بهترین آجیل‌ برای تقویت سیستم ایمنی بدن : بهبود عملکرد بدن با مصرف این 6 آجیل + عکس

اگر در مورد غذاهای مغذی و تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی صحبت کنیم، آجیل همیشه در این لیست حضور دارد. آجیل‌های ترد و خوشمزه را می‌توان به عنوان میان‌وعده بین وعده‌های اصلی غذایی مصرف کرد و یا آنها را به شیرینی‌ها، کیک، سالاد و غیره اضافه کرد. هر آجیلی که به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید، دارای برخی مواد مغذی خاص است که به عملکرد بهتر اندام‌های بدن کمک می‌کند. بادام هندی، بادام درختی یا گردو و غیره، هرکدام با خواص و فواید متنوعی همراه هستند که می‌توانند برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید باشند. در ادامه‌ی این مطلب حاجی بادومی تصمیم داریم در خصوص بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی و تاثیر آجیل بر عملکرد سیستم ایمنی صحبت کنیم.

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

داشتن تغذیه‌ی سالم نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند اما آیا آجیل هم برای تقویت سیستم ایمنی مفید و موثر است؟ بله، یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی همانند آجیل‌ها، همراه با میوه‌ها و سبزیجات تازه، دانه‌ها، حبوبات، غلات کامل، ماهی و چربی‌های سالم باعث بهبود و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. درحالی که هیچ روش جادوی و خاصی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود ندارد اما مطمئنا می‌توان از طریق یک سبک زندگی سالم از سیستم ایمنی بدن حمایت کرد. به این ترتیب علاوه بر رژیم غذایی مغذی سالم و مصرف بهترین آجیل‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن، این موارد نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری هستند:

  • فعالیت بدنی منظم
  • خواب کافی
  • مدیریت استرس
  • ارتباطات اجتماعی سالم

(به مقاله خواص میوه خشک نیز سری بزنید.)

بهترین آجیل‌ برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تاثیر خوردن آجیل بر عملکرد سیستم ایمنی

تحقیقات نشان می‌دهد بین تغذیه و تقویت سیستم ایمین بدن به ویژه در افراد مسن، ارتباط مستقیمی وجود دارد. سلول‌های ایمنی بدن ما نیاز به منبع کافی انرژی از غذاهایی که مصرف می‌کنیم، دارند تا به طور موثر به عفونت‌های مهاجم پاسخ دهند. ما همچنین برای ساخت پروتئین‌های ایمنی بدن به دریافت مقادیر کافی آمینواسیدها در رژیم غذایی خود نیاز داریم، مواد معدنی (همانند آهن، روی و منیزیم) نیز برای سنتز بخش‌های خاصی از سلول‌های ایمنی بدن ما مورد نیاز هستند و در نهایت ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانی (مانند ویتامین E و C) برای محدود کردن آسیب بافت‌ها به خاطر عفونت‌های ویروسی مورد نیاز هستند.

کمبود این مواد مغذی می‌توانند پاسخ سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر است که یک رژیم غذایی سالم باید بتواند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند تا سیستم ایمنی تقویت شود. آجیل‌ها مواد خوراکی بسیار مفیدی هستند که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی دیگر هستند و تقویت سیستم ایمنی بدن با گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه امکان‌پذیر است.

(مطلب خواص تخمه آفتابگردان نیز می‌تواند برایتان مفید باشد.)

قویت سیستم ایمنی بدن با مصرف آجیل

تقویت سیستم ایمنی بدن با آجیل

آجیل به عنوان یک غذای کلیدی در الگوهای تغذیه‌ای سالم جای دارد. در واقع این غذا غنی از مواد مغذی ضروری برای یک رژیم غذایی سالم است و مهم‌تر از همه نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. آجیل‌ها پروتئین‌های گیاهی و فیبر دوست‌دار روده را تامین می‌کنند و بعلاوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این مواد خوراکی خوشمزه از طریق مواد مغذی خود مانند روی، مس، آهن، سلنیوم، ویتامین B6 و غیره به عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن ما کمک می‌کنند.

(مطلب تاثیر مصرف آجیل در پیشگیری از آلزایمر را در وبلاگ حاجی بادومی از دست ندهید.)

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف آجیل

معرفی بهترین مغزها برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مغزها و دانه‌ها سرشار از مواد مغذی تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی بدن هستند که می‌توانند به تنظیم قند خون، پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های مزمن و حتی تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند. در بحبوخه‌ی یک بیماری همه‌گیر، دریافت مواد مغذی بیشتر ضرری به همراه نخواهد داشت و آجیل‌ها و مغزها گزینه‌های خوبی برای این کار هستند. درحالی که آجیل‌ها و مغزهای زیادی وجود دارد، بهترین مغزها برای تقویت سیستم ایمنی بدن که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد می‌توانند بسیار مفید باشند.

