بهترین آجیل برای پوست و مو : معرفی ۶ مغز مفید برای ریزش مو + عکس

اگر می‌خواهید بی‌نیاز از قرص و آمپول، پوستی سفت و درخشان داشته باشید و موهایتان ابریشمی و خوشرنگ باشد، بهترین روش تغذیه مناسب است. تمامی آنچه که برای جوانسازی پوست و مو نیاز دارید در مغزهای روغنی آجیلی نهفته است. کلاژن سازی را به عهده‌ی گردو و تقویت رنگدانه‌های مو را به عهده‌ی بادام بسپارید، ببینید که چه می‌کنند! در این بخش از وبلاگ حاجی بادومی با بهترین آجیل برای پوست و مو ، بهترین آجیل برای تقویت مو ، چهار مغز برای ریزش مو ، خواص آجیل برای پوست ، گردو و ریزش مو و خواص آجیل برای مو آشنا خواهید شد.

 بهترین آجیل برای پوست و مو

تفاوت خوب غذا خوردن با غذای خوب خوردن از زمین تا آسمان است. طیف گسترده‌ای از غذاهای مغذی کلید سلامتی درونی و بیرونی (منظور همان پوست، مو و ناخن) بدن است! وجود درشت مغذی‌ها (پروتئین، کربوهیدارت، چربی) و انواع ویتامین‌ها به همراه مواد معدنی، می‌توانند سلامت مو، پوست و ناخن‌ها را تأمین  کنند. اگر می‌خواهید تمامی این مواد را یکجا با یکدیگر داشته باشید از مصرف منظم بهترین آجیل برای تقویت مو غافل نشوید! مثلا گردو متخصص رفع چین و چروک، بادام کلاژن ساز ارگانیک، بادام هندی و درمان همیشگی ریزش مو، فندق سفت کننده‌ی پوست.

در ادامه‌ی این مطلب با خواص گردو برای پوست و مو ، خواص بادام درختی برای پوست و مو ، فواید خوردن بادام هندی برای سلامت پوست و مو ، خواص پسته برای سلامت مو و خواص فندق برای مو آشنا خواهیم شد.

خوشبختانه از آنجاییکه مو، پوست و ناخن، همگی از سلول‌های مشابه‌ای (پروتئین‌های کراتین، کلاژن و الاستین)، ساخته شده‌اند، کار شما برای تقویت آن‌ها بسیار آسان است. شما می‌توانید بی‌نیاز از خوردن حتی یک قرص مکمل، با رژیم غذایی متعادل و مغذی با یک تیر سه نشان بزنید! در اینجا می‌خواهیم ماده‌ی غذایی جادویی یعنی بهترین آجیل برای تقویت پوست و کدام مغز برای ریزش مو مفید است را خدمتتان معرفی کرده و برای همیشه خیالتان را از بابت مو، پوست و ناخن سالم راحت کنیم!

(برای خرید آجیل شب عید حتما از فروشگاه حاجی بادومی دیدن کنید.)

آجیل‌ها بهترین خوراکی برای جوانسازی پوست و مو هستند. رمز موفقیت این مغزهای چرب، تأمین مواد ضروری بدن است، چون به بهبود عملکرد تمامی اعضای بدن کمک می‌کنند. پوست شفاف و موی پر پشت، نمادی از بدن سالم و قوی است.

بهترین آجیل برای پوست و مو

چرا آجیل‌ ها بهترین گزینه برای تقویت پوست و مو هستند؟

برای تقویت پوست و مو، چند ماده‌ی اساسی نیاز داریم: پروتئین، آهن، زینک، روی (Zinc)، مجموعه ویتامین‌های B و اسیدهای چرب. همه‌ی این‌ مواد بی‌بروبرگرد به وفور در آجیل‌ها یافت می‌شوند. حالا هر کدام از این مواد چه کاری در بدن انجام می‌دهند؟

آهن Iron

وظیفه‌ی آهن Iron اکسیژن رسانی به اندام مختلف بدن است. هر چقدر میزان آن در بدن بیشتر باشد، خستگی و بی‌حالی‌ها از بدن رخت می‌بندد. به قولی آب زیر پوستتان می‌افتد و رنگ و رو می‌گیرید.

