تنقلات مناسب دانش آموزان: با این خوراکی ها سوپرشارژ و متمرکز باشید

دانش آموز هستید و باید برای شب امتحان درس بخوانید؟ خواندن درس‌های روزمره برایتان سخت است؟ لابد حس می‌کنید که وقتی کلمات را می‌خوانید هیچ کدام از آنها در ذهن شما باقی نمی‌مانند. این مشکلی است که خیلی از دانش آموزان در زمان تحصیلشان تجربه کرده‌اند. اما نگران نباشید. تغذیه خوب باعث مطالعه بهتر می‌شود. اما اگر غذاهای فراوری‌شده بخورید، تمرکزتان برای مطالعه کمتر خواهد شد. خوشبختانه، راه حلی که شما می‌توانید برای افزایش تمرکز به کار ببرید خوردن تنقلات مناسب دانش آموزان است. اما چرا خوردن میان وعده های سالم برای دانش آموزان و کمک به افزایش تمرکز آنهامهم است؟

تنقلات مناسب دانش آموزان: چرا خوردن میان وعده سالم مهم است؟

کودکان و نوجوانان معمولا تمایل به خوردن غذاهای فرآوری‌شده، چیپس، پفک و غیره دارند. غذاهایی که از نظر تغذیه‌ای چندان سالم نیستند و البته می‌توانند دلیلی بر کاهش تمرکز دانش‌آموزان برای انجام تکالیف نیز باشند. در مقابل، تغذیه مناسب دانش آموزان و خوردن خوراکی سالم برای مدرسه با افزایش تمرکز همراه خواهد بود.

غذاهایی که دانش‌آموزان مصرف می‌کنند باید شامل مواد مغذی متفاوتی مانند فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم باشد. چرا که مغز برای انجام فعالیت‌های ذهنی نیاز به انرژی زیادی دارد. از این رو، خوردن خوراکی برای مدرسه سالم این انرژی را به خوبی تأمین می‌کند. تحقیقات انجام شده در این زمینه هم این نظریه را ثابت کرده‌اند و بر طبق یافته‌های آنها رژیم غذایی سالم می‌تواند حافظه و قوه ادراک را تقویت کند. بنابراین، مصرف تنقلات مناسب دانش آموزان برای بهبود کیفیت مطالعه و افزایش بهره‌وری ذهنی آنها مهم است.

تنقلات مناسب دانش آموزان شامل غذاهایی مفید می‌شود که منبع ویتامین‌، فیبر، پروتئین، چربی‌های سالم و سایر مواد مغذی برای تامین انرژی باشد. 

چرا خوردن میان وعده مدرسه سالم مهم است؟

انواع تنقلات برای مدرسه چه هستند؟

همانطور که گفتیم تغذیه‌ی سالم برای دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است و به تامین انرژی آنها برای درس خواندن و تمرکز و یادگیری کمک می‌کند. اما انواع خوراکی برای مدرسه چیست و بهترین تنقلات برای دانش آموزان را چگونه می‌توان انتخاب کرد؟ مناسب ترین خوراکی ها برای مدرسه دانش آموزان کدام هستند؟ 

خوشبختانه لیست تنقلات مناسب دانش آموزان کم و دور از دسترس نیست و شما می‌توانید انواع خوراکی‌ها مانند آجیل و خشکبار، میوه‌ها، ساندویچ و غیره را برای زنگ تفریح دانش‌آموزان آماده کنید. ما هم در ادامه این مطلب تصمیم داریم در انتخاب میان وعده مناسب برای دانش آموزان به شما کمک کنیم. 

بهترین تنقلات برای دانش آموزان چیست؟ تمام غذاهای سالمی که به طور روزانه مصرف می‌کنیم و منبع مواد مغذی هستند، برای میان‌وعده دانش‌آموزان در مدرسه یا خانه مناسب هستند و به تامین انرژی آنها کمک می‌کنند. 

تنقلات مناسب دانش آموزان برای مدرسه

تنقلات مناسب دانش آموزان: 1. بادام

دغدغه‌ی پدر و مادرها برای بچه‌های مدرسه‌ای، تغذیه و پرانرژی بودن آنها در مدرسه است. البته این که بچه‌ها هم دائما والدین خود را سوال‌پیچ کنند که خوراکی برای مدرسه چی ببریم، هم طرف دیگر ماجراست! بادام درختی یک میان‌وعده‌ی مناسب برای دانش‌آموزان و محصلان است. بادام شور، بوداده، خام، طعم‌دار و غیره همگی انتخاب‌های خوبی هستند؛ اگرچه بادام خام می‌تواند بهترین میان وعده مدرسه باشد اما باز هم همه چیز به ذائقه فرد دارد. 

اگر کودک شما بادام طعم‌دار یا نمکی را ترجیح می‌دهد، سعی کنید خودتان در خانه آن را تهیه کنید. زیرا بادام‌های فروشگاه‌ها ممکن است حاوی نمک زیادی باشد که در گذر زمان باعث افزایش فشار خون کودکان و بیماری‌ انها می‌شود. 

بادامیکی از تنقلات مناسب دانش آموزان است زیرا سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم است و می‌تواند علاوه بر حفظ سلامت بدن، باعث ایجاد احساس سیری در فرد نیز بشود. 

آجیل‌ها بهترین میان وعده برای دانش آموزان: به غیر از بادام می‌توانید از آجیل‌های دیگر هم استفاده کنید

اگر فرزند شما بادام دوست ندارد، می‌توانید سراغ آجیل‌های دیگر مثل پسته، بادام زمینی یا بادام هندی، فندق و غیره بروید. میان وعده مورد نظر شما هر چه که باشد، این نکته را به خاطر داشته باشید که به آجیل زیاد نمک نزنید. خوردن نمک زیاد در طولانی مدت به بدن ضرر میزند و در کوتاه مدت هم باعث تشنگی شدید خواهد شد. بنابراین، بادام خام یا سایر انواع آجیل خام را به عنوان یکی از تنقلات مناسب دانش آموزان به آنها بدهید.

(برای خرید بادام حتما به حاجی بادومی سر بزنید.)

بادام یکی از تنقلات سالم برای دانش اموزان

تنقلات مناسب دانش آموزان: 2. خشکبار

گاهی اوقات در حین مطالعه یا انجام کارها قند خون فرد پایین می‌آید و شدیداٌ نیاز به خوراکی شیرین است. در این مواقع به جای اینکه به سراغ شکلات و آبنبات بروید، می‌توانید به سراغ خوراکی سالم‌تر مانند خشکبار از جمله میوه خشک بروید. میوه‌های خشک شده منابع طبیعی شکر و قند هستند و برای بالا بردن قند خون شما میان وعده سالمی محسوب می‌شوند.

معمولاً سیب، آناناس و انبه خشک شده انتخاب‌های محبوبی به عنوان میوه خشک هستند. اگر هم به جای یک خوراکی شیرین دنبال یک خوراکی با مزه ترد می‌گردید، می‌توانید سیب و نارگیل خشک شده بخورید. شما می‌توانید چند میوه خشک شده را در یک ظرف دربسته یا کیسه زیپ‌دار نگهداری کنید و هر موقع که احساس کردید افت انرژی دارید، آنها را مصرف کنید.

خشکبار و میوه خشک یکی از تنقلات مناسب دانش آموزان هستند که در با جبران کاهش قند خون، باعث افزایش انرژی در فرد می‌شوند. 

(از صفحه خرید تخمه آفتابگردان بازدید کنید.)

میوه‌های خشک شده برای مدرسه

تنقلات مناسب دانش آموزان: 3. شکلات تلخ

چه کسی هست که دلش شکلات نخواهد؟ وقتی که  انرژی بدن کم می‌شود، میل شدیدی به یک خوردنی پر چربی و شیرین مثل شکلات شیری ممکن است پیدا کنیم. با اینکه خوردن چنین شکلاتی حس خوبی به ما می‌دهد، اما بعداً ممکن است پشیمان شویم. چربی و شکر شکلات می‌تواند برای بدن ما مضر باشد. اما ناامید نشوید! خرید شکلات تلخ یک انتخاب خوب به عنوان خوراکی سالم برای دانش آموزان است. اگرچه در مصرف آن نباید زیاده‌روی کرد. شکلات تلخ منبع آنتی‌اکسیدان‌ها و محرک‌های طبیعی است که مصرف آن باعث افزایش تمرکز و تقویت روحیه می‌شود.

