خواص بادام زمینی: 15 مورد از فواید بادام زمینی + عکس

ما در جدیدترین مقاله وبلاگ آجیل فروشی حاجی بادومی به بررسی خواص بادام زمینی و فواید مصرف بادام زمینی پرداخته‌ایم. خواص بادام زمینی خام، خواص بادام زمینی برای ریه، خواص بادام زمینی برای کبد، خواص بادام زمینی برای زنان (زنان باردار)، خواص بادام زمینی برای آلزایمر، خواص بادام زمینی برای کودکان، خواص بادام زمینی برای مردان، خواص بادام زمینی برای دیابت، خواص بادام زمینی برای کم خونی، فشار خون، چربی خون و خواص بادام زمینی پوست و مو از موضوعاتی است که در این مطلب بدان پرداخته‌ایم.

فواید مصرف بادام زمینی خام و بوداده: از خواص بادام زمینی چه می‌دانید؟

شاید عحیب باشد ولی بادام زمینی در واقع یکی از حبوبات محسوب می‌شود اما تقریبا همه‌ی ویژگی‌های دیگر آجیل‌ های خوراکی محبوب مانند پسته، بادام و غیره را دارد. از نظر گیاه شناسی، بادام زمینی یک غلاف میوه‌ی کوچک و زیر زمینی از یک گیاه متعلق به خانواده‌ی باقلاییان (Fabaceae) است. بادام زمینی یک گیاه دو لپه‌ای و یکساله است که به ارتفاع 30 سانتی‌متر از سطح زمین رشد می‌کند.

گفته می‌شود منشاء بادام زمینی آمریکای مرکزی بوده و پس از آن این مغز پرخاصیت توسط کاوشگران اسپانیایی به سایر نقاط جهان منتقل شده است. امروزه هم بادام زمینی یکی از پر کاشت‌ترین محصولات در کشورهایی مانند چین، هند، کشورهای آفریقایی و آمریکا است.

خواص بادام زمینی

1. خواص بادام زمینی: مواد معدنی موجود در 100 گرم محصول

بادام زمینی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. مقدار 100 گرم بادام زمینی خام حاوی مواد مغذی زیر است:

  • میزان 567 کالری انرژی
  • مقدار 7% آب
  • مقدار 25.8 گرم پروتئین
  • مقدار 16.1 گرم کربوهیدرات
  • مقدار 4.7 گرم قند
  • مقدار 8.5 گرم فیبر
  • مقدار 49.2 گرم چربی (که 6.28 گرم آن اشباع‌شده، 24.43 گرم اشباع‌نشده‌ی تک و 15.56 گرم اشباع‌نشده‌ی چندگانه است)
  • مقدار 15.56 گرم امگا 6

ویژگی های تغذیه ای و فواید بادام زمینی

2. فواید مصرف بادام زمینی: سرشار از چربی‌های غیر اشباع

بادام زمینی سرشار از چربی است. در واقع، بادام زمینی به عنوان یک دانه‌ی روغنی شناخته می‌شود و بخش بزرگی از بادام زمینی کشت شده در جهان برای تهیه‌ی روغن بادام زمینی استفاده می‌شود. محتوای چربی بادام زمینی بین 44 تا 56 درصد است و عمدتا شامل چربی‌های تک و چندگانه‌ی اشباع‌نشده می‌شود که اکثرا از اسید اولئیک و اسید لینوئیک تشکیل شده‌اند و خواص زیادی برای سلامتی دارند.

(از دیگر فرآورده‌های بادام زمینی، مانند بادام زمینی روکش دار کچاپ، بادام زمینی روکش دار با طعم باربیکیو و بادام زمینی روکش دار سرکه ای نیز بازدید کنید.)

خواصِ بادام زمینی و چربی های اشباع

3. خواص بادام زمینی خام: منبع غنی پروتئین گیاهی

بادام زمینی خام یکی از سالم‌ترین انواع بادام زمینی است و خواص بادام زمینی خام بیشتر از سایر انواع است. البته بادام زمینی به صورت شور و بوداده نیز وجود دارد که بهتر است در حد تعادل مصرف شود. بنابراین بهتر است از بادام زمینی خام به همراه پوست در رژیم غذایی خود استفاده کنید چرا که پوست بادام زمینی نیز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که می‌توانند از سلول‌های بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کنند.

(خواندن مقاله‌ی بهترین آجیل‌ها برای بدنسازی، به شما در داشتن یک رژیم بدن‌سازی خوب کمک خواهد کرد.)