(مقاله خواص بادام زمینی نیز می‌تواند برایتان جالب و کاربردی باشد.)

بهترین آجیل برای تقویت پوست

روی Zinc

 روی Zink، برای ترمیم پوست و موهای آسیب دیده ماده‌ای معجزه آسا است. روی از آن ماده‌های معدنی ضروری برای رشد مو است. زینک یا همان روی، به عملکرد صحیح غدد چربی اطراف فولیکول ها کمک می‌کند تا از ریزش مو جلوگیری شود. البته به همین میزان برای سلامت پوست مؤثر است بطوریکه کمبود روی می‌تواند، منجر به ضایعات پوستی، اختلال در سیستم ایمنی و کاهش سرعت بهبود زخم‌ها شود. اگر می‌خواهید سرخ و سفید شوید و پوستتان گل بندازد، از مصرف موادی که حاوی زینک هستند، مثل چهار مغز، غافل نشوید.

بهترین آجیل برای تقویت مو حاوی روی (Zinc)

ویتامین‌های B

وجود مجموعه ویتامین‌های B برای بدن بسیار ضروری است بطوریکه وقتی بدن به اندازه کافی ویتامین B دریافت نکند، پوست خشک شده و شروع به خارش می‌کند. کمبود ویتامین B3 (نیاسین)، می‌تواند منجر به التهاب پوست، برافروختگی و آفتاب سوختگی شود و همینطور موها با سرعت بیشتری سفید و شکننده می‌شوند.

(به مقاله خواص میوه خشک نیز سری بزنید.)

وجود مجموعه ویتامین‌های B در بهترین آجیل‌ها برای پوست و مو

اسیدهای چرب  

اصلا یکی از دلایل اصلی ساخت انواع کرم و شامپو نرم کننده و اینجور موارد تزریق چربی‌های سالم به پوست است. پوست چروک خورده و تیره نشاندهنده‌ی این است که بدن شما شدیدا به اسیدهای چرب مفید (امگا 3 و امگا 6) نیاز دارد.

معجون تقویت مو و پوست، آجیل چهار مغز است. گردو، فندق، پسته و بادام به همراه کمی آجیل برزیلی، با تأمین آهن، ویتامین B، اسیدهای چرب و زینک، از مو و پوست شما حفاظت کرده و چهار مغز برای ریزش مو هستند.

چهار مغز برای ریزش مو

بهترین آجیل برای پوست و مو : 1. گردو

اگر پوست و موی شما خوب آبرسانی شوند و چربی متعادل و طبیعی داشته باشند، حالا حالا می‌توانند باطروات و شاداب بمانند. طبق تحقیقاتی که انجام شده کشاورزانی که در باغ‌های گردو کار می‌کنند، علارغم اینکه بدون حفاظت از پوست دائما در معرض آفتاب‌ سوزان قرار دارند، اما به دلیل مصرف گردو پوست مقاوم و سرحالی دارند.

خاصیت گردو (Walnut) بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ اما یکی از عوامل اصلی که آن را به ماده‌ای معجزه‌آسا برای پوست و مو تبدیل کرده است، وجود چربی‌های سالم یا به عبارتی همان امگا 3 (Omega 3) معروف است! بله، گردو به عنوان منبع عالی اسیدهای چرب سالم (امگا 3 و امگا 6) همیشه مورد توجه پزشکان تغذیه بوده، بنابراین اگر در حال گذراندن رژیم‌های سخت هستید، برای حفظ زیبایی ظاهری، گردو را به هیچ عنوان از سبد غذایی خود حذف نکنید، حتی اگر به دو عدد در صبحانه محدود شود!

(مطلب خواص شکلات در وبلاگ حاجی بادومی را از دست ندهید.)

گردو منبع اسیدهای چرب سالم، پروتئین و مواد معدنی ضروری برای جوانسازی پوست و مو است. با مصرف منظم گردو، سلول‌های پوست و موی شما بصورت ارگانیک، آبرسانی می‌شوند.