همچنین، اگر خوردن شکلات تلخ به عنوان میان وعده در مدرسه یا خانه به مغز کمک می‌کند تا اندورفین در بدن ترشح کند. اندورفین هورمونی در مغز است که باعث برانگیختن حس شادی و خوشحالی در بدن می‌شود. بنابراین، همه اینها باعث می‌شوند که شکلات تلخ جزو انواع بهترین میان وعده برای مدرسه در دانش آموزان باشد.

برای دانش‌آموزانی که عاشق شکلات هستند، این ماده غذایی می‌تواند یک انتخاب مناسب به عنوان میان وعده مدرسه باشد. با این حال شکلات تلخی را که به عنوان تنقلات مناسب دانش آموزان تهیه می‌کنید، متناسب با ذائقه‌ی آنها انتخاب کنید. 

آموزش خوراکی‌های خوشمزه برای مدرسه: شکلات تلخ

تنقلات مناسب دانش آموزان: 4. ذرت بو داده

برای دانش‌آموزانی که بیشتر اوقات سراغ چیپس و پفک و سایر خوراکی‌های ترد و احیانا بدون ارزش غذایی می‌روند، ذرت بوداده یک انتخاب عالی است. به این ترتیب اگر دلشان هوس پفک کرده و یک خوراکی ترد و چرب می‌خواهد، به جای پفک به سراغ ذرت بو داده می‌روند! درست کردن ذرت بوداده در خانه هم کار راحتی است.

شما می‌توانید دانه‌های ذرت را تهیه کنید و به آنها کمی روغن زیتون و نمک اضافه کنید. سپس، آنها را درون قابلمه در دار ریخته و روی حرارت اجاق دهید. به این صورت، ذرت شما خیلی سالم‌تر از ذرت بوداده فروشگاه‌ها خواهد بود. برای تنوع هم می‌توانید به دانه‌های ذرت کمی شکر و دارچین اضافه کنید تا ذرت بو داده شیرین داشته باشید. 

ذرت بوداده هم یک خوراکی مفید برای زنگ تفریح و از جمله تنقلات مناسب دانش آموزان است. 

(با بهترین آجیل برای کودکان آشنا شوید.)

تنقلات مناسب دانش آموزان: ذرت بو داده

تنقلات مناسب دانش آموزان: 5. سویا سبز

یکی از انواع بهترین خوراکی برای مدرسه سویا سبز است. اگرچه شاید اکثر دانش‌آموزان خرید آبنبات یا یک ظرف پر از شکلات، اسمارتیز و تنقلات شیرین را ترجح می‌دهند اما سویای سبز یک لقمه سالم‌تر برای آنها است. اگرچه شاید سویا سبز در نگاه اول انتخاب جذابی نباشد، اما فکرش را بکنید: این خوراکی سرشار از پروتئین و فیبر است و شکر زیادی ندارد. برای همین هم سالم‌تر از شکلات و اسمارتیز و آبنبات است. همچنین، خوردن سویا سبز می‌تواند گرسنگی فرد در زمان مطالعه را برطرف کند. بنابراین، سویا سبز یکی از تنقلات مناسب دانش آموزان در زمان مطالعه است.

انواع بهترین خوراکی برای مدرسه

انواع ساندویچ برای دانش آموزان: 6. سیب و کره مغزها

برای کودکان و نوجوانانی که ترکیب مزه‌ها مانند ترکیب مزه شور و شیرین را دوست دارند، انتخاب سیب و کره آجیلی یک انتخاب عجیب اما خوشمزه و سرشار از خاصیت است. برای طرفداران خوراکی ترکیب دو مزه شور و شیرین این خوراکی عالی است. خوبی این ترکیب این است که از یک طرف کره مغزهایی مثل بادام و بادام زمینی پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کرده و باعث ایجاد حس سیری در فرد می‌شوند. از طرف دیگر هم، سیب قند را به مغز می‌رساند.