(پیشنهاد می‌کنیم مطلب مصرف آجیل برای لاغری را هم در همین وبلاگ مطالعه کنید.)

بهترین مغزها برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن: 1. بادام درختی

بادام درختی (Almond) از سالم‌ترین آجیل‌ها است. این آجیل غنی از پروتئین و مواد معدنی ضروری است و یکی از آجیل‌های توصیه شده برای کودکان محسوب می‌شود. بادام سرشار از ویتامین E است؛ آنتی‌اکسیدانی قوی که از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این آجیل ترد و خوشمزه بعلاوه سرشار از آهن است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. خوردن 5 تا 6 عدد بادام خیس‌خورده و پوست‌کنده در صبح می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و التهابات  و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد.

(مطلب خواص بادام درختی را از دست ندهید.)

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن: بادام درختی

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن: 2. گردو

گردو (Walnut) عموما برای تقویت سلامت و عملکرد مغز مورد استفاده قرار می‌گیرد به همان اندازه هم برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. فواید این آجیل درختی عمدتا به خاطر وجود اسیدهای چرب امگا 3 در این مغز است. این مواد مغذی دارای خواص ضدالتهابی هستند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهند. گردو و مواد مغذی موجود در آن سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و متابولیسم را افزایش می‌دهد و علاوه بر این، گردو برای حفظ سلامت چشم، مغز و تقویت اسپرم نیز مفید است.

(مطلب خواص کشمش در وبلاگ حاجی بادومی را از دست ندهید.)

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن: گردو

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن: 3. آجیل برزیلی یا فندق برزیلی

این آجیل درختی بومی آمازون است و با بافت نرم و کره‌ای و طعم آجیلی آن شناخته می‌شود. بسیاری از خواص قدرتمند آجیل برزیلی (Brazil Nut) به دلیل وجود سلنیوم در آن است ؛ عنصری کمیاب که برای عملکرد صحیح بدن حیاتی است. آجیل برزیلی نسبت به سایر مغزها بیشتری میزان سلنیوم را دارد و هر آجیل حاوی حدود 96 میکروگرم سلنیوم است و برخی از انواع آن می‌توانند تا 400 میکروگرم در هر مغز سلنیوم داشته باشند. مصرف روزانه‌ی چند عدد فندق برزیلی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند عملکرد تیروئید را بهبود بخشد، التهابات را در بدن کاهش دهد و از قلب و مغز در برابر بیماری‌های مختلف محافظت کند.

(در فروشگاه حاجی بادومی به انواع شکلات خارجی دسترسی خواهید داشت.)

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن: آجیل برزیلی یا فندق برزیلی

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن: 4. بادام هندی

بادام هندی (Cashew) آجیلی سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع تکی است که می‌تواند برای قلب بسیار مفید باشد و مانع از ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر می‌شود. این آجیل به عنوان یکی از بهترین انواع آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن، سرشار از مس و آهن است و به بدن کمک می‌کند تا گلبول‌های قرمز بیشتری تولید کند و به این ترتیب سلامت سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد.

بادام هندی همچنین یک میان‌وعده‌ی عالی برای افرادی است که سعی در کاهش وزن دارند زیرا به بدن کمک می‌کند انرژی بیشتری داشته باشد. این آجیل‌ها منبعی حیاتی از منیزیم، روی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند؛ مواد مغذی بسیار ضروری که نقش مهمی در حفظ سلامت کلی بدن ایفا می‌کنند.

(مطلب خواص بادام هندی را در وبلاگ حاجی بادومی از دست ندهید.)

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن: بادام هندی

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن: 5. پسته

پسته (Pistachio) یکی دیگر از بهترین انواع آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن است که فواید زیادی به همراه دارد اما با این حال، به خاطر کالری بالا، بسیاری از افراد از خوردن آن اجتناب می‌کنند. مصرف پسته به حد اعتدال مشکلی به همراه نخواهد داشت و می‌تواند یک افزودنی خوشمزه و پرخاصیت به رژیم غذایی روزانه باشد. این آجیل ترد و خوشمزه به لطف آرژنین و ویتامین B6 موجود در آن، با فواید بی‌شماری همراه است. این مواد مغذی با کمک به انتقال اکسیژن از طریق جریان خون به سلول‌ها، باعث تقویت جریان خون می‌شوند و بعلاوه ایمنی و سلامت سیستم عصبی را تقویت می‌کنند. در واقع یک سیستم ایمنی سالم نیاز به مصرف کافی ویتامین B6 دارد که به وفور در پسته موجود است.

