند. پودینگ خود را در فنجان های سرو بریزید و روی آن نارگیل خشک شده و گردوی خرد شده بپاشید. اجازه دهید دسر کمی در یخچال خنک شود و سپس نوش جان کنید.

چیپس نارگیل

چیپس نارگیل یک میان وعده ساده و خوشمزه است که می‌توان به آسانی آن را در خانه درست کرد. تکه های نارگیل شیرین نشده را روی یک ورقه پخت پخش کنید، به مدت 3 تا 5 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) برشته کنید و لذتش ببرید!

نمایی از چیپس نارگیل؛ خواص نارگیل خشک

منبع
div class=”fxbtn-ew12″>خرید نارگیل خشک

مقالات مرتبط

نظرات