خواص بادام زمینی خام

4. فواید بادام زمینی: منبع طبیعی فیبر و کربوهیدرات

میزان کربوهیدرات موجود در بادام زمینی نسبتا پایین است. در واقع، محتوای کربوهیدرات این مغز تنها 13 تا 16 درصد از وزن آن را تشکیل می‌دهد. کربوهیدرات پایین و پروتئین، چربی و فیبر بالا باعث می‌شود بادام زمینی دارای شاخص گلیسمی پایین باشد که معیاری برای میزان ورود سریع کربوهیدرات‌ها به خون پس از مصرف غذا است.

به این ترتیب بادام زمینی را می‌توان یک میان‌وعده‌ی پر از خواص و فواید برای افراد مبتلا به دیابت دانست.

برخورداری از کربوهیدرات از فواید بادام زمینی است

5. جدول غذایی فواید بادام زمینی

بادام زمینی منبعی خوب از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است که از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛ در ادامه به خلاصه‌ای ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید که در بافت بادام زمینی وجود دارد می‌پردازیم:

الف. بیوتین در بادام زمینی:

بادام زمینی یکی از غنی‌ترین منابع بیوتین است که برای دوران بارداری زنان می‌تواند بسیار مفید باشد.

ب. مس در بادام زمینی:

مس به عنوان یک ماده‌ی معدنی کمیاب در رژیم‌های غذایی اکثر افراد شناخته می‌شود. کمبود مس در بدن می‌تواند اثرات مخربی بر سلامت قلب داشته باشد.

پ. نیاسین در بادام زمینی:

این ویتامین که با نام ویتامین B3 نیز شناخته می‌شود، عملکردهای متنوع و مهمی در بدن انسان ایفا می‌کند. این ویتامین با کاهش خطر بیماری‌های قلبی مرتبط است.

ت. فولات در بادام زمینی:

این ویتامین نیز با نام ویتامین B9 یا اسید فولیک شناخته می‌شود و عملکردهای اساسی زیادی دارد و به ویژه در دوران بارداری برای زنان بسیار مهم است.

ث. منگنز در بادام زمینی:

منگنز نیز ماده‌ی معدنی دیگری است که در آب آشامیدنی و بسیاری از غذاها یافت می‌شود.

ج. ویتامین E در بادام زمینی:

این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که اغلب در غذاهای چرب به میزان زیاد یافت می‌شود.

چ. تیامین در بادام زمینی:

این ویتامین یکی دیگر از ویتامین‌های گروه B است و با نام ویتامین B1 شناخته می‌شود. این ویتامین در بدن انسان به تبدیل کربوهیدرات‌ها به انرژی کمک می‌کند و برای عملکرد قلب، ماهیچه‌ها و سیستم عصبی بسیار ضروری و مهم است.

ح. فسفر در بادام زمینی:

بادام زمینی منبع خوبی از فسفر محسوب می‌شود؛ یک ماده‌ی معدنی پر از خواص که برای رشد و نگهداری بافت‌های بدن لازم است.

د. منیزیم در بادام زمینی:

منیزیم یک ماده‌ی معدنی با عملکردهای متنوع و مهمی است و دریافت میزان کافی منیزیم از قلب در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند.

جدول غذایی خواص بادام زمینی

 خواص بادام زمینی برای سلامتی

خیلی از مردم تصور می‌کنند بادام زمینی به اندازه‌ی آجیل‌های دیگر مانند بادام درختی، بادام هندی، پسته، فندق و غیره مفید نیست اما حقیقت این است که بادام زمینی هم به اندازه‌ی سایر مغزها سرشار از خاصیت است و نباید این خواص را نادیده گرفت. بادام زمینی کالری بالایی دارد و حاوی 20 اسید آمینه است که فراوان‌ترین آنها آرژنین است و می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. بادام زمینی علاوه بر این سرشار از چندین ویتامین، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی است که آن را برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید می‌سازد.

از دیگر فواید بادام زمینی می‌توان به افزایش سلامت قلب، کمک به کاهش وزن، جلوگیری از ابتلا به سنگ کیسه صفرا و کنترل قند خون اشاره کرد.