بهترین آجیل برای پوست و مو: گردو

خواص گردو برای پوست

همه‌ی ما خوب می‌دانیم که تغذیه نقش مؤثری در سلامت پوست و مو دارد، اما مصرف موضعی کرم‌ها و انواع لوسیون‌ها بی‌تأثیر نیست. اگر به دنبال یک لوسیون ارگانیک هستید که خیلی زود از آن نتیجه بگیرید، از روغن گردو استفاده کنید. روغن گردو سرشار از انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های ضروری برای حفظ طراوات و شادابی پوست و مو است. روغن گردو برای جلوگیری از پیری و چین و چروک معجزه می‌کند.

(برای خرید انواع خشکبار حتما از فروشگاه حاجی بادومی دیدن کنید.)

گردو و خواص آنتی اکسیدانی‌ آن جز خواص آجیل برای پوست می‌باشد.

خواص آجیل و گردو برای پوست

رفع پف و سیاهی دور چشم با گردو

خیلی از افراد بخاطر خستگی، کم خوابی، با مشکل پف و سیاهی دور چشم مواجه هستند. مصرف روزانه گردو (دو الی چهار عدد در صبحانه) و استفاده از روغن گردو در دور چشم،  تأثیرات شگفت انگیزی دارد که بعد از دوره‌ی کوتاهی بسرعت خود را نشان می‌دهد.

گردو : بهترین آجیل برای رفع پف و سیاهی دور چشم

آبرسانی عالی پوست و مو با روغن گردو

گردو آبرسان طبیعی پوست و مو است. روغن گردو برای نگهداشتن رطوبت پوست و مو فوق العاده عمل ‌می‌کند! فقط کافی است چند قطره روغن گردو را روی پوست یا موی خود بریزید و چند دقیقه‌ای آن را ماساژ دهید، دیگر از شر لکه‌های خشکی و پوسته پوسته شدن پوست و مو خوره بر روی موهای خود، خلاص می‌شوید.

(پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر راجع به خواص توت خشک به این مطلب مراجعه کنید.)

گردو ، آبرسان طبیعی پوست و مو

گردو برای چاقی صورت

جالب است بدانید یکی از مواردیکه مصرف گردو برای خانم‌ها و آقایان توسط متخصصین تغذیه توصیه می‌شود، اثرات گردو برای چاق شدن و فرم دهی به پوست صورت است. حدود 70 درصد از گردو متشکل از چربی سالم امگا 3 است. گردو وظیفه حجم دادن به پوست صورت را همانند یک پزشک زیبایی انجام می‌دهد. البته باید برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای بسیار منظم و صبور باشید!

گردو و حجم دادن به پوست صورت

 گردو و ریزش مو

اگر تصمیم جدی در تقویت موی خود دارید، همه جوره روی گردو حساب کنید. گردو با وجود روغن‌های سالم و وجود مواد معدنی سلنیوم و بیوتین که عجیب و غریب در تقویت مو و پوست سر مؤثر هستند. گردو شما را برای همیشه از شر شوره‌ی سر و ریزش مو نجات می‌دهد! اما به شرطه ها و شروطه‌ها! فراموش نکنید که گردو را باید همانند آنتی بیوتیک‌هایی که در زمان سرما خوردگی سر وقت مصرف می‌کنید، دقیقا هر روز در زمانی معین مصرف کنید. اگر می‌خواهید زودتر به نتیجه برسید، مصرف روغن گردو همراه با مصرف خوراکی گردو کاملا تأثیر گذار است.

 گردو و ریزش مو

خواص گردو برای مو

هیچ کسی از سفید شدن موهایش خوشحال نمی‌شود. استفاده از روغن گردو علاوه بر آبرسانی عمیق به پوست سر و تغذیه آن، به دلیل پروتئین‌های سازنده‌ای که دارد، به شدت از رنگ طبیعی مو محافظت می‌کند. بنابراین اگر از الان که جوان هستید، موهای خود را با روغن گردو چرب کنید، مطمئنا دردسر کمتری برای رنگ مو و پنهان کردن موی سفید خود خواهید داشت.