(مطالعه مطلب خواص پسته را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن: پسته

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن: 6. تخمه کدو

تخمه کدو (Pumpkin Seed) حاوی مواد مغذی قدرتمندی است که می‌توان با افزودن آن به شیرینی‌ها، غذاها، سوپ، دسر و سالاد از این مواد مغذی بهره‌مند شد. این دانه‌های ریز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E، اسیدهای آمینه مانند تریپتوفات، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین A، پتاسیم و مواد مغذی دیگر است و می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد و برای حفظ سلامتی روده‌ها نیز مفید است. تخمه کدو از بهترین مغزها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و با گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه‌ی خود، می‌توانید از فواید بی‌نظیر آن برای سلامتی بهره‌مند شوید.

(مطلب خواص تخمه کدو نیز می‌تواند برایتان جالب باشد.)

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن: تخمه کدو

کدام آجیل بهترین گزینه برای تقویت سیستم ایمنی بدن است؟

همه‌ی آجیل‌ها دارای طیف وسیعی از مواد مغذی هستند و بنابراین وقتی صحبت از تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، همه‌ی آنها می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند. برخی از آجیل‌ها منابع اصلی مواد مغذی خاصی هستند مانند روی (بادام هندی و آجیل کاج)، مس (آجیل برزیلی)، آهن (بادام هندی)، سلنیوم (آجیل برزیلی)، فولات (فندق) و ویتامین C (بلوط). بادام درختی و پسته نیز حاوی بیشترین میزان پروتئین گیاهی در میان آجیل‌های درختی هستند. مصرف طیف وسیعی از آجیل‌های درختی به معنای دریافت طیف وسیعی از مواد مغذی حمایت‌کننده از سیستم ایمنی بدن است.

(پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر راجع به خواص توت خشک به این مطلب مراجعه کنید.)

 آجیل و خشکبار مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

آجیل و سلامت روده

بخش عظیمی از سیستم ایمنی بدن در واقع در دستگاه گوارش است! بنابراین تمرکز بر سلامت روده یک راه مطمئن برای حمایت و تقویت سیستم ایمنی بدن است. بهترین راه برای تغذیه‌ی میکروبیوم روده، داشتن یک رژیم غذایی حاوی طیف وسیعی از انواع فیبرهای غذایی (از جمله پری‌بیوتیک‌ها) و غذاهای غنی از پلی‌فنول است؛ گروهی از ترکیبات گیاهی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها که در غذاهایی مانند آجیل‌ها، دانه‌ها و سبزیجات برگ سبز وجود دارد. به این ترتیب با مصرف بهترین انواع آجیل در رژیم غذایی روزانه می‌توان فیبر مورد نیاز بدن را تامین کرد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است.

(برای خرید آجیل شب عید حتما از فروشگاه حاجی بادومی دیدن کنید.)

تاثیر مصرف آجیل بر سلامت روده و سیستم ایمنی بدن

 آجیل و خشکبار مفید برای تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن به ما کمک می‌کند تا با ویروس‌ها و باکتری‌ها به روش‌های پیچیده و جذابی مبارزه کنیم. بررسی راه‌های پیشگیرانه و خوردن غذاهایی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است می‌تواند در این مسیر بسیار کمک‌کننده باشد. شما می‌توانید با اتخاذ یک رویکرد جامع به سلامت که شامل خواب کافی، ورزش منظم، مدیریت استرس و مصرف غذاهای سالم می‌شود به سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید تا وظیفه‌ی خود را در محافظت از بدن در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها انجام دهد.

آنچه می‌خوریم نقش مهمی در حفظ سلامتی ما دارد و مصرف انواع آجیل تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی نیز می‌تواند موثر باشد. آجیل بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم است که حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم از جمله روی، مس، آهن، سلنیوم و فولات است که به سلامتی بدن و عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند و به این ترتیب بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن با آجیل‌ها به دست می‌آید.

(پیشنهاد می‌کنیم پس از این مطلب، از مطلب خواص آجیل نیز بازدید کنید.)

خرید آجیل از وبسایت حاجی بادومی

برای خرید فندق و خرید اینترنتی آجیل می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی حاجی بادومی آسان ترین خرید آنلاینی را که تا به حال انجام داده‌اید تنها با چند کلیک ساده تجربه کنید.

خرید آجیل مفید برای سیستم ایمنی بدن از حاجی بادومی

منبع مطلب
div class=”fxbtn-ew12″>خرید آجیل

مقالات مرتبط

نظرات