بهترین آجیل برای کاهش فشار خون: با این آجیل‌ها سالم بمانید

نگران سلامت خود هستید؟ فکر می‌کنید غذاهایی که می‌خورید فشار خونتان را بالا می‌برند؟ اگر اینطور است شما در نگرانی‌های خود تنها نیستید. مخصوصاٌ با غذاهایی که هر روز می‌خوریم، چربی زیادی وارد بدن ما می‌شود. بنابراین، این نگرانی که سلامتتان ممکن است در خطر باشد یک مسئله کاملاً عادی است. خوشبختانه، مواد غذایی وجود دارند که می‌توانید با خیال راحت در برنامه غذایی بگنجانید و دیگر نگران نباشید که سلامتتان را به خطر می‌اندازند. یکی از این مواد غذایی آجیل‌ها هستند که در ادامه تصمیم داریم در خصوص بهترین آجیل برای کاهش فشار خون صحبت کنیم.

خرید آجیل

بهترین آجیل برای کاهش فشار خون: چه آجیل‌هایی برای کاهشِ فشار خون مناسب هستند؟

وقتی از آجیل برای افراد دارای فشار خون بالا یا حتی جلوگیری از بالارفتن فشار خون صحبت می‌کنیم، منظورمان آجیل‌های پر از نمک و مواد افزودنی نیستند! بنابراین بهتر است که آجیل‌های بدون نمک و خام در رژیم غذایی مصرف شود. انواع بهترین آجیل برای فشار خون بالا می‌توانند به کاهش کلسترول و فشار خون بالا کمک کنند.

علاوه بر کاهش فشار خون با مصرف آجیل، آجیل‌ها می‌توانند در کاهش اختلالات گوارشی، بهبود بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، چاقی، آرتروز و پوکی استخوان، آلزایمر و زوال عقل مؤثر باشند. اما توجه داشته باشید که خیلی از آجیل‌ها دارای چربی و کالری زیادی هم هستند. بنابراین، با اینکه خوردن این آجیل‌ها از یک سو می‌تواند برای فشار خون خوب باشد، اما زیاده‌روی در خوردن آن‌ها می‌تواند با خطراتی برای سلامت هم همراه باشد. برای همین، دقت کنید که در خوردن این آجیل‌ها حتی بهترین آجیل برای کاهش فشار خون زیاده‌روی نکنید.

آجیل‌ها می‌توانند برای تنظیم فشار خون، کاهش کلسترول و فشار خون بسیار مفید باشند اما توجه داشته باشید که نباید در مصرف آجیل‌ها زیاده‌روی کنید زیرا مغزها معمولا چربی و کالری بالایی دارند. 

(برای خرید تخمه آفتابگردان به صفحه مورد نظر رجوع کنید.)

بهترین آجیل برای فشار خون بالا

برای حفظ سلامت خود آجیل‌های مفید برای فشار خون را مصرف کنید

بر اساس تحقیقات بالینی انجام شده در بین سالهای ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۳ خوردن آجیل‌های مناسب برای کاهشِ فشار خون و افزایش سلامت کلی شما مفید است. در یکی از تحقیقات انجام شده برای اثر انواع بهترین آجیل برای کاهش فشار خون، افراد شرکت کننده در این تحقیق هم مبتلا به دیابت نوع ۲ و هم بدون آن بودند. نتایج این تحقیق نشان دادند که برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و افرادی که به این بیماری دچار نیستند خوردن آجیل‌های مناسب برای فشار خون اثر متفاوتی دارد.

آجیل‌های مفید برای فشار خون

تحقیقات مؤثر بودن خواص کاهش فشار خون آجیل را تأیید می‌کنند

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد خوردن یکی از این آجیل‌ها که پسته بود، برای فشار خون انقباضی و انبساطی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مؤثر است. از سوی دیگر، خوردن آجیل‌های مخلوط برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ فقط فشار خون انبساطی آنها را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، برای افراد بدون دیابت نوع ۲ فقط خوردن پسته می‌تواند فشار خون انقباضی را کاهش دهد. در نتیجه، مصرف انواع آجیل برای پایین آمدن آوردن فشار خون مفید است.