 خواص بادام زمینی برای سلامتی اهمیت فراوان دارد

1. خواص بادام زمینی برای سلامت قلب:  کاهش دهنده‌ی سطح کلسترول

رزوراترول موجود در بادام زمینی نیز دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و می‌تواند مانع از ابتلا به بیماری‌های قلبی شود. به همین دلیل است که به نظر می‌رسد بادام زمینی مانند سایر مواد غذایی حاوی رزوراترول دارای اثرات محافظتی از قلب است.

مطالعات دیگر نشان داده‌اند مصرف منظم بادام زمینی باعث کاهش تری گلیسیرید شده و سلامت قلب را افزایش می‌دهد. این اثر را می‌توان به وجود اسیدهای چرب اشباع نشده، فولات و منیزیم نسبت داد.

مزایای بادام زمینی برای کم خونی

خوردن بادام زمینی می‌تواند به محافظت از بیماری‌های عروق کرونر قلب کمک کند. تحقیقات انجام شده در مورد خواص بادام زمینی نشان داده است این آجیل باعث کاهش سطح کلسترول بد می‌شود. کلسترول بد باعث ایجاد پلاک در رگ‌های خونی می‌شود و مصرف بادام زمینی در رژیم غذایی روزانه می‌تواند از این خطر جلوگیری کند.

از این رو مصرف بادام زمینی برای کنترل بیماری های قلبی و همچنین کم خونی بسیار موثر می‌باشد.

خواص بادام زمینی برای سلامت قلب

2. خواص بادام زمینی برای کاهش وزن: بادام زمینی یک ماده‌ی غذایی پرانرژی

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم بادام زمینی کالری بالایی دارد اما به جای افزایش وزن بیشتر می‌تواند با کاهش وزن مرتبط باشد. بادام زمینی یک ماده‌ی غذایی پرانرژی است و به همین خاطر خوردن آن به عنوان یک میان‌وعده می‌تواند باعث شود کالری کمتری در طول روز دریافت کنید.

مصرف این آجیل باعث ایجاد حس سیری می‌شود و میل به خوردن غذاهای دیگر را کاهش می‌دهد. به همین خاطر مصرف بادام زمینی در نهایت منجر به کاهش وزن می‌شود. البته این مساله در مورد تمام آجیل‌ها تا حدی صادق است و مصرف بیشتر آجیل با افزایش وزن همراه نیست بلکه می‌تواند به کنترل وزن کمک کند.

گنجاندن بادام زمینی در رژیم غذایی روزانه یکی از راه‌های دریافت مواد مغذی بدون ایجاد افزایش وزن است. تحقیقات همچنین نشان داده است مصرف بادام زمینی و کره‌ی بادام زمینی می‌تواند حس سیری را افزایش دهد و در اندازه‌ی مساوی، بهتر از میان‌وعده‌های پر از کربوهیدرات فرد را سیر می‌کنند.

(مطلب خواص انجیر خشک در وبلاگ حاجی بادومی را از دست ندهید.)

خواص بادام زمینی برای کاهش وزن

3. خواص بادام زمینی در پیشگیری از ابتلا به سنگ کیسه صفرا

یکی دیگر از خواص بادام زمینی کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا است. مطالعات انجام شده در مورد این مساله نشان داده است، بادام زمینی ممکن است خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش دهد و مردان و زنانی که در هفته پنج واحد یا بیشتر آجیل (از جمله بادام زمینی) مصرف می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستند.

فواید مصرف بادام زمینی در پیشگیری از ابتلا به سنگ کیسه صفرا

4. خواص بادام زمینی در کنترل قند خون: غذای دیابت

افزودن بادام زمینی و یا کره‌ی بادام زمینی در وعده‌های غذایی باعث افزایش قند خون نمی‌شود و خوردن آن با وعده‌ی غذایی حاوی قند مانند شیرینی یا یک لیوان آب میوه می‌تواند به تثبیت قند خون نیز کمک کند. بادام زمینی را می‌توان یک غذای فوق‌العاده برای دیابت نامید. فیبر موجود در بادام زمینی نیز در کاهش قند خون موثر است. بادام زمینی همچنین حاوی منیزیم و سایر روغن‌های سالم است که می‌توانند برای بیماران دیابتی مفید باشند.

خواص مصرف کره‌ی بادام زمینی برای زنان

یک مطالعه‌ی انجام شده بر روی زنان دچار اضافه وزن نشان داده است مصرف بادام زمینی یا کره‌ی بادام زمینی در صبح می‌تواند سطح قند خون در طول روز را کنترل کند. بعلاوه مصرف بادام زمینی و کره بادام زمینی می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در زنان نیز کمک کند. مطالعات دیگر نشان داده‌اند، یک رژیم غذایی حاوی بادام زمینی در طول 24 هفته می‌تواند پارامترهای سلامتی را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشد. این خاصیت بادام زمینی به خاطر چربی‌های غیراشباع، آرژنین، نیاسین، فولات و ویتامین E موجود در آن است.

(پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با یک ماده‌ی غذایی مفید دیگر برای افراد دیابتی مقاله خواص کره بادام زمینی را هم مطالعه کنید.)

خواص مصرف کره‌ی بادام زمینی برای زنان

5. خواص بادام زمینی برای سرطان: کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها

مصرف زیاد بادام زمینی و همینطور سایر آجیل‌ها با کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان مرتبط است. خواص ضد سرطانی بادام زمینی به خاطر وجود فلاونوئید، رزوراترول و فنولیک اسید در ترکیباتش است و می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد. مطالعات نشان داده است مصرف بادام زمینی می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در طول یائسگی مرتبط باشد. بادام زمینی همچنین از سرطان مری و معده در افراد مسن نیز جلوگیری می‌کند.

با این حال از آنجایی که ممکن است بادام زمینی آلوده به آفلاتوکسین (نوعی سم ایجاد شده توسط قارچ‌ها) باشد، می‌تواند باعث خطر ابتلا به سرطان کبد شود. مطالعات دیگری نیز انجام شده که نشان داده‌اند محتوای رزوراترول موجود در بادام زمینی دارای خواص انتی‌اکسیدانی بسیار قوی است و به کاهش خطر سرطان کمک می‌کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان یکی دیگر از خواص فوق‌العاده‌ی بادام زمینی

6. خواص بادام زمینی برای پوست و مو: منبع غنی منیزیم و مکمل رشد موها

یکی دیگر از مزایای بادام زمینی محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و آسیب است. ویتامین E، منیزیم و زینک موجود در بادام زمینی با باکتری‌ها مقابله کرده و باعث درخشندگی پوست می‌شوند. بتا کاروتن، آنتی‌اکسیدان موجود در بادام زمینی نیز می‌تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند. بعلاوه از آنجایی که بادام زمینی حاوی اسید آمینه و مقادیر بالایی پروتئین است می‌تواند مکمل خوبی برای رشد موها نیز باشد.

خواص بادام زمینی برای پوست و مو

7. خواص بادام زمینی در بارداری:  محافظ سلول‌های بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد

خانم‌ها نیز می‌توانند از خواص بادام زمینی خام در طول بارداری خود بهره‌مند شوند. بادام زمینی در واقع یک غذای هوشمندانه برای زنان باردار است. این ماده‌ی غذایی حاوی پروتئین و فولات است و به طور معمول مصرف مکمل‌های فولات و اسید فولیک در طول دوران بارداری برای جلوگیری از نقایص مادرزادی، به ویژه رشد مغز و ستون فقرات، توصیه می‌شود و بادام زمینی نیز یک منبع طبیعی از این خواص است.

(در مقاله‌ی خواص توت خشک با یکی دیگر از تنقلات مفید دوره‌ی بارداری آشنا شوید.)

خواص بادام زمینی در بارداری

8. خواص بادام زمینی برای کودکان: غذایی مغذی با قیمتی مناسب

ترغیب بچه‌ها به خوردن غذاهای مفید و مغذی می‌تواند یک چالش دشوار باشد. بچه‌ها اغلب تصور می‌کنند غذاهای مفید مزه‌ی خوبی ندارند اما بادام زمینی و کره بادام زمینی خلاف تصور آنها است؛ یک غذای بسیار مغذی که قیمت مناسبی دارد و البته مزه‌ی آن نیز خوب است. مقدار 28 گرم بادام زمینی پروتئین بیشتری نسبت به سایر انواع آجیل‌ها دارد.

بادام زمینی میان وعده‌ی سالم برای کودکان

پروتئین برای رشد کودکان بسیار ضروری است. در واقع، بادام زمینی یک ابرغذا است که بیش از 30 نوع ویتامین و مواد معدنی ارائه می‌دهد. کره بادام زمینی نیز می‌تواند پروتئین و چربی‌های خوب را به رژیم غذایی کودکان اضافه کند که به بدن کمک می‌کند ویتامین‌های محلول در چربی را جذب کنند.

خواص بادام زمینی برای کودکان به خاطر مواد مغذی آن است که بادام زمینی را یک غذای پرانرژی برای کودکان می‌سازد.

