آجیل برای پوکی استخوان: خواص شگفت انگیز مغزها برای پوکی استخوان + عکس

آجیل و مغزهای روغنی برای استخوان‌ها معجزه می‌کنند. درد استخوان یک مشکل همه‌گیر است، مگر در افرادیکه حسابی مراقب رژیم غذایی خود بوده‌اند! مثلا با اضافه کردن چند عدد بادام هندی بجای خریدن مواد غذایی غیر ضروری، کلسیم و منیزیم مورد نیاز بدن تأمین می‌شد و حالا پوکی استخوان و هزینه‌ی سر سام آور دوا و درمان آن شما را آزار نمی‌داد. در این متن از حاجی بادومی آجیل برای پوکی استخوان و یا به عبارتی منابع قوی کلسیم معرفی می‌شود.

خرید آجیل

خرید آجیل برای پوکی استخوان

درد استخوان ممکن است یک بیماری فوق‌العاده رایج است، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان برای بهبود آن کاری کرد. مطمئنا شما برای کاهش درد هزینه‌ی‌ زیادی را متحمل شده‌ و نتیجه‌ام نگرفته‌اید؛ یک روش دیگر، مسیر درمان ارگانیک است. درمان با خوراکی‌های مناسب دیر جواب می‌دهد اما ماندگار است و این نکته را فراموش نکنید که گاهی اوقات “دردهای مداوم” نیاز به درمان عمیق‌تری دارند. یکی از مسیرهای درست خرید آجیل برای پوکی استخوان است.

آجیل برای سلامت استخوان: رژیم غذایی شما نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها ایفا می‌کند و کمی تغییر دادن آن منجر به تغییر سبک زندگی می‌شود، تا جاییکه بجای نشستن و از درد نالیدن، شما را به یک کوهنورد تبدیل می‌کند!

(برای خرید آجیل مخلوط به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

خرید آجیل برای پوکی استخوان

آجیل برای پوکی استخوان: بادام هندی

بادام هندی حاوی کلسیم، منیزیم، آهن، روی و فولات است، با چنین مواد معدنی، بادام هندی منبع عالی از مواد معدنی است که هر دانه‌ی آن به منزله‌ی یک کپسول مکمل کلسیم برای سلامت استخوان‌ها است. بادام هندی برای سلامت قلب هم بسیار مفید است، زیرا منبع خوبی از اسید اولئیک غیراشباع و اسید آلفا لینولنیک امگا 3 هستند.

خواص آجیل برای پوکی استخوان: به دنبال یک روش ارگانیک برای تقویت استخوان‌ها و درمان پوکی استخوان هستید؟ بجای داروهای مکمل گرانقیمت روزی سه عدد بادام هندی میل کنید، بعد از یک ماه تغییرات آن را بر روی استخوان‌هایتان خواهید دید.

(برای آشنایی آجیل های چاق کننده به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

بادام هندی آجیل مناسب برای پوکی استخوان

آجیل برای پوکی استخوان: بادام درختی

بادام درختی ترکیبی از چربی‌های سالم، پروتئین، کلسیم و منبع بسیار خوبی از ویتامین E هستند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی برای تقویت پوست، مو، ناخن‌ها و سیستم ایمنی بدن است. خواص بادام درختی برای مفاصل نیز با چنین مواد معدنی قابل تضمین است. مصرف روزانه بادام درختی را هر جوری که امکان دارد از درست کردن شیر بادام، درست کردن کیک و کلوچه با خلال بادام در رژیم غذایی خود و کودکان‌تان بگنجانید تا در پیری و کهنسالی از ابتلا به پوکی استخوان در امان شوید.

خواص آجیل برای پوکی استخوان: یکی از پرطرفدارترین مغزهای روغنی، بادام درختی است.  بادام درختی منبع کلسیم، منیزیم، مس، ویتامین k و روی است که تمامی مواد مفید برای جلوگیری از پوکی استخوان و شاید درمانآن را در خود دارد.

(برای خرید پسته اکبری مرغوب به صفحه مورد نظر رجوع کنید.)

بادام و آرتروز

تحقیقات انجام شده در خصوص بادام و آرتروز نشان می‌دهد افراد مبتلا به آرتریت می‌توانند از خواص بادام و گردو سود ببرند. در واقع مصرف آجیل برای پوکی استخوان و آرتروز تایید شده است. بادام دارای چربی‌های تکی غیراشباع و ویتامین E فراوان است که از آسیب به مفاصل جلوگیری می‌کند.

افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود از مواد مغذی مانند بادام یا گردو استفاده می‌کنند، سطوح پایین‌تری از مولکول‌های ایجادکننده‌ی التهاب در بدن دارند. به این ترتیب، مبتلایان به بیماری آرتروز می‌توانند به راحتی یک مشت بادام یا گردو به عنوان میان‌وعده مصرف کنند و از خواص آنها بهره‌مند شوند.