خواص آجیل برای کاهش فشار خون

انواع آجیل برای پایین آوردن فشار خون چه هستند؟

همانطور که گفتیم آجیل‌ها برای سلامت بدن بسیار موثر هستند و گفتیم که تحقیقات هم اثر خوردن آجیل برای کاهشِ فشارِ خون را تأیید می‌کنند. حالا وقت آن رسیده که به سراغ معرفی انواع آجیل برای پایین آوردن فشار خون برویم. در این بخش انواع بهترین آجیل برای کاهش فشار خون که می‌توانید آنها را روزانه و به میزان مناسب مصرف کنید را معرفی خواهیم کرد.

انواع آجیل برای کاهش فشار خون

بهترین آجیل برای کاهش فشار خون: 1. بادام

آجیل‌ها می‌توانند برای فشار خون بسیار مفید و موثر باشند اما همانطور که گفتیم، برخی از آن‌ها چربی بالایی دارند و مصرف زیاد آن‌ها می‌تواند برای قلب مضر باشد. به همین دلیل، در خصوص بادام درختی برای فشار خون بالا سؤال برخی‌ها ممکن است این باشد که آیا بادام درختی فشار خون را بالا می‌برد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت که اگر می‌خواهید یک برنامه غذایی سالم داشته باشید، می‌توانید بادام را به اندازه مناسب در هر هفته مصرف کنید.

در لیست بهترین آجیل برای کاهش فشارِ خون بادام یکی از گزینه‌های موثر است. با این حال باید در میزان مصرف آن تعادل را رعایت کرده و از مصرف بیش از حد اجتناب کنید. 

(برای خرید پسته اکبری به صفحه نظر رجوع کنید.)

چربی‌های بادام به کم کردن فشار خون کمک می‌کنند

یک نوع برنامه غذایی پیشگیرانه فشار خون وجود دارد که بادام را در بخش تخم‌ها، آجیل و سبزیجات قرار می‌دهد. بر اساس توصیه این برنامه شما بهتر است که به میزان ۵ قاشق غذا خوری بادام در طول هفته مصرف کنید. یکی از مزیت‌های بادام درختی این است که حاوی چربی‌های تک اشباع نشده است. این چربی‌ها می‌توانند به کاهش فشارِ خون و التهاب رگهای خونی کمک کنند. بنابراین، خوردن بادام به میزان مناسب به عنوان بهترین آجیل برای کاهش فشار خون، می‌تواند قاتل فشار خون بالا باشد.

شیر بادام و فشار خون

شیر بادام به طور کلی چربی اشباع شده کمی دارد و می‌تواند به کاهش سطح کلسترول مضر در خون و کاهش خطر حمله قلبی کمک کند. همچنین شیر بادام حاوی اسیدهای چرب امگا 3 طبیعی است که می‌تواند باعث کاهش فشار خون بالا و حفظ سلامت قلب شود.

(برای خرید بادام به فروشگاه اینترنتی حاجی بادومی سر بزنید.)

چربی بادام و تاثیر آن برای کاهش فشار خون

بهترین آجیل برای کاهش فشار خون: 2. گردو

اگر به دنبال یکی دیگر از انواع بهترین آجیل برای فشار خون بالا می‌گردید که بتوان آن را روزانه با صبحانه یا وعده‌های غذایی دیگر مصرف کرد، گردو یک انتخاب مناسب است. نتایج تحقیقی در یکی از مجلات دانشکده تغذیه آمریکا نشان می‌دهد که مصرف روزانه گردو باعث کاهش فشارخون خواهد شد. در این تحقیق، شرکت‌کنندگان گردو را به میزان 8 قاشق غذاخوری به مدت چهار ماه هر روز مصرف می‌کردند. این مصرف روزانه باعث گردش خون بهتر و فشار خون کمتر در آنها شده بود. همچنین، دور کمر آنها هم لاغرتر شده بود.

گردو یکی از بهترین آجیل‌ها برای کاهش فشار خون است که می‌توانید آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. به ویژه اینکه این آجیل برای کاهش وزن هم می‌تواند مفید باشد. 

(شکلات فروشی حاجی بادومی بهترین شکلات‌های خارجی و ایرانی را ارائه می‌دهد)

فیبر و چربی‌های گردو مفید برای گنجاندن در یک رژیم غذایی سالم 

یکی از مزیت‌های مصرف گردو به عنوان بهترین آجیل برای کاهش فشار خون این است که این آجیل حاوی چربی‌های سالم و فیبر زیادی است. برای همین، افراد شرکت‌کننده در این تحقیق با مصرف گردو اضافه وزن نداشتند، حتی با وجود اینکه خوردن گردو در برنامه روزانه غذایشان ۳۵۰ کالری اضافه کرده بود. این ویژگی باعث می‌شود که گردو برای کاهش فشارخون افراد مناسب باشد.

گردو مفید برای کاهش فشار خون

بهترین آجیل برای کاهش فشار خون: 3. بادام هندی و فشار خون بالا

تحقیقاتی که در مورد اثر مصرف بادام هندی انجام شده، نشان می‌دهد که خوردن بادام هندی می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد. به طور کلی، در آجیل‌ها چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین وجود دارند. همچنین، آرگینین موجود در بادام هندی می‌تواند از لایه‌های داخلی رگ‌های خونی محافظت کند. در نتیجه، خوردن بادام هندی می‌توانید به کمتر شدن فشار خون و کاهش سطح کلسترول مضر در بدن کمک کند.

از انواع آجیل برای پایین آوردن فشار خون می‌توان به بادام هندی اشاره کرد که ریسک بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد. بادام هندی گزینه‌ی مفیدی در لیست بهترین آجیل برای کاهش فشار خون است. 

(برای خرید پاستیل و خرید آبنبات حتما به حاجی بادومی سر بزنید.)

انواع آجیل برای پایین آوردن فشار خون

بهترین آجیل برای کاهش فشار خون: 4. تخم کدو

آیا به دنبال راه حلی طبیعی برای کاهش فشارخون می‌گردید و از خوردن دارو خسته شده‌اید؟ اگر اینطور است، شما می‌توانید از روغن تخم کدو استفاده کنید. بنا بر تحقیقات انجام شده در مورد تخمه کدو، مصرف آن برای جلوگیری از افزایش فشار خون و بهبود عملکرد قلب مفید است. خوردن تخم کدو باعث تولید نیتریک اسید در بدن، پایدار کردن ضربان قلب و کنترل تغییرات آسیب شناختی در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. با اینکه تخم کدو جزو آجیل‌ها نیست، اما می‌توانید آن را برای سلامت رگ‌های خونی و پایین آوردن فشار خون مصرف کنید.

تخمه کدویکی از پرخاصیت‌ترین تخمه‌ها است که در کاهش فشار خون و سلامت قلب بسیار موثر است. این تخمه را نیز می‌توان در لیست بهترین آجیل برای فشار خون بالا قرار داد. 

(برای خرید شکلات تلخ به صفحه مربوطه رجوع کنید.)

تخمه کدو و کاهش فشار خون

بهترین آجیل برای کاهش فشار خون: 5. فندق

یکی از راه حل طبیعی دیگر برای کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و کم کردن فشار خون در افراد خوردن فندق است. فندق یکی از انواع آجیل‌های مناسب برای فشارخون است که حاوی چربی‌های تک اشباع نشده، ویتامین E و مواد مواد معدنی مثل مس و منیزیم است که همگی به کاهش فشارخون و التهاب قلب کمک می‌کنند. اگرچه مصرف فندق باعث جذب مقداری چربی در بدن نیز می‌شود اما پژوهش‌ها نشان داده‌اند افرادی که فندق را در برنامه غذایی خود می‌گنجانند، به تدریج کاهش وزن خواهند داشت. اما این به چه دلیل است؟

فندق علاوه بر محسوب شدن به عنوان بهترین آجیل برای کاهش فشار خون، گزینه‌ی خوبی برای کاهش وزن نیز هست. 

(از خرید شکلات کادویی برای مهمانی‌های خود غافل نشوید.)