خواص بادام زمینی برای کودکان

9. خواص بادام زمینی برای مردان: جلوگیری کننده از ابتلا به سرطان پروستات

آجیل‌ها از جمله بادام زمینی، منبعی غنی از چربی‌های سالم و مواد معدنی مفیدی هستند که می‌تواند سلامت پروستات را بهبود بخشد. برای مثال، تخمه کدو و برزیل نات حاوی زینک بالایی هستند که برای سلامت باروری مردان می‌تواند بسیار مفید باشد.

بعلاوه آجیل‌هایی مانند گردو، بادام زمینی و بادام درختی، ویتامین E زیادی دارند که برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات ضروری است. یکی از مهمترین خواص بادام زمینی برای آقایان همین مورد است.

خواص بادام زمینی برای مردان

10. خواص بادام زمینی برای مغز: بادام زمینی باعث جلوگیری از آلزایمر می‌شود

رژیم غذایی و غذاهایی که می‌خوریم تاثیر زیادی بر ساختار و عملکرد مغز ما دارد و داشتن یک رژیم غذایی تقویت‌کننده‌ی مغز می‌تواند عملکرد کوتاه مدت و بلند مدت مغز را بهبود بخشد. مغز به انرژی زیادی نیاز دارد و حدود 20 درصد از کالری بدن را مصرف می‌کند و به همین خاطر در طول روز به سوخت فراوانی نیاز دارد تا فرد بتواند تمرکز داشته باشد.

مغز بعلاوه برای سالم ماندن نیاز به مواد غذایی خاصی دارد؛ به عنوان مثال، اسیدهای چرب امگا 3 برای ساخت و ترمیم سلول‌های مغزی مفید است و آنتی‌اکسیدان‌ها نیز استرس و التهابات سلولی را کاهش می‌دهند که با پیری مغز و اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر مرتبط است.

بادام زمینی از چه موادی تشکیل شده است؟

بادام زمینی یک ماده‌ی خوراکی با مشخصات تغذیه‌ای بسیار غنی است. بادام زمینی حاوی مقادیر بالایی اسیدهای چرب اشباع نشده و پروتئین است و سطح انرژی فرد را در طول روز بالا نگه می‌دارد. بادام زمینی همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن از جمله رزوراترول و ویتامین E را برای سالم ماندن مغز تامین می‌کند.

خواص بادام زمینی برای بیماری‌های عصبی و کبد چرب

رزوراترول یک آنتی‌اکسیدان طبیعی غیرفلاونوئیدی است که در بادام زمینی، توت سفید و ریواس وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهند که رزوراترول می‌تواند دارای اثرات محافظتی باشد، و باعث جلوگیری از کبد چرب، التهاب و بیماری‌های عصبی  مانند آلزایمر و پارکینسون شود.

خواص مصرف بادام زمینی به عنوان غذای مغز

عوارض جانبی مصرف بادام زمینی

مسمویت با آفلاتوکسین

گاهی اوقات ممکن است بادام زمینی آلوده به گونه‌ای کپک شود که آفلاکتوسین تولید می‌کند. علائم اصلی مسمومیت با آفلاکتوسین شامل از دست دادن اشتها و تغییر رنگ چشم به زرد (زردی) است که علائم معمول مشکلات کبدی هستند. مسمومیت جدی با آفلاکتوسین می‌تواند منجر به نارسایی کبد و سرطان کبد شود.

خطر آلوده شدن بادام زمینی به آفلاکتوسین بستگی به نحوه‌ی ذخیره‌سازی آن دارد. در شرایط گرم و مرطوب، به ویژه در مناطق گرمسیری، این مشکل بیشتر است. با خشک کردن درست بادام زمینی‌ها پس از برداشت و پایین نگه داشتن رطوبت و دما در طول مدت ذخیره‌سازی، می‌توان به طور موثری از آلودگی با آفلاکتوسین جلوگیری کرد.

خواص بادام زمینی و عوارض جانبی مصرف آن

عامل ضد تغذیه‌ای یا ضد مواد مغذی

بادام زمینی با خواص متعددی برای سلامتی همراه است اما در عین حال حاوی مواد ضد تغذیه‌ای نیز هست که جذب برخی مواد مغذی را مختل کرده و ارزش غذایی آنها را کاهش می‌دهد. از جمله‌ی این مواد می‌توان به اسید فیتیک اشاره کرد که تