بهترین آجیل برای دیابت: معرفی ۷ آجیل برای دیابتی‌ها + عکس

 تصمیم داریم در این مطلب حاجی بادومی، در خصوص بهترین آجیل برای دیابت صحبت کنیم؛ یکی از مواد خوراکی سالم و خوشمزه که نه تنها می‌تواند برای رژیم غذایی دیابتی‌ها مفید باشد، بلکه می‌تواند در مدیریت بیماری و یا حتی کاهش خطر ابتلا به دیابت نیز موثر باشد. پس اگر می‌خواهید بدانید کدام آجیل برای دیبات مفید است با ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

بهترین آجیل برای دیابت

آجیل‌ها سرشار از چربی‌های مفید از نوع اشباع‌نشده هستند. چربی‌های اشباع نشده برای رشد سلولی و حفاظت از ارگان‌های مختلف بدن از جمله قلب می‌توانند بسیار مفید باشند. علاوه بر این، آجیل‌ها حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند که نقش مهمی در بدن و ساخت مواد مهم آن دارد. آجیل بعلاوه سرشار از ویتامین‌های ضروری برای بدن نیز هست. با تمام این خواص، باید به یاد داشته باشید که همه‌ی آجیل‌ها برای همه‌ی افراد مناسب نیستند. برای مثال، اغلب مصرف آجیل‌هایی توصیه می‌شود که خام هستند و آجیل‌هایی مثل آجیل‌های بوداده یا آجیل‌هایی نمکی می‌توانند با عوارض و مشکلاتی برای افراد مختلف به همراه داشته باشند.

آجیل یکی از مواد غذایی بسیار سالم و مفید است که می‌توان آن را در رژیم غذایی روزانه قرار داد. انواع آجیل‌ها می‌توانند برای دیابت بسیار مفید باشند. برای مثال، در مورد خواص پسته برای افراد مبتلا به دیابت، خواص فندق برای دیابت، مزایای گردو و بادام برای دیابت، خواص تخمه آفتاب‌گردان برای بیماری دیابت، آجیل برای دیابت بارداری، خواص کشمش برای بیماران دیابتی و خواص بادام زمینی در کنترل قند خون صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا با انواع آجیل برای افراد دیابتی آشنا شوید.

بهترین آجیل برای دیابت

آجیل مفید برای دیابتی ها

همانطور که می‌دانید آجیل‌ها سرشار از ویتامین‌ها، چربی‌های سالم، مواد معدنی و همینطور مواد مغذی دیگر هستند که همگی برای سلامت بدن مفید هستند. اما آیا همه‌ی افراد با هر شرایط و بیماری می‌توانند از تمام آجیل‌ها استفاده کنند؟ برای انتخاب بهترین آجیل برای افراد دیابتی باید دقت و توجه زیادی داشت چرا که افراد دیابتی دارای وضعیت خاصی هستند و غذاهایی که می‌خورند نیز باید با توجه به وضعیت آن‌ها انتخاب شود. بنابراین، در این قسمت به معرفی بهترین آجیل برای دیابت و آجیل مفید برای دیابتی‌ها می‌پردازیم.

انواع آجیل مفید برای دیابتی‌ها

بهترین آجیل برای دیابت: 1. بادام

تاثیرات مصرف گردو و بادام برای دیابت در تحقیقات مختلفی اثبات شده است. برای مثال، دانشمندان در یک مطالعه، بادام را در رژیم غذایی شرکت‌کنندگانی با دیابت نوع 2 قرار دادند. این افراد به مدت 12 هفته بادام مصرف می‌کردند. پس از 12 هفته مشخص شد میزان قند خون آن‌ها پایین آمده و ریسک بروز بیماری قلبی در آن‌ها کاهش پیدا کرده است. در تحقیقی مشابه که البته در طول ۲۴ هفته انجام شده بود، دانشمندان به نتایج مشابهی رسیدند. دانشمندان معتقدند با جایگزین کردن غذاهای پرچرب توسط بادام می‌توان میزان کلسترول LDL یا کلسترول مضر بدن را کاهش داد.