آجیل‌های مناسب برای فشارخون

با مصرف فندق چربی سوزی بدن را بیشتر کنید

خوردن آجیل‌هایی مثل فندق باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود. افزایش متابولیسم در بدن هم باعث سوختن بیشتر کالری و چربی آن می‌شود. از سوی دیگر، آجیل‌هایی مثل فندق حاوی پروتئین و فیبر هم هستند که مصرف آنها باعث ایجاد حس سیری در فرد می‌شود. به این صورت، اگر فندق را جایگزین غذاهای پرچرب‌تر در برنامه غذایی خود بکنید، هم رژیم غذایی سالم‌تری خواهید داشت و هم اینکه میزان چربی در بدن کمتر می‌شود. این آجیل به عنوان بهترین آجیل برای کاهش فشار خون می‌تواند میان‌وعده‌ای مناسب برای تمام افراد در هر سنی باشد. 

بهترین آجیل برای کاهش فشار خون: 6. فندق استرالیایی

دنبال یک آجیل خوشمزه و سالم برای برنامه غذایی خود می‌گردید؟ با فندق استرالیایی هم می‌توانید یک خوراکی خوشمزه و هم یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. تحقیقات انجام شده در مورد مصرف روزانه فندق استرالیایی نتایج جالبی را نشان داده‌اند. اول از همه اینکه فندق استرالیایی فاقد کلسترول است.

دوم اینکه پژوهش‌ها نشان می‌دهند خوردن روزانه فندق استرالیایی به مقدار ۵۰ تا ۱۰۰ گرم باعث کاهش کلسترول خون به میزان ۷ تا 9 درصد در مدت چهار هفته می‌شود. همچنین، با مصرف پنج بار یا بیشتر در هفته فندق استرالیایی، ریسک ابتلا به بیماری قلبی تا ۵۳ درصد کمتر خواهد شد. بنابراین، فندق استرالیایی یکی از بهترین آجیل‌ها برای فشار خون بالا محسوب می‌شود.

فندق استرالیایی باعث کاهش کلسترول خون و متعاقبا کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. 

بهترین آجیل برای فشار خون بالا

بهترین آجیل برای کاهش فشار خون: 7. گردو آمریکایی

گردوی آمریکایی یکی دیگر از انواع آجیل برای پایین آوردن فشار خون است که می‌توانید آن را روزانه مصرف کنید. گردوی خام آمریکایی دارای چربی‌های سالم برای قلب و منیزیم است. همچنین، در این نوع گردو یک ترکیب شیمیایی طبیعی به نام فیتواسترول وجود دارد. مصرف این ترکیب در بدن باعث کم شدن کلسترول LDL یا همان کلسترول مضر در بدن می‌شود. با کاهش این کلسترول در بدن ریسک بروز بیماری‌های قلبی هم کاهش پیدا می‌کند.

علاوه بر این، گردو آمریکایی حاوی مقدار زیادی ویتامین E و چربی‌های تک و چندتایی اشباع نشده است. این مواد باعث بهبود سلامت سیستم قلبی عروقی شده و با کاهش ریسک بروز بیماری‌های قلبی و بروز حملات قلبی همراه خواهد بود.

بهترین آجیل برای کاهش فشار خون: 8. پسته

پسته سرشار از مواد مغذی مختلف است و می‌تواند با خواصی مانند کمک به کاهش وزن، سلامت روده‌ها، کنترل قند خون و سلامت قلب همراه باشد. پسته نه تنها یک آجیل خوشمزه است، بلکه سرشار از مواد مغدی و چربی‌های سالم و منبع خوبی از فیبر، پروتئین و آنتی‌اکسیدان‌ها است که همگی برای سلامتی مفید هستند. اما آیا پسته برای فشار خون ضرر دارد؟ 

خواص پسته خام برای فشار خون

یکی از خواص پسته، کاهش فشار خون و جلوگیری از بیماری‌های قلبی است. این آجیل حاوی آنتی‌اکسیدان بالایی است که می‌تواند کلسترول خون را کم کرده و فشار خون را بهبود ببخشد. اثرات پسته در کاهش کلسترول در تحقیقات مختلفی تایید شده است. یکی از این تحقیقات نشان داده است که دریافت 10 درصد از کالری مورد نیاز بدن از طریق مصرف پسته در افرادی با کلسترول LDL بالا، طی 4 هفته باعث کاهش کلسترول بد تا 9 درصد می‌شود.