ترکیب دو مزه شیرین میوه و نمکی کره آجیلی طعمی عالی را می‌دهد. اما حواستان باشد که زمانی که می‌خواهید کره مغز بادام یا بادام زمینی بخرید به برچسب آن نگاه کنید و از خرید محصولاتی که حاوی مواد افزودنی زیادی هستند، اجتناب کنید چرا که می‌تواند برای سلامت بدن مضر باشد.

با کره بادام زمینی ساندویچ برای دانش آموزان درست کنید و یا ترکیب طعم کره و میوه، یکی از خوشمزه‌ترین تنقلات مناسب دانش آموزان را آماده کنید. 

(با بهترین آجیل برای کم خونی آشنا شوید.)

انواع ساندویچ برای دانش آموزان

تنقلات مناسب دانش آموزان: 7. اسموتی

اگر به جای خوراکی دنبال نوشیدنی می‌گردید، اسموتی یک انتخاب پرطرفدار در چند دهه اخیر است. مزیت اسموتی این است که هم خوشمزه و هم سالم است. شما می‌توانید برای مقوی‌تر کردن اسموتی پودر پروتئین به آن اضافه کنید. با خوردن اسموتی دانش‌آموزان در طول زمان مطالعه کاملاً شارژ و سیر خواهند بود. برای درست کردن اسموتی گزینه‌های متنوعی وجود دارد. بسته به دائقه می‌توانید هر میوه‌ای که دلتان می‌خواهد یا خوراکی‌های دیگر را به آن اضافه کنید. با اسموتی یکی از بهترین میان وعده های سالم برای دانش آموزان را خواهید داشت.

اسموتی یکی از تنقلات مناسب دانش آموزان است که علاوه بر طعم عالی، به جذب ویتامین‌ها و مواد مغذی بدن هم کمک می‌کند. 

اسموتی از تنقلات مناسب دانش آموزان

تنقلات سالم و مقوی برای دانش آموزان: 8. سالاد میوه

از خوردن شیرینی و خوراکی‌های ترش و شور خسته شدید؟ دلتان یک میان وعده مدرسه سبک و سالم می‌خواهد؟ اگر اینطور است سالاد میوه انتخاب خوبی است. خوشبختانه، درست کردن سالاد میوه خیلی آسان است. برای درست کردن سالاد میوه به عنوان تنقلات مناسب دانش آموزان، کافی است میوه‌های مورد علاقه فرزند خود را تهیه کنید و سپس، آنها را در یک ظرف به اندازه دلخواه قطعه قطعه کنید.

بعد از آن، می‌توانید به ترکیب میوه‌ها کمی ماست یا عسل اضافه کنید. حالا سالاد میوه آماده نوش جان کردن است. سالاد میوه یک غذای سبک محسوب می‌شود. سالاد میوه یک خوراکی سالم برای مدرسه و پر از ویتامین و کربوهیدرات است. بنابراین، با خوردن سالاد میوه هم حس سیری خواهید کرد و هم اینکه به سلامت بدن کمک می‌کنید.

ترکیب میوه‌ها با عسل یا کمی ماست می‌تواند یک میان وعده سالم برای دانش آموزان در خانه یا مدرسه باشد. 

(در مورد خواص خرما بخوانید.)

تنقلات سالم و مقوی برای دانش آموزان: سالاد میوه

تنقلات مناسب برای دانش آموزان: 9. حمص و سبزیجات

اگر خیلی شیرینی دوست ندارید و به یک غذای پر ملات‌تر از سالاد میوه نیاز دارید، حمص و سبزیجات انتخاب خوبی برای شما است. وقتی که در طول روز انرژی بدن پایین می‌آید، ممکن است به سراغ غذاهای پرکالری و فرآوری شده‌ای مثل پیتزا برویم. اما خوردن این غذاها باعث خواب آلودگی و تشنگی می‌شود. اگر در حال مطالعه هستید و انرژی بدنتان پایین آمده، با خوردن هویج و سبزیجات احساس سیری خواهید کرد. از طرف دیگر غذای سالمی می‌خورید.