کلسترول LDL یا کلسترول بد می‌تواند رگ‌های خونی را مسدود کرده و باعث افزایش ریسک بروز بیماری‌های قلبی و عروقی شود. مصرف بادام در رژیم غذایی روزانه باعث افزایش کلسترول HDL یا کلسترول مفید می‌شود که این پروتئین می‌تواند از تجمع کلسترول بد در رگ‌های خونی جلوگیری کند. بیماران دیابتی و به طور کلی افرادی که در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند، فشارخون بالایی دارند و فشار خون بالا یک عامل خطر برای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است.

(مطلب خواص بادام درختی را از دست ندهید.)

بنابراین، این خاصیت بادام می‌تواند به کاهش ریسک بیماری قلبی و عروقی کمک کند و جز بهترین آجیل برای دیابتی‌ها باشد.

بهترین آجیل برای دیابت: بادام

بهترین آجیل برای دیابت: 2. گردو

گردو یکی دیگر از بهترین انواع آجیل برای دیابت است. محققان در پژوهشی بر روی 112 شرکت‌کننده که در معرض ریسک ابتلا به دیابت بودند، یک رژیم غذایی با کالری کم به آنها دادند که گردو نیز در آن مصرف می‌شد. این پژوهش در طول مدت ۶ ماه انجام گرفت. در پایان پژوهش محققان دریافتند که برنامه غذایی که در آن گردو وجود داشت، نسبت میزان کلسترول LDL به کلسترول HDL در بدن را کاهش داد.

همچنین، در تحقیق دیگری در سال 2018 دانشمندان ارتباط بین مصرف گردو و ریسک ابتلا به دیابت را در ۳۴ هزار نفر مورد بررسی قرار دادند. نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که در ۲۴ ساعت گذشته گردو خورده بودند ریسک ابتلای آن‌ها به دیابت نسبت به افرادی که گردو نخورده بودند تا حد ۵۰ درصد کمتر بود.

(مطلب خواص شکلات در وبلاگ حاجی بادومی را از دست ندهید.)

بنابراین، گردو می‌تواند جزو انواع بهترین آجیل برای دیابت و افراد مبتلا به دیابت باشد، زیرا خوردن گردو هم می‌تواند به کاهش وزن کمک بکند و هم ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

بهترین آجیل برای دیابت: گردو

بهترین آجیل برای دیابت: 3. بادام زمینی

تحقیقاتی که در مورد بادام زمینی و خواص بادام زمینی در کنترل قند خون انجام شده نشان می‌دهد افزودن این آجیل به برنامه‌ی غذایی می‌تواند برای افرادی که دیابتی هستند یا در معرض ریسک ابتلا به دیابت قرار دارند، مفید باشد. برای مثال، تحقیقی در مورد اثرات خوردن بادام زمینی بر روی رژیم غذایی زنان چاقی که در معرض ریسک دیابت قرار بوده‌اند، انجام شده است. محققان متوجه شدند که افزودن بادام زمینی به وعده‌های غذایی این زنان به آن‌ها کمک می‌کند میزان قند خون خود را کنترل کنند و اشتهای خود را پایین بیاورند. این مساله بعلاوه در کاهش وزن این افراد نیز موثر بود. کاهش وزن و دیابت با یکدیگر مرتبط هستند؛ هرچه وزن افراد کمتر باشد به کنترل بیماری دیابت یا کاهش ریسک ابتلا به دیابت در آن‌ها بیشتر کمک می‌کند.

(مقاله خواص بادام زمینی نیز می‌تواند برایتان جالب و کاربردی باشد.)

در نتیجه،کنترل قند خون با مصرف بادام زمینی از جمله تاثیر آجیل بر قند خون می‌باشد.