بادام درختی آجیل برای پوکی استخوان

آجیل برای پوکی استخوان: گردو

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 به شدت بر روی سلامت استخوان‌ها تأثیر دارد. گردو  یک ابرغذای ویژه برای افزایش میزان کلسیم است و خطر ابتلا به آرتریت و پوکی استخوان را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. گردو مانند بادام هندی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و مقادیر کمی از کلسیم، منیزیم، ویتامین D12، ویتامین B6، فسفر و فولات است.

آجیل برای پوکی استخوان: چربی سالم امگا 3 در گردو بیش از هر مغز دیگری است، این ماده‌ی غذایی سالم علاوه بر کنترل اشتها و جلوگیری از افزایش وزن، سلامت دندان و استخوان‌ها را نیز تضمین می‌کند.

(برای آشنایی با بهترین خوراکی ها برای میگرن به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

گردو بهترین آجیل برای پوکی استخوان

‌آجیل برای پوکی استخوان: تخم کتان

تخم کتان، گنجینه‌ای از پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است. تخم کتان، حاوی آلفا-لینولنیک اسید با غلظت بالای کلسیم است که می‌تواند سلامت استخوان‌ها را به شدت افزایش دهد. می‌توانید دانه‌های کتان را روی اسموتی‌تان بپاشید، یا زمانی که هوس کردید، یک مشت آن را به عنوان تنقلات سالم میل کنید.

آجیل برای سلامت استخوان‌: تخم کتان منابع قوی کلسیم است که می‌تواند برای شکستگی استخوان و آرتروز و حتی درد مفاصل قابل استفاده باشد.

تخم کتان آجیل برای سلامت استخوان‌

‌آجیل برای پوکی استخوان: تخمه آفتابگردان

یکی دیگر از منابع قوی پروتئین، تخمه آفتابگردان است که به عنوان ابرغذا معرفی می‌شود. این دانه‌های ترد منبع خوبی از منگنز و مس هستند که هر دو در سنتز بافت‌های همبند (رباط‌ها و تاندون‌ها) حیاتی است.

خاصیت آجیل برای پوکی استخوان: تخمه افتابگردان با طعم ملایم یکی از تنقلات سرگرم‌کننده و در عین حال سیر کننده، سالم و مغذی است.

(برای خرید تخمه و همبنطور خرید تخمه آفتابگردان به صفحه مورد نظر رجوع کنید.)

تخمه آفتابگردان آجیل مناسب برای سلامت استخوان ها

آجیل برای پوکی استخوان: بادام زمینی برای شکستگی استخوان

حتما شما هم در خصوص خواص بادام زمینی برای شکستگی استخوان شنیده‌اید. بادام زمینی یکی از آجیل‌های محبوب و سرشار از پروتئین و منیزیم است. این آجیل به داشتن توده استخوانی قوی‌تر کمک می‌کند و نقشی کلیدی در محافظت از بدن در برابر دمینرالیزاسیون استخوان ایفا می‌کند. بادام زمینی همچنین کلسیم و سایر مواد معدنی مانند پتاسیم را برای بدن تامین می‌کند که به رشد استخوان کمک می‌کند.

بنابراین مصرف این آجیل برای پوکی استخوان و حتی ترمیم و بهبود سریع‌تر شکستگی استخوان توصیه می‌شود. با این حال اگر به بادام زمینی حساسیت دارید، می‌توانید از فندق، بادام هندی و به طور کلی انواع بادام استفاده کنید.

(برای خرید بادام به حاجی بادومی سر بزنید.)

تغذیه پوکی استخوان در زنان

پروتئین برای سلامت استخوان‌ها بسیار مهم است زیرا جزو بافت اصلی استخوان بوده و در حفظ سلامت آن نقش دارد. تغذیه پوکی استخوان در زنان و همینطور مردان باید شامل پروتئین‌های گیاهی مانند حبوبات، آجیل‌ها و مغزها و همینطور پروتئین حیوانی مانند مرغ، ماهی و گوشت بدون چربی باشد. پروتیئن‌های گیاهی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی استروژن هستند که به حفظ استخوان کمک می‌کنند. بنابراین مصرف آجیل برای پوکی استخوان در زنان از ضرورت بالایی برخوردار است.

سوالات رایج درباره رژیم غذایی برای پوکی استخوان

کدام آجیل باعث تقویت استخوان ها می‌شود؟

اکثر آجیل‌ها و دانه‌های مغذی دارای خواص شگفت انگیزی هستند، اما تعداد کمی از آن‌ها برای مبارزه با تحلیل استخوان مفید هستند. آجیل ماکادمیا، گردو، فندق، بادام، کنجد، تخمه کدو و تخمه آفتابگردان حاوی کلسیم، منیزیم، روی و سایر مواد مغذی ضروری هستند. مصرف آجیل برای پوکی استخوان می‌تواند بسیار مفید باشد؛ به ویژه آجیل های کلسیم دار که این ماده‌ی معدنی ضروری را برای بدن تامین می‌کنند.

(برای آشنایی با حساسیت به بادام زمینی مطلبی کامل برایتان آماده کرده‌ایم.)