تمامی تعبیراتی که از معجزه‌ی گردو تا بحال شنیده‌اید مثل: گردو برای چاقی صورت، گردو و ریزش مو، گردو و شفافیت پوست و مواردی اینچنینی، با تحقیقات علمی به حقیقت پیوسته است!

حفظ رنگ طبیعی مو با گردو

بهترین آجیل برای پوست و مو : 2. بادام درختی

بادام درختی (Almond)، یکی دیگر از بهترین آجیل ها برای تقویت پوست و مو است. فقط کافی است که مدتی بصورت منظم خودتان را به مصرف بادام درختی عادت دهید، پوست و موی شما عاشق آن می‌شوند! به بیانی رساتر، سلامت پوست و موی شما به مواد مغذی بادام درختی گره خورده است.

(مطلب خواص بادام درختی را از دست ندهید.)

بادام درختی با وجود مقادیر بالای مجموعه‌ی ویتامین B و ویتامین E، هر دانه‌ی آن به عنوان یک کپسول تقویتی پوست و مو تلقی می‌شود. آهن، مس و زینک نیز از دیگر مواد معدنی ارزشمند موجود در بادام است که آن را به عنوان بهترین آجیل برای سلامتی پوست و مو تبدیل کرده است.

بهترین آجیل برای پوست و مو: بادام درختی

بادام درختی یک ضد آفتاب ارگانیک

بادام سرشار از ویتامین E، مجموعه ویتامین‌های B، آهن و زینک است. همه‌ی مواردی که گفته شد همانند یک سپر قوی سلول‌های پوست و مو را در برابر اثرات مخرب رادیکا‌ل‌های آزادِ ناشی از آلودگی، اشعه‌ی مخرب ماوراء بنفش، دود سیگار و سایر عوامل محیطی و ذاتی محافظت می‌کند. (رادیکال‌های آزاد مواد مضری هستند که بر اثر آلودگی، استرس و موارد اینچنینی که منجر به سوخت و ساز ناقص سلول‌ها می‌شوند، در بدن به وجود می‌آیند.) با مصرف منظم بادام، پوست خود را بصورت طبیعی در برابر اشعه‌ی آفتاب، حفاظت کنید.

(در فروشگاه حاجی بادومی به انواع شکلات پذیرایی دسترسی خواهید داشت.)

بادام سرشار از ویتامین E و مناسب برای پوست و مو

بادام آبرسانی قدرتمند به سلول‌های پوست و مو

وجود ویتامین B یکی دیگر از عواملی است که بادام را در دسته‌ی بهترین آجیل‌ها برای سلامت پوست و مو قرار می‌دهد. اکثر کرم‌های مراقبت از پوست به دلیل وجود مجموعه ویتامین‌های B گرانقیمت هستند. حالا فکر کنید که بادام منبع انواع ویتامین B است! بادام علاوه بر خواص‌های مفید دیگری که دارد، به عنوان یک آبرسان قدرتمند از چروک شدن و پیری پوست جلوگیری می‌کند.

بادام آبرسانی قوی برای پوست و مو

خواص بادام درختی برای پوست

دلیل اصلی چین و چروک افتادن روی پوست صورت و دست، خشک شدن آن‌ها است. اگر می‌خواهید بدن بصورت خودکار سلول‌های پوست را روغن کاری کند، از مصرف روزانه بادام غافل نشوید. اسید لینولئیک که به عنوان امگا 6 معروف است، به صورت کاملا حرفه‌ای پوست شما را چرب و سرحال نگه می‌دارد.

مصرف بادام و فواید آن برای پوست و مو

پوست شفاف و موهای خوش رنگ و طبیعی با بادام

بادام منبع خوبی از مس است، مس در تقویت رنگدانه‌های مو بسیار تأثیر گذار است. اگر می‌خواهید موهای خوشرنگ و طبیعی داشته باشد، علاوه بر مصرف خوراکی بادام، موهای خود را با روغن بادام حالت دهید. از خوبی‌های روغن بادام رایحه‌ی خوب آن است.