همچنین به نظر می‌رسد این آجیل بیشتر از سایر مغزها فشار خون را کاهش می‌دهد و می‌توان آن را بهترین آجیل برای کاهش فشار خون دانست. طبق مطالعات انجام شده در این زمینه، خوردن پسته فشار خون سیستولیک را 1.82 میلی‌متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را 0.8 میلی‌متر جیوه کاهش می‌دهد.

بهترین آجیل برای کاهش فشار خون: 9. بادام زمینی

یکی دیگر از آجیل‌های محبوب، بادام زمینی است که البته کره بادام زمینی هم طرفداران بسیار زیادی دارد. اما ایا بادام زمینی فشار خون را بالا میبرد؟! فشار خون بالا یکی از فاکتورهای خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی است اما مواد مغذی ضروری می‌توانند این خطر را کاهش دهند. بادام زمینی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است که آن را یکی از بهترین آجیل برای کاهش فشار خون می‌سازد. این مغز خوشمزه، منبعی عالی از منگنز، نیاسین و مس و همینطور مواد شیمیایی گیاهی مانند رسوراترول و فیتواسترول است.

بادام زمینی همچنین حاوی منیزیم و پتاسیم است؛ دو ماده معدنی که در کنترل فشار خون موثر هستند. فیبر و پروتئین موجود در بادام زمینی نیز مفید است. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن بادام زمینی به کاهش فشار خون حتی در افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک می‌کند. 

بادام زمینی برای فشار خون بالا مفید است اما برای به حداکثر رساندن این فواید، باید بادام زمینی بدون نمک مصرف کنید. بادام زمینی به طور طبیعی فاقد سدیم است اما افزودن نمک، باعث می‌شود نمک روی سطح آجیل بماند.

کره بادام زمینی و فشار خون

کره بادام زمینی یکی از تنقلات جذاب و مورد علاقه‌ی بسیاری افراد است. البته بحث‌های زیادی در مورد سالم بودن یا نبودن آن به ویژه برای افراد مبتلا به فشار خون وجود دارد. برخی معتقدند کره بادام زمینی می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، در حالی که برخی دیگر کره بادام زمینی را به خاطر چربی و نمک آن مضر می‌دانند.

با این حال مصرف کره بادام زمینی در حد مناسب می‌تواند با کاهش فشار خون همراه باشد. این آجیل حاوی اسیدهای چرب تکی غیراشباع و اسیدهای چرب چندگانه غیراشباع است که خطر افزایش وزن و چاقی را کاهش می‌دهد. خاصیت دیگر بادام زمینی و کره آن نیز کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا است.

انواع بهترین آجیل برای کاهش فشار خون

در این مطلب به معرفی انواع بهترین آجیل برای کاهش فشار خون و خواص آنها برای سلامتی بدن صحبت کردیم. درست است که خوردن آجیل یک عادت سالم برای حفظ سلامت بدن است، اما توجه داشته باشید که از زیاده‌روی در مصرف آجیل اجتناب کنید. همانطور که گفتیم، برخی از آجیل‌ها حاوی مقدار زیادی چربی هستند و می‌توانند در میزان زیاد ضرر به همراه داشته باشند.

بنابراین، حتماً در مصرف آجیل تعادل را رعایت کنید چرا که زیاده‌روی در خوردن آن ممکن است به نفع شما نباشد. اگر به مصرف آجیل علاقه دارید و دلتان می‌خواهد میان‌وعده‌های سالم را در رژیم غذای یخود بگنجانید، به فروشگاه آنلاین حاجی بادومی مراجعه کنید. در این فروشگاه می‌توانید برای خرید آجیل و خشکبار، خرید تخمه و سایر تنقلات با کیفیت عالی و قیمت مناسب اقدام کنید.

انواع بهترین آجیل برای فشار خون بالا 

منبع مطلب

div class=”fxbtn-ew12″>خرید آجیل

مقالات مرتبط

نظرات