بادام زمینی برای شکستگی استخوان

کدام میوه خشک برای استخوان مفید است؟

علاوه بر اینکه آجیل برای پوکی استخوان مفید است، مصرف میوه خشک‌ها و به طور کلی خشکبار نیز با فواید زیادی برای بدن همراه هستند. از جمله‌ی این خشکبار می‌توان به انجیر خشک، آلو خشک و سیب خشک اشاره کرده که موثرترین میوه‌‌ها در پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوان‌ها هستند.

میوه خشک و آجیل برای پوکی استخوان

آجیل برای پوکی استخوان: آیا بادام هندی برای استخوان ها مفید است؟

منیزیم موجود در بادام هندی برای تشکیل استخوان از مهم‌ترین مواد معدنی است زیرا به جذب کلسیم در استخوان کمک می‌کند. منگنز، یکی دیگر از مواد معدنی موجود در بادام هندی که با وجود کلسیم و مس از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. بنابراین مصرف این آجیل برای پوکی استخوان به افراد در هر سن و جنسی توصیه می‌شود.

بادام هندی برای پوکی استخوان

کدام میوه برای استخوان بهتر است؟

مرکبات دارای ویتامین C هستند که نشان داده شده است از تحلیل استخوان جلوگیری می‌کند. یک گریپ فروت کامل صورتی یا قرمز حدود 88 میلی گرم ویتامین C دارد که به شما مقدار مورد نیاز برای کل روز را می‌دهد. البته بهتر است در کنار میوه‌ها به مصرف آجیل برای پوکی استخوان نیز ادامه بدهید.

مصرف میوه‌ها برای سلامت استخوان

چه غذاهایی درد استخوان ها را سریع‌تر بهبود می‌بخشد؟

آهن به بدن شما کمک می‌کند تا برای بازسازی استخوان کلاژن بسازد و همینطور نقشی اساسی در رساندن اکسیژن به استخوان‌ها دارد. منابع خوب آهن شامل گوشت قرمز، مرغ یا بوقلمون با گوشت تیره، ماهی روغنی، تخم مرغ، انواع میوه خشک، سبزیجات سبز برگ، نان های سبوس دار و غلات غنی شده می‌شود.

بهبود درد استخوان و مصرف آجیل برای پوکی استخوان

سریع‌ترین راه برای افزایش تراکم استخوان چیست؟

ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی، دویدن و حتی بالا رفتن از پله‌ها می‌توانند به شما در ساختن استخوان‌های قوی و کاهش سرعت پوکی استخوان کمک کند. داشتن یک رژیم غذایی سالم متشکل از تمامی گروه‌های غذایی و همینطور مصرف میوه‌ها، سبزیجات، خشکبار و آجیل برای پوکی استخوان در کنار ورزش توصیه می‌شود.

افزایش تراکم استخوان

غذای فوق العاده برای استخوان ها چیست؟

میوه‌ها و سبزیجات نه تنها کلسیم را تامین می‌کنند، بلکه منبع بسیار خوبی از سایر ریزمغذی‌های مورد نیاز برای سلامت استخوان هستند. سبزیجات برگ سبز حاوی کلسیم، منیزیم و ویتامین K هستند. گوجه فرنگی، موز، پاپایا، فلفل دلمه‌ای، پرتقال و سیب زمینی ویتامین C، پتاسیم و منیزیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. بعلاوه مصرف آجیل برای پوکی استخوان و پیشگیری از آن نیز توصیه می‌شود.

آجیل غذای فوق العاده برای استخوان ها

آجیل برای پوکی استخوان: برای جلوگیری از پوکی استخوان چند عدد بادام در روز بخوریم؟

بادام درختی سرشار از کلسیم، منیزیم و پروتئین است و مواد مغذی حیاتی برای سلامت استخوان‌ها را تأمین می‌کنند. متخصصان مصرف روزانه یک مشت بادام خام  را توصیه می‌کنند.

آجیل برای پوکی استخوان

چگونه می توان رشد استخوان را افزایش داد؟

  • رژیم غذایی با آجیل برای پوکی استخوان حاوی کلسیم و ویتامین D کافی
  • وزن مناسب
  • نکشیدن سیگار و جلوگیری از مصرف الکل
  • ورزش روزانه
  • مشورت با پزشک متخصص

بهبود رشد و سلامت استخوانها با مصرف آجیل

خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی حاجی بادومی

در این مطلب در خصوص آجیل و سلامت استخوان و خواص مصرف آجیل برای پوکی استخوان نکاتی را بیان کردیم. آجیل‌ها، میوه‌ها و خشکبار را می‌توانید در لیست خوراکی های مفید برای شکستگی استخوان یا پوکی استخوان قرار داد. یک رژیم غذایی سالم چیزی است که از بدن شما در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند بنابراین برای خرید آجیل و خشکبار به فروشگاه حاجی بادومی سر بزنید و هر آنچه نیاز دارید را به راحتی تهیه کنید. البته حاجی بادومی یک شکلات فروشی تمام عیار و منبعی عالی برای خرید شکلات تلخ، خرید شکلات کادویی، خرید آبنبات، خرید پاستیل و سایر تنقلات است.

منبع مطلب
div class=”fxbtn-ew12″>خرید آجیل

مقالات مرتبط

نظرات