نتیجه‌ی مصرف هفت عدد بادام درختی در هر روز یا تهیه شیر بادام در صبحانه، بدنی قوی، پوستی شفاف و موهای زیبا است. بادام درختی وظیفه‌ی مرطوب نگه داشتن پوست و کراتینه کردن مو را بخوبی انجام می‌دهد که جز خواص بادام درختی برای مو می‌باشد.

 بادام و ریزش مو

بهترین آجیل برای پوست و مو : 3. بادام هندی

بیش از آنچه تصور کنید، بادام هندی (Cashew) برای پوست، مو و سلامت بدن شما مفید است. این دانه‌های لوبیایی شکل، سرشار از آهن، روی، ویتامین C، منیزیم، سلنیوم، آهن و مس هستند که به پوست شما درخشش آفتاب و به موی لطافت ابریشم می‌بخشند. در ادامه به فواید خوردن بادام هندی برای پوست و مو می‌پردازیم.

(مطلب خواص بادام هندی را در وبلاگ حاجی بادومی از دست ندهید.)

بادام هندی چه بصورت خام و چه بصورت برشته شده، حاوی مقادیر بالایی از مواد غذایی مغذی است. اگر به بادام هندی حساسیت نداشته باشید، مصرف چهار الی پنج عدد کاشو در روز، برای پوست و موی شما بسیار مفید است.

بهترین آجیل برای پوست و مو: بادام هندی

بادام هندی و رفع جوش و آکنه

بادام هندی در رفع جوش و آکنه کاملا تخصصی عمل می‌کند. اگرچه طبعیتی گرم دارد و کاملا چرب است. اما سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که محرک رشد سلول‌های جدید در پوست می‌شوند. به همین دلیل، باعث می‌شود که سلول‌های پوست شما سریع‌تر ترمیم شود و به انعطاف‌پذیری (حالت ارتجاعی) آن، کمک می‌کند. بنابراین بر خلاف تفکرات اشتباه، مصرف به اندازه و مناسب بادام هندی، نه تنها باعث جوش و آکنه نمی‌شود، بلکه از آن جلوگیری می‌کند.

(پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه‌ی این بخش از مطلب خواص آجیل نیز دیدن کنید.)

بادام هندی و رفع جوش و آکنه

ترمیم ترک‌های پوستی با مصرف بادام هندی

با انواع کرم‌ها و لوسیون‌های گرانقیمت هنوز موفق به پنهان کردن ترک‌های پوستی خود نشده‌اید؟ خب، اینجا بادام هندی با تمامی قدرتش در اختیار شما است! بادام هندی با وجود ویتامین C در کنار سایر مواد معدنی در رفع ترک‌های پوستی خیلی حرفه‌ای عمل می‌کند. اول اینکه با وجود اسیدهای چربی که دارد، اشتها را کم کرده و همزمان با کاهش وزن، عملیات ترمیم پوست را اجرا می‌کند.

ترمیم ترک‌های پوستی با مصرف بادام هندی

بادام هندی داروی مؤثر ریزش مو

بادام هندی پک کامل از مواد مغذی برای جلوگیری از ریزش مو است. ریزش مو اگر فقط به دلیل کمبود پتاسیم، مس و مواد معدنی باشد، توسط بادام هندی موضوعی قابل حل است. بنابراین پیش از آنکه خودتان را درگیر آزمایش و دکتر کنید، اول با مصرف روزانه بادام هندی خود را تقویت کنید، مطمئنا دوای درد شما همین بادام هندی خوشمزه و پر انرژی است! بادام هندی با مجموعه‌ی ویتامین‌های B، فیبر و پروتئین‌ها همان اکسیر جوانی است! یکی از خواص عالی بادام هندی، لاغری و کاهش وزن است. بنابراین با مصرف روزانه‌ی آن هم پوست و موی سالمی خواهید داشت و هم خوش اندام می‌شوید.