بهترین آجیل برای دیابتی‌ها: بادام زمینی

بهترین آجیل برای دیابت: 4. فندق

فندق آجیل جذاب دیگری است که می‌تواند برای دیابت بسیار مفید باشد. تحقیقاتی که در مورد خواص فندق برای دیابت انجام شده نتایج مختلفی را نشان می‌دهد و نمی‌توان با اطمینان در خصوص اثرات فندق برای دیابت صحبت کرد. با این حال هدف پاسخ به این سوال است که آیا واقعاً فندق برای دیابت خوب است؟ در یک مطالعه اثرات خوردن فندق بر روی میزان قند ناشتا در ۴۸ نفر که دارای دیابت نوع ۲ بودند، بررسی شد. نیمی از این افراد فندق را به عنوان میان وعده خوردند. پس از گذشت ۸ هفته در افرادی که فندق مصرف کرده بودند تغییر زیادی در میزان قند ناشتای آن‌ها مشاهده نشد.

اما تحقیق دیگری که در خصوص فندق برای دیابتی‌ها انجام شده بود محققان به ۵۰ نفر از افراد مبتلا به سندرم متابولیک (از شرایطی که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد) ترکیبی از آجیل‌های مختلف مانند گردو، بادام و فندق دادند. پس از گذشت ۱۲ هفته، نتایج این تحقیق نشان داد که افرادی که این نوع آجیل‌ها را مصرف کرده بودند به مقدار قابل‌توجهی میزان انسولین خون ناشتای آن‌ها کاهش پیدا کرده بود.

(پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه‌ی این بخش از مطلب خواص آجیل نیز دیدن کنید.)

بهترین آجیل برای دیابت: فندق

تاثیر فندق بر دیابت

چه چیزی باعث می‌شود فندق برای دیابتی‌ها مفید باشد؟ فندق حاوی ماده‌ای به نام اسید اولئیک است که چربی اصلی فندق محسوب می‌شود و می‌تواند اثرات مفیدی بر میزان حساسیت به انسولین در خون افراد داشته باشد. تحقیقی دو ماهه در این خصوص نشان داد افرادی که در رژیم غذایی خود مقدار زیادی اسید اولئیک مصرف می‌کردند، کاهش قابل‌توجهی در قند خون ناشتا و میزان انسولین خون داشتند و بعلاوه میزان حساسیت سلول‌های بدن آنها به انسولین نیز افزایش پیدا کرده بود.

(در فروشگاه حاجی بادومی به انواع شکلات پذیرایی دسترسی خواهید داشت.)

به این ترتیب افزودن فندق برای دیابت و به برنامه غذایی دیابتی‌ها می‌تواند در کاهش قند خون و افزایش حساسیت به انسولین در خون افراد مفید باشد.

بهترین آجیل برای دیابت : آیا فندق برای دیابت خوب است

تاثیر فندق بر کنترل دیابت بارداری

از خواص فندق برای زنان بارداری که در معرض ریسک ابتلا به دیابت بارداری هستند نیز نمی‌توان گذشت. خوردن فندق برای دیابت بارداری هم می‌تواند مفید باشد و زنان باردار با بهره گیری از خواص فندق در بارداری می‌توانند در کنترل این عارضه و کاهش ریسک ابتلا به آن استفاده کنند.

بهترین آجیل برای دیابت : فندق و کنترل دیابت بارداری

بهترین آجیل برای دیابت: 5. کشمش

آیا کشمش برای دیابت خوبه؟ آیا کشمش برای دیابت ضرر دارد؟ اینها سوالات رایجی است که افراد مبتلا به دیابت ممکن است بپرسند. موضوع این است که نظرات در مورد خواص کشمش برای بیماران دیابتی متفاوت است. غذاهایی که معمولاً دیابتی‌ها باید بیشتر از آن دوری کنند، غذاهای پر قند و شکر هستند که می‌توانند میزان قند خون آن‌ها را بالا ببرد. کشمش انگور خشک شده است که غلظت مواد غذایی آن بالا است. به این ترتیب موادی مثل فروکتوز و گلوکز که قندهای انگور هستند در کشمش به صورت متمرکز جمع می‌شوند.