خوراکی برای مدرسه: حمض و سبزیجات پروتئین و کربوهیدرات را به بدنتان می‌رسانند

ترکیب اصلی حمص نخود است. با خوردن نخود می‌توانید پروتئین گیاهی به بدن برسانید و سیر شوید. از سوی دیگر، سبزیجات هم کربوهیدرات را به بدن می‌رسانند. در نتیجه، حمص و سبزیجات یکی از تنقلات مناسب برای دانش آموزان در طول مطالعه و تحصیل هستند. اگر هم دوست دارید، می‌توانید حمص و سبزیجات را با ماست، هویج، کرفس با فلفل دلمه‌ای بخورید.

تنقلات مناسب برای دانش آموزان: حمص و سبزیجات

بهترین تنقلات برای مدرسه دانش آموزان: 10. انگور یخ زده

همه ما بستنی دوست داریم، مگر نه؟ مخصوصاً در تابستان داغ بستنی خیلی می‌چسبد. زمانی هم که درس می‌خوانیم خوردن بستنی هم وسوسه‌انگیز است. وقتی بستنی می‌خوریم اندورفین در بدن ترشح می‌شود و حس شادی و خوشحالی می‌کنیم. اما خوردن این همه شیرینی در زمان درس برای سلامت بدن سالم نیست.

اگر دوست دارید یک خوراکی به خوشمزگی بستنی داشته باشید و هم این که سالم باشد، انگور یخ زده انتخاب خوبی است. انگور یخ زده هم شیرین است و هم خنک. دیگر چه می‌خواهید؟ برای داشتن انگور یخ زده، می‌توانید دانه‌های انگور را در فریزر بگذارید و هر موقع خواستید آنها را در بیاورید و نوش جان کنید. به این صورت، شما هم طعم خوشمزه بستنی را دارید و هم این که یک لقمه سالم می‌خورید.

میوه‌های یخ زده مثل انگور، آلبالو یا توت فرنگی از جمله تنقلات مناسب برای دانش آموزان هستند. 

(در مورد حساسیت به بادام زمینی در بلاگ حاجی بادومی مطالعه کنید.)

بهترین تنقلات برای مدرسه دانش آموزان

میان وعده های سالم برای مدرسه دانش آموزان: 11. کراکر برنجی قهوه‌ای

چیپس یکی از تنقلات محبوب بین افراد در هر سن و سالی است. چیپس یک خوراکی ترد است که زیر دندان خرد می‌شود و بعد هم باعث ایجاد حس سیری خواهد شد. تعجبی ندارد که خیلی‌ها برای میان وعده در زمان مطالعه ممکن است به سراغ چیپس بروند. اما در زمان مطالعه خوردن چیپس گزینه خوبی برای افزایش تمرکز ذهن شما نیست. اگر چیپس  دوست دارید و دنبال جایگزین سالمی برای آن هستید، می‌توانید کراکر برنج قهوه‌ای را امتحان کنید. به این صورت، هم احساس سیری می‌کنید و هم این که مجبور نیستید نگران ناسالم بودن آن باشید.

کراکر برنج قهوه‌ای یکی از تنقلات مناسب برای دانش آموزان است که در مقایسه با چیپس سیب زمینی سلامت‌تر است و به تامین انرژی کمک می‌کند. 

(از مطلب انواع تنقلات سفر بازدید کنید.)

میان وعده های سالم برای مدرسه دانش آموزان: کراکر برنجی قهوه‌ای

انواع خوراکی‌های خوشمزه و سالم برای دانش آموزان: 12. موسلی بار

یکی از بهترین میان وعده‌ها برای تامین انرژی بدن، پروتئین بار است. معمولاً انرژی بارها از آجیل تهیه می‌شوند و به سرعت می‌توانند باعث افزایش انرژی بدن شوند. با وجود این که در پروتئین بار از مواد غذایی مفیدی مثل مغز آجیل استفاده می‌شود، اما انرژی بار حاوی قند اضافی زیادی هم است. برای همین، بار انرژی میان وعده غذایی خیلی سالمی برای مطالعه محسوب نمی‌شود؛ مگر اینکه خودتان طرز تهیه پروتئین بار مناسب و مفیدی را پیدا کرده و آن را درست کنید!

با این وجود، شما به جای بار انرژی می‌توانید موسلی بار را امتحان کنید. موسلی بار هم انرژی زیادی به بدن می‌رساند و هم سالم است. خوبی موسلی بار این است که شما خیلی راحت می‌توانید آن را در خانه درست کنید. فقط کافی است که در اینترنت دستورهای درست کردن موسلی بار را ببینید و مواد لازم تهیه آن را داشته باشید.

موسلی بار یا پروتئین بار را به عنوان میان وعده یا تنقلات مناسب دانش آموزان آماده کنید تا همیشه یک بمب انرژی به همراه داشته باشند. 

انواع خوراکی‌های خوشمزه و سالم برای دانش آموزان: موسلی بار

چه تنقلاتی برای مطالعه دانش آموزان مناسب هستند: 13. پنیر

وقتی اسم پنیر به گوشمان می‌خورد، معمولاٌ ذهنمان به سراغ صبحانه می‌رود. اما به غیر از صبحانه از پنیر در غذاهای دیگر هم استفاده می‌شود. بارزترین مثال پیتزا است. شاید به این فکر کنید که پنیر در پیتزا و غذاهای سرخ کردنی دیگر به عنوان میان وعده خوشمزه است. با اینکه چنین ترکیبی وسوسه آمیز است اما اصلاً برای مطالعه برای میان وعده مناسب نیست.

به جای خوردن پنیر با غذاهای پرچرب و سرخ کردنی، شما می‌توانید مقداری پنیر بخورید تا انرژی از دست رفته‌تان را برگردانید. اگر هم به پنیر با نان خالی راضی نیستید، می‌توانید به مزه پنیرتان تنوع دهید و آن را با یک کراکر یا کره بادام زمینی هم میل کنید.

برای تهیه تنقلات مناسب دانش آموزان از ترکیب پنیر با کراکر نمکی و یا پنیر و کره بادام زمینی استفاده کنید و یک ساندویچ سالم آماده کنید. 

(از صفحه خرید پاستیل و شکلات کادویی بازدید کنید.)

چه تنقلاتی برای مطالعه دانش آموزان مناسب هستند: پنیر

میان وعده های سالم برای مطالعه دانش آموزان چه هستند: 14. قهوه و شیر

قهوه نوشیدنی محبوب بسیاری از افراد است، به ویژه موقعی که آنها می‌خواهند تا ساعت‌های طولانی بیدار بمانند. با این وجود، قهوه به تنهایی گزینه خوبی برای میان وعده در زمان مطالعه نیست. اما شما می‌توانید با اضافه کردن شیر به آن هم قهوه را داشته باشید و هم این که انرژی به بدن برسانید. از یک سو، قهوه تمرکز، توجه و انگیزه را بالا می‌برد. از سوی دیگر، شیر درون قهوه هم به شما پروتئین می‌دهد. در نتیجه، شما هم می‌توانید بیدار و هوشیار بمانید و هم این که تا زمان پایان مطالعه‌تان حس سیری خواهد کرد.

تنقلات مناسب دانش آموزان: نوشیدن قهوه به همراه شیر برای تامین انرژی و ایجاد حس سیری یک انتخاب محبوب است. 

(در شکلات فروشی حاجی بادومی انواع شکلات‌های ایرانی و خارجی را تهیه کنید.)