 منابع غنی پتاسیم و مس بادام هندی جز خواص آجیل برای مو می‌باشد.

بادام هندی داروی مؤثر ریزش مو

بهترین آجیل برای پوست و مو : 4. پسته

‌پوست، مو و ناخن از پروتئین‌ ساخته شده‌اند. کراتین، کلاژن و الاستین از پروتئین‌هایی هستند که پوست را زیبا و به استحکام و خاصیت ارتجاعی آن کمک می‌کنند. با مصرف منظم پسته (Pistachio)، پروئین‌های ضروری برای سلامت پوست و مو بلکه تمامی اعضای بدن مهیا می‌شود. پسته از آن ماده‌های غذایی است که هیچ مکمل غذایی به گرد پایش نمی‌رسد. کوچک ولی بسیار ارزشمند و مغذی!

فرقی نمی‌کند پسته اعلای مجلسی باشد یا پسته فندقی کوچک و ارزان قیمت، در هر صورت سلامت پوست و موی خود را تضمین کرده‌اید و دیگر لازم نیست برای تزریق بوتاکس و فیلر راهی مراکز زیبایی شوید!

(مطالعه مطلب خواص پسته را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

پسته به عنوان پک کاملی از کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی، وجود پروتئین و اسیدهای چرب، در جوانسازی پوست و مو بسیار قدرتمند عمل می‌کند.

بهترین آجیل برای پوست و مو: پسته

پسته ماسک جادویی پوست و مو

پسته به عنوان دانه‌ای روغنی، در صنعت برای ساخت انواع کرم و لوسیون گرانقیمت جایگاه مهمی دارد. اگر می‌خواهید بجای اینکه وقت و بی‌وقت جلوی آینه باشید و سلامت پوست صورتتان را با استفاده از کرم‌های مختلف آزمایش کنید. مصرف روزانه و منظم پسته عاقلانه‌ترین و بصرفه‌ترین روش است. چون هم خوشمزه است و هم بصورت خودکار پوست و مو را تغذیه می‌کند!

ترکیبات آنتی اکسیدانی فنولیک چیزی است که به پسته عنوان مبازر با رادیکال‌های آزاد را بخشیده و آنرا به یک محصول اصلی برای مراقبت پوست معرفی کرده است. پسته همانند دانه‌ی کاکائو، حاوی کاتچین، همان فلاوانول‌های گیاهی است که به شدت پوست و مو را در برابر آسیب‌های وارده حفاظت می‌کند.

پسته ماسک جادویی پوست و مو

حفظ رطوبت طبیعی پوست و مو با پسته

چربی‌های امگا 3 (DPA، EPA، DHA، ALA) Omega 3 و امگا 6 (لینولئیک اسید) Omega 6 به عنوان چربی‌های غیر اشباع یا سالم شناخته می‌شوند. این اسیدهای چرب ضروری بخش جدایی ناپذیر اپیدرم، لایه بیرونی پوست را تشکیل می‌دهند. کمبود این چربی‌های ضروری باعث خشکی، پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر و صورت می‌شوند. آجیل‌ها، مخصوصا پسته‌ها، معدن تمام این مواد مغذی است.

همه‌ی ما می‌دانیم که با آبرسانی به پوست و مو، آن‌ها چقدر باطراوت و شاداب خواهند شد. مصرف روزانه بهترین آجیل‌ها برای تقویت پوست و مو، بهترین روش برای تعادل و حفظ رطوبت پوست و مو است. مصرف پسته بصورت خوراکی یا ماساژ روغن پسته بر روی پوست و مو، با عطر خوشی که دارد حتی به عنوان رایحه درمانی (Aromatherapy)، یکی از روش‌های مؤثر برای جوانسازی پوست و مو و همینطور تقویت روحیه است.

(مطلب خواص کشمش را در وبلاگ حاجی بادومی از دست ندهید.)