کشمش دارای ۳۰ درصد فروکتوز و ۲۸ درصد گلوکز است. این ۲ ماده قندهای ساده هستند و خیلی سریع می‌توانند میزان قند خون را افزایش دهند. اما از سوی دیگر، کشمش‌ها می‌توانند وعده غذایی مناسبی باشند. در ادامه در مورد مزایای کشمش برای دیابتی‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد. کشمش برای دیابت می‌تواند مفید باشد اما بهتر است بیماران دیابتی به میزان خیلی مناسب و معتدل از کشمش مصرف کنند.

(مطلب خواص کشمش را در وبلاگ حاجی بادومی از دست ندهید.)

بهترین آجیل برای دیابت: کشمش

تاثیر کشمش بر بهبود فرآیند هضم در بدن

کشمش حاوی مقدار قابل‌توجهی فیبر غذایی است و به همین دلیل یکی از میوه‌های خشکی است که به عنوان یک ماده‌ی ضد یبوست شناخته می‌شود. فیبر در سیستم گوارشی می‌تواند به کاهش یبوست در افراد کمک کند و باعث افزایش عملکرد سیستم گوارشی شود. علاوه‌براین، خوردن کشمش می‌تواند نفخ و میزان اسیدی بودن بدن را کاهش دهد. بنابراین، خوردن کشمش برای سالم نگه‌داشتن دستگاه گوارش بسیار مفید است و می‌تواند از بروز بیماری‌های دیگر مربوط به این ارگان جلوگیری کند.

(پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر راجع به خواص توت خشک به این مطلب مراجعه کنید.)

 کشمش یکی از بهترین آجیل ها برای دیابت و تاثیر آن در بهبود فرآیند هضم در بدن

تاثیر کشمش بر کاهش التهاب در بدن و تقویت سیستم ایمنی

کشمش حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در بدن به کاهش التهاب و مبارزه با آسیب استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. کشمش به این ترتیب می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی نیز مفید باشد. خوردن کشمش برای بیماران دیابتی نیز مفید است، چون این بیماران معمولاً دارای سیستم ایمنی سرکوب شده هستند و خوردن کشمش می‌تواند این عارضه را در آن‌ها بهبود دهد.

(برای خرید آجیل شب عید حتما از فروشگاه حاجی بادومی دیدن کنید.)

 کشمش یکی از بهترین آجیل ها برای دیابت و تاثیر آن در کاهش التهاب در بدن

تاثیر کشمش بر دیابت بارداری

یکی از مشکلاتی که ممکن است خانم‌ها در طول دوران بارداری با آن مواجه شوند، دیابت بارداری است و طبیعتاً در این‌جا این مسئله مطرح می‌شود که آیا خوردن کشمش برای دیابت بارداری مجاز است یا خیر؟ در مورد خوردن کشمش در دوران بارداری می‌توان گفت که زنان باردار با خیال راحت می‌توانند کشمش بخورند و خوردن کشمش برای آن‌ها می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. برای مثال، خوردن کشمش می‌تواند باعث کاهش یبوست و افزایش تولید گلبول‌های قرمز و بهبود عملکرد سیستم گوارشی شود.

منتها همان‌طور که گفته شد، کشمش حاوی مقدار زیادی قند است که این مسئله برای افراد دیابتی ممکن است مضر باشد. در نتیجه، زنان باردار می‌توانند کشمش مصرف کنند اما باید در مصرف آن نهایت اعتدال را به خرج بدهند و در مصرف کشمش زیاده‌روی نکنند.

 کشمش یکی از بهترین آجیل ها برای دیابت به خصوص دیابت بارداری

کشمش مناسب دیابت

انواع مختلفی از کشمش در بازار موجود است که از جمله‌ی آنها می‌توان به کشمش طلایی، کشمش سبز، کشمش قرمز و کشمش عادی یا مشکی اشاره کرد. برای افراد دیابتی فرقی نمی‌کند که چه نوع کشمشی بخورند، چون تقریباً تمام این انواع کشمش‌ها از لحاظ مواد غذایی شبیه همدیگر هستند. چیزی که در مصرف کشمش برای افراد دیابتی مهم است این است که آن‌ها حتماً آن را باید به میزان مناسب و متعادل مصرف کنند.

کدام کشمش برای دیابت خوب است؟

مضرات احتمالی مصرف کشمش برای دیابتی‌ها

همانطور که گفتیم مصرف کشمش برای افراد دیابتی می‌تواند با ریسک‌هایی همراه باشد و می‌تواند باعث افزایش قند خون شود. بعلاوه مشکلاتی دیگری مانند آلرژی به کشمش نیز می‌تواند از عوامل خطر مصرف کشمش برای افراد دیابتی باشد و ممکن است باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک در این افراد شود. بنابراین، افراد دیابتی باید سابقه‌ی آلرژی در خانواده‌ی خود را چک کنند و ببینند که آیا به کشمش آلرژی دارند یا خیر. همچنین، افراد دیابتی باید سعی کنند که حتماً در خوردن کشمش احتیاط را رعایت کنند چرا که مصرف بیش از حد کشمش برای دیابتی‌ها مضر است و لازم است از مصرف بیش از حد آن بپرهیزند.

مصرف بیش از حد کشمش برای دیابتی‌ها

بهترین آجیل‌ برای دیابت: 6. تخمه آفتابگردان

تخمه آفتاب‌گردان یکی دیگر از انواع بهترین آجیل برای دیابت است، زیرا علاوه بر داشتن مواد مغذی و ویتامین‌های بسیار مفید، دارای شاخص گلیسمی پایینی است که این آجیل را برای افراد دیابتی مناسب می‌کند. تخمه‌ی آفتاب‌گردان دارای مواد مغذی و ویتامین‌های بسیار مفیدی است که می‌توانند برای مصرف افراد دیابتی و سلامت بدن آن‌ها مفید باشند. شاخص گلیسمی این نوع تخمه ۲۰ است که یکی از کم شاخص‌ترین آجیل‌ها است و پس از مصرف، باعث افزایش ناگهانی قند خون در افراد دیابتی نخواهد شد. افراد دیابتی هم می‌توانند تخمه آفتاب‌گردان را به‌طور خام یا در کنار غذا بخورند. در ادامه در مورد خواص تخمه آفتاب‌گردان برای بیماری دیابت توضیح خواهیم داد.

بهترین آجیل‌ برای دیابت: تخمه آفتابگردان

تاثیر تخمه آفتابگردان بر کاهش میزان کلسترول مضر خون

تخمه آفتاب‌گردان حاوی ویتامین E است که این ویتامین خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی دارد. مصرف این ویتامین در افراد باعث می‌شود کلسترول مضر خون آن‌ها کاهش پیدا کرده و گردش خون بهتری داشته باشد. بهبود جریان خون و کاهش میزان کلسترول مضر می‌تواند به افراد دیابتی کمک بسیاری کند، زیرا افزایش فشار خون و افزایش کلسترول مضر دو عامل خطر مهم برای افراد دیابتی است که می‌تواند با افزایش ریسک بروز بیماری‌های قلبی همراه باشد. درنتیجه، افراد دیابتی با مصرف تخمه آفتاب‌گردان می‌توانند هم به سلامت قلب خود کمک کنند و هم باعث کاهش فشار خون شوند.

(مطلب خواص تخمه آفتابگردان نیز می‌تواند برایتان مفید باشد.)

تخمه آفتابگردان و دیابت

تاثیر تخمه آفتابگردان بر کاهش فشار خون

تخمه آفتاب‌گردان حاوی نوعی ماده‌ی معدنی به نام منیزیم است که مصرف آن مخصوصاٌ برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. مصرف منیزیم باعث تنظیم عملکرد قلب و کاهش فشار خون می‌شود. همچنین، منیزیم می‌تواند به بدن افراد کمک کند تا انرژی تولید کنند که این کارکرد به دلیل مقاومت به انسولین که در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد، خیلی مهم است.