تنقلات مناسب دانش آموزان

نبایدهای میان وعده دانش آموزان

همه ما برای سیر کردن شکممان گزینه‌های بیشماری داریم. وقتی در حال مطالعه هستیم و خسته می‌شویم، خیلی راحت است که یک لیوان قهوه بدون شیر یا نوشیدنی انرژی زا و شیرینی‌های پرچرب را بخوریم. با این که خوردن این مواد حس خوبی به ما می‌دهد، اما برای بدنمان سالم نیست. شاید فکر کنید که چرا باید اینطور باشد؟ و چرا خیلی چیزهای خوشمزه و محبوب در لیست تنقلات مناسب دانش آموزان قرار نمی‌گیرند!

خوردن زیاد کافئین و شکر برای بدن سالم نیست

شکر و کافئین در غذاهای شیرین و قهوه، باعث افزایش دوپامین بدن در یک مدت کوتاهی می‌شوند. افزایش دوپامین در کوتاه مدت حس شادی، انگیزه و حافظه‌تان را زیاد می‌کند. تا اینجا خوب است، مگر نه؟ اما همین که دوپامین بدنتان پایین بیاید، حس خستگی شدیدی به شما دست می‌دهد. علاوه بر این، کاهش ناگهانی دوپامین در طولانی مدت برای بدن هم سالم نیست.

راه حل بهتر این است که شما مصرف این نوع غذاها را کمتر کنید و به سراغ غذاهای سالم‌تر و گزینه‌های تنقلات مناسب دانش آموزان بروید.

(از صفحه مربوط به خرید پسته اکبری بازدید کنید.)

نبایدهای میان وعده دانش آموزان

برای داشتن رژیم غذایی سالم در زمان مطالعه دانش آموزان چه باید کرد؟

عقل سالم در بدن سالم است. برای همین، با داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌توانید تمرکز و انگیزه بیشتری در مطالعه داشته باشید. رژیم غذایی سالم و تنقلات مناسب دانش آموزان باید دارای پروتئین، چربی‌های سالم و کربوهیدرات باشد. هر نوع غذایی که شما می‌خورید در سلامت جسمی و روحی شما مؤثر است. در نتیجه، همیشه باید سعی کنید در وعده‌های غذایی خود پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌های سالم داشته باشید.

میان وعده‌های سرشار از پروتئین، چربی و کربوهیدرات می‌توانند به تامین انرژی طبیعی بدن کمک کرده و کیفیت مطالعه‌ را افزایش دهند.

(برای خرید تخمه می‌توانید به حاجی بادومی سر بزنید.)

از ورزش و خواب کافی غافل نشوید

علاوه بر خوردن غذای خوب، خواب خوب و ورزش کافی هم مهم است. شاید قبلاً به اهمیت این موضوع پی نبرده باشید، اما حداقل ۷ تا ۸ ساعت خواب در شب برای داشتن یک روز پر انرژی لازم است. برای ورزش کردن هم حتماً لازم نیست به باشگاه بروید و عرق بریزید. شما می‌توانید در پارک قدم بزنید، دوچرخه سواری کنید و حرکات نرم ورزشی را انجام دهید.

تهیه تنقلات مناسب دانش آموزان

سخن پایانی در خصوص تنقلات مناسب دانش آموزان

درس خواندن مثل ورزش کردن می‌تواند کار خسته کننده‌ای باشد. این به آن دلیل است که بدن ما در زمان مطالعه هم در حال سوزاندن انرژی است و خیلی مهم است که ما به آن مواد غذایی ضروری را برسانیم. همچنین، این مسئله مهم است که ما سلامت بدنمان را هم حفظ کنیم. خوشبختانه برای این کار میان وعده های غذایی سالم زیادی وجود دارند و شما گزینه‌های متنوعی برای انتخاب کردن این غذاها دارید.

اگر مایل به خرید مواردی که در این فهرست ذکر کردیم هستید (مثل بادام یا میوه‌های خشک)، می‌توانید به فروشگاه آنلاین حاجی بادومی مراجعه کنید. ما در این فروشگاه انواع آجیل و خشکبار، کره آجیل و میوه‌های خشک شده را در اختیار شما مشتریان عزیز با بهترین قیمت‌ها قرار داده‌ایم.

منبع مطلب

div class=”fxbtn-ew12″>خرید تنقلات

مقالات مرتبط

نظرات