حفظ رطوبت طبیعی پوست و مو با پسته

خواص پسته برای سلامت مو

پسته همانند سایر اعضای خانواده‌ی آجیل‌ها، حاوی بیوتین است. بیوتین بصورت اختصاصی برای مبارزه با ریزش مو در بدن فعالیت می‌کند. تا دیر نشده، با مصرف پسته، بیوتین رسانی در بدن را آغاز کنید! با مصرف پسته، دیگر با دیدن موهایتان بر روی بالشت شوکه و غصه‌دار نمی‌شوید. بگذارید موهایتان با مصرف پسته کمی احساس آرامش کنند.

روغن پسته را روی پوست سر ماساژ دهید و از شر موخوره و خشکی مو رها شوید. مصرف پسته چه بصورت خوراکی و چه بصورت موضعی، ریشه مو را تقویت کرده و تارهای مو را قوی می‌کند.

اگر دوست دارید که بصورت ارگانیک پوستی سفت و بدون لکه و موهای کراتینه شده‌ی ابریشمی داشته باشید، پسته را در رژیم غذایی خود جای دهید.

رفع مو خوره و خشکی مو با مصرف پسته

بهترین آجیل برای پوست و مو : 5. فندق

بسیاری از افراد با استفاده از لوسیون‌ها و محصولات پوستی متنوع، مصرانه در صدد هستند تا مانع چین و چروک روی پوستشان شوند. اما با وجود استرس‌ها و این همه آلودگی هوا، علاوه بر کرم و لوسیون تغذیه نقش مؤثری دارد. طبق تحقیقات انجام شده، فندق کپسول معجزه آسای جوانسازی پوست است. فندق سرشار از ویتامین‌های A، E و C است. این سه ویتامین مثلث سلامت پوست هستند. با مصرف منظم فندق به جوانسازی پوست خود کمک کنید.

(پیشنهاد می‌کنیم پس از این مطلب، از مطلب خواص فندق نیز بازدید کنید.)

فندق منبع انواع آنتی اکسیدان، فلانوئیدها و کاتچن است. هر آنچه که از زیبایی پوست و مو بخواهید با فندق شدنی است. روغن فندق در پرپشتی مژه و ریش مو در مردان بسیار تأثیرگذار است.

بهترین آجیل برای پوست و مو: فندق

مصرف فندق برای سی ساله‌ها

هر چقدر که از خوبی‌های فندق بگوییم باز کم گفته‌ایم. همین فواید بی‌نظیر فندق بود که‌، با مخلوط کردن آن با کاکائو، نوتلا را به یک خوراکی خوشمزه جهانی تبدیل کرد! اگر به سن سی سال رسیده‌اید علاوه بر مصرف خوراکی فندق، استفاده از روغن فندق معجزه می‌کند. ویتامین E و اسیدهای چرب (امگا 3) موجود در فندق، چربی پوست را متعادل نگه می‌دارد و مانع چین و چروک می‌شود.

البته به همین میزان برای موهای خشک و آسیب دیده مؤثر است. روغن فندق برای رشد و استحکام بخشی به سلول‌های پوست شبیه به ماسک‌های آبرسان و گرانقیمت برندهای بنام، البته با ماندگاری بیشتر، عمل می‌کند.

خواص فندق برای پوست و مو

کلاژن سازی پوست و مو با فندق

ویتامین C برای ساخت کلاژن یکی از ضروریات است. ویتامین C غشای پوست را ترمیم و شفاف می‌کند. ویتامین C به همراه ویتامین E در فندق، به کاهش رادیکال‌های آزاد و کاهش آسیب به پوست و مو کمک می‌کنند. این آنتی اکسیدان ها می‌توانند به حفاظت از پوست و مو، در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و بهبود انعطاف پذیری پوست در برابر عوامل محرک کمک ‌کند. مصرف روزانه بهترین آجیل ها، دیوار حفاظتی طبیعی برای حفاظت از سلول‌های پوست و مو، ایجاد می‌کند.

با مصرف خوراکی فندق و همینطور استفاده‌ی موضعی روغن فندق، به زیبایی جوانی خود ارج نهید! فندق وظیفه‌ی کلاژن سازی، آبرسانی و ترمیم پوست و مو را با قدرت زیادی انجام می‌دهد.