(مطلب تاثیر مصرف آجیل در پیشگیری از آلزایمر را در وبلاگ حاجی بادومی از دست ندهید.)

تخمه آفتابگردان و تاثیر آن در کاهش فشار خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲

تاثیر تخمه آفتاب‌گردان بر کنترل دیابت بارداری

تخمه آفتابگردان حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع تکی است که می‌توانند میزان انسولین خون افراد دیابتی و زنان بارداری که به دیابت بارداری مبتلا هستند را کنترل کنند. این کنترل میزان انسولین خون برای زنان باردار و افراد دیابتی بسیار مهم است، زیرا میزان زیاد انسولین در بدن باعث می‌شود که بدن بیشتر گلوکز اضافی که از غذاها را جذب می‌کند به صورت چربی ذخیره کند که این مساله در نهایت منجر به چاقی می‌شود و عارضه دیابت ۲ و دیابت بارداری را شدیدتر می‌کند.

علاوه‌براین، اسیدهای چرب غیراشباع تکی موجود در تخمه آفتاب‌گردان دارای خواص ضد التهابی هستند که می‌توانند ریسک بروز بیماری‌های کلیوی و آسیب به سلول‌های عصبی را کاهش دهند.

(پیشنهاد می‌کنیم مطلب مصرف آجیل برای لاغری را هم در همین وبلاگ مطالعه کنید.)

تخمه آفتاب‌گردان و کنترل دیابت بارداری

تاثیر تخمه آفتاب گردان بر کاهش میزان کلسترول مضر در زنان باردار

تخمه آفتاب‌گردان حاوی یک ترکیب گیاهی شیمیایی به نام فیتواسترول است؛ آنتی‌اکسیدانی که در کاهش کلسترول LDL یا کلسترول مضر در بدن و افزایش کلسترول مفید یا کلسترول HDL می‌تواند مؤثر باشد. کاهش میزان کلسترول مضر برای دیابتی‌ها و خانم‌هایی که به دیابت بارداری مبتلا هستند، بسیار مفید است زیرا میزان کلسترول بد زیاد در بین افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ زیاد است و یک عامل ریسک برای این افراد محسوب می‌شود.

(در فروشگاه حاجی بادومی به انواع شکلات خارجی دسترسی خواهید داشت.)

تخمه آفتاب‌گردان یکی از بهترین آجیل ها برای دیابت بارداری

تاثیر تخمه آفتاب‌گردان بر کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان در مادران باردار و مبتلایان به دیابت نوع ۲

تخمه آفتاب‌گردان حاوی یک ماده‌ی معدنی مهم به نام سلنیوم است که نقش مهمی در مبارزه با بیماری‌های قلبی و سرطان دارد. افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ در معرض ریسک بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند. مصرف تخمه آفتابگردان و دریافت سلنیوم مورد نیاز بدن می‌تواند برای سلامت خانم‌های باردار مفید باشد و می‌تواند ریسک بروز سرطان مثانه، سرطان مری و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

(مطلب خواص بادام هندی را در وبلاگ حاجی بادومی از دست ندهید.)

تخمه آفتاب‌گردان گزینه‌ای مناسب برای دیابتی‌ها

مضرات احتمالی مصرف تخمه آفتاب گردان برای بیماران مبتلا به دیابت

با توجه به مطالبی که در مورد تخمه آفتاب‌گردان و دیابت و تخمه آفتاب‌گردان در دیابت بارداری گفته شد، می‌توان با اطمینان گفت که مصرف تخمه آفتاب‌گردان برای بیماران مبتلا به دیابت و همچنین مادران بارداری که در معرض ابتلا به دیابت بارداری هستند، می‌تواند بسیار مفید باشد. تخمه‌ی آفتاب‌گردان حاوی مواد معدنی مختلفی از جمله منیزیم، منگنز و مس است که همگی مانع از افزایش انسولین خون پس از مصرف غذاها می‌شوند. با این حال، همانند سایر مواد غذایی نباید در مصرف این تخمه زیاده‌روی کرد و بهتر است بیش‌از ۳۰ گرم تخمه آفتاب‌گردان در روز مصرف نشود.

(مطلب خواص تخمه کدو نیز می‌تواند برایتان جالب باشد.)

مصرف تخمه آفتاب‌گردان برای بیماران مبتلا به دیابت

بهترین آجیل برای دیابت: 7. پسته

پسته یکی دیگر از انواع بهترین آجیل برای افراد دیابتی است. بررسی‌های زیادی در مورد اثر خوردن پسته بر کنترل میزان قند خون انجام شده که اثرات مثبت آن را نشان می‌دهند. این نتایج نشان می‌دهند که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا خانم‌هایی که در معرض خطر دیابت بارداری قرار دارند با افزودن پسته به برنامه‌ی غذایی خود می‌توانند میزان قند خون خود را کنترل کرده و ریسک بروز دیابت را کاهش دهند. در ادامه در مورد خواص پسته برای افراد مبتلا به دیابت صحبت خواهیم کرد.

بهترین آجیل برای دیابت: پسته

تاثیر مصرف پسته بر کنترل میزان کلسترول مضر و قند خون

در مورد اثر مصرف پسته بر میزان کلسترول LDL یا کلسترول مضر و همینطور قند خون در افراد دیابتی یک تحقیق بالینی گسترده انجام شد. در این تحقیق شرکت‌کنندگان به مدت ۳ ماه روزانه حدود 60 گرم آجیل به جای غذاهای کربوهیدراتی مصرف کردند. پس از ۳ ماه در این افراد کاهش چشمگیری در میزان HbA1c (نشانگر کنترل میزان قند خون) و هیمنطور میزان کلسترول LDL مشاهده شد. به این ترتیب افزودن پسته به برنامه‌ی غذایی و جایگزین کردن غذاهای پر چرب و کربوهیدراتی توسط پسته می‌تواند در کاهش میزان قند خون و کلسترول مضر افراد دیابتی بسیار مؤثر باشد.

(پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر راجع به خواص انجیر خشک به این مطلب مراجعه کنید.)

پسته و بهترین آجیل برای دیابتی‌ها

تاثیر پسته بر دیابت بارداری

در یک مطالعه در خصوص تاثیر مصرف پسته همراه با غذاهای کربوهیدراتی نشان داده شد افرادی که همراه با غذاهای پر کربوهیدرات مانند برنج و پاستا، پسته مصرف می‌کردند، میزان قند خون آنها کاهش چشمگیری داشت. این نتایج به دانشمندان ثابت کرد که اگر پسته‌ها با غذاهای پر کربوهیدرات خورده شوند می‌توانند میزان پاسخ افزایش گلوکز در بدن افراد را پایین آورند.

در واقع هرچقدر میزان پسته‌ای که با این غذاها خورده شود بیشتر باشد، میزان قند خون افراد بعد از خوردن این غذاها هم کمتر خواهد شد. زنان بارداری که مبتلا به دیابت بارداری هستند یا در ریسک ابتلا به آن هستند نیز می‌توانند همراه با غذای خود چند عدد پسته مصرف کنند تا میزان قند خونشان پس از مصرف غذاهای کربوهیدراتی کاهش پیدا کند.

پسته و دیابت بارداری

تاثیر مصرف پسته بر کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند، زیرا فشار خون این افراد ممکن است بالا رود. نتایج یک تحقیق همه‌گیرشناسی گروهی که بر روی اثرات مصرف آجیل‌ها انجام شده بود، نشان داد که مصرف منظم آجیل‌ها می‌تواند به طور چشمگیری ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. در یک بررسی دیگر محققان به این نتیجه رسیدند که اگر افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یک رژیم غذایی با چربی کم یا معتدل داشته باشند و پسته را به جای غذاهای پرچرب‌تر بخورند، می‌توانند بسیاری از عوامل ریسک بیماری قلبی عروقی را در خود کاهش دهند.