بنابراین حفاظت از موها در برابر اشعه ماوراء بنفش یکی از خواص فندق برای مو است.

فندق و کلاژن سازی پوست و مو

بهترین آجیل برای پوست و مو : 6. آجیل برزیلی

راز آجیل برزیلی (Brazil Nuts)، برای جوانسازی پوست و مو بخاطر وفور سلنیوم، غلظت بالای مس و منیزیم آن نسبت به سایر مغزهای روغنی است. اگر سرسختانه پیگر طراوات و زیبایی با فرآوده‌های ارگانیک هستید، آجیل برزیلی را در رژیم غذایی خود جای دهید. این مغز خوراکی پر چرب و خوشمزه، موها و پوست شما را همانند عکس‌های فیلترشده، درخشان و شفاف می‌کند.

(مطلب خواص تخمه آفتابگردان نیز می‌تواند برایتان مفید باشد.)

معجون سلامتی پوست و موی آجیل، با وجود آجیل برزیلی تکمیل می‌شود. آجیل برزیلی نقش مؤثری در تقویت ریشه و استحکام مو دارد. برای سلامت پوست و مو روی بادام برزیلی حساب کنید.

بهترین آجیل برای پوست و مو: آجیل برزیلی

با آجیل برزیلی موهای پرپشت و ابریشمی داشته باشید

سلنیوم موجود در بادام برزیلی، نه تنها از ریزش موهای شما جلوگیری می‌کند، بلکه در زیبایی و پرشت شدن آن‌ها نیز شدیدا مؤثر است. آجیل برزیلی تغذیه‌ای فوق العاده برای فولیکول‌ها و ریشه‌های مو است. شما چطور را با تزریق آمپول (مزوتراپی) حاضر هستید که موهای خود را تقویت کنید، ولی به خوردن چند عدد بادام برزیلی در میان وعده‌تان رضایت نمی‌دهید! این دانه‌های خوشمزه به موهای شما جان دوباره می‌دهند.

آجیل برزیلی و ریزش مو

سفت شدن پوست صورت با بادام برزیلی

بخش ناراحت‌ کننده‌ی زندگی همه‌ی ما، چین و چروک افتادن روی پوست و از همه مهم‌تر شل شدن پوست است. اگر از الان به فکر سفت شدن پوست‌تان هستید، دست بجنبانید و از خرید بادام برزیلی غافل نشوید. چربی طبیعی و مفید پوست و مو را با مصرف آجیل‌ها تأمین می‌کند. سلنیوم موجود در بادام برزیلی در حفظ طراوت و جوانسازی پوست عالی است.

(مطلب تاثیر مصرف آجیل در پیشگیری از آلزایمر را در وبلاگ حاجی بادومی از دست ندهید.)

آجیل برزیلی (Brazil Nuts) یکی از قدرتمندترین نوع مغزهای چرب است که حسابی در سلامت پوست و مو مؤثر است. با مصرف منظم چهار مغز در کنار آجیل برزیلی از زیبایی جوانی خود حمایت کنید.

تامین چربی مفید پوست و مو با آجیل برزیلی

خرید بهترین آجیل برای پوست و مو؛ آجیل فروشی آنلاین حاجی بادومی

کمبود، روی، زینک، آهن موجب کدر شدن و پیری پوست و ریزش و شکنندگی مو می‌شود. شاید الان با خودتان بگویید که در این گرانی چه کسی به فکر خرید آجیل می‌افتد، اما وقتیکه مویی بر سرتان نماند و پوستتان چروک و پیر شد، متوجه خواهید شد که خرید آجیل چندان هم برایتان گران تمام نمی‌شد! برای خرید بهترین آجیل برای سلامت پوست و مو سری به فروشگاه اینترنتی حاجی بادومی بزنید.

خرید بهترین آجیل برای پوست و مو

منبع مطلب

div class=”fxbtn-ew12″>خرید آجیل

مقالات مرتبط

نظرات