(به مقاله خواص میوه خشک نیز سری بزنید.)

بنابراین، خوردن منظم پسته و جایگزین کردن غذاهای چرب توسط آن می‌تواند در کاهش ریسک بیماری قلبی عروقی مؤثر باشد.

اثرات مصرف آجیل‌ها از جمله پسته برای دیابت

تاثیر مصرف پسته خام بر پیشگیری از دیابت بارداری

بررسی‌هایی که در مورد مصرف پسته خام برای دیابت بارداری و به‌طورکلی در مورد پسته برای دیابت بارداری انجام شده‌اند، نشان می‌دهند که اگر زنان باردار دارای یک برنامه غذایی مدیترانه‌ای همراه با پسته باشند و این برنامه غذایی را در مراحل اولیه دیابت بارداری مصرف کنند، این کار می‌تواند میزان بروز دیابت بارداری را تا حد چشم‌گیری در این افراد کاهش دهد. مصرف پسته خام برای دیابت بارداری در زنانی که دارای اختلال تحمل گلوکز یا دیابت شیرین بارداری هستند می‌تواند میان وعده غذایی بسیار مناسبی باشد و به آن‌ها در این دوران کمک زیادی کند.

(برای خرید انواع خشکبار حتما از فروشگاه حاجی بادومی دیدن کنید.)

مصرف پسته خام برای دیابت بارداری

مضرات پسته برای دیابت و دیابت بارداری

در این بخش در مورد فوایدی که پسته می‌تواند برای افراد دیابتی و مادرانی که به دیابت بارداری مبتلا هستند داشته باشد صحبت کردیم. افزودن پسته به برنامه غذایی این افراد می‌تواند مزایای بسیاری برای آن‌ها داشته باشد، اما افراد دیابتی و مادرانی که به دیابت بارداری مبتلا هستند باید در مصرف پسته هم حد اعتدال را رعایت کنند و بعلاوه بهتر است پسته خام مصرف کنند. افزودن نمک یا شکر به پسته می‌تواند اثرات مخربی برای افراد مبتلا به دیابت یا در معرض ابتلا به دیابت به همراه داشته باشد و میزان سدیم یا شکر بالای آنها می‌تواند اثرات مثبت پسته را از بین ببرد و به این ترتیی مضرات پسته بیشتر از فواید آن خواهد بود.

(مطالعه مطلب خواص پسته را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.)

فواید و مضرات پسته برای دیابت

خرید بهترین آجیل‌ برای دیابت

دیابت را می‌توان به راحتی با گنجاندن آجیل در رژیم غذایی کنترل کرد. آجیل‌هایی مانند گردو، بادام، فندق، پسته، تخمه آفتابگردان و غیره سرشار از مواد مغذی مفید برای افراد مبتلا به دیابت هستند. خوردن منظم آجیل حتی ممکن است به جلوگیری از ابتلا به دیابت در مراحل بعدی زندگی نیز کمک کند. آجیل یک میان‌وعده‌ی عالی برای کسانی است که مبتلا به دیابت هستند. در واقع اینطور به نظر می‌رسد که آجیل‌ها می‌توانند نقش مهمی در بهبود رژیم غذایی دیابتی داشته باشند. برای گنجاندن آجیل در رژیم غذایی خود می‌توانید از مزایای بی‌نظیر آن برای افراد دیابتی بهره‌مند شوید. برای خرید بهترین آجیل برای افراد مبتلا به دیابت سری به فروشگاه اینترنتی حاجی بادومی بزنید.

خرید بهترین آجیل برای افراد مبتلا به دیابت

منبع مطلب
div class=”fxbtn-ew12″>خرید آجیل

مقالات مرتبط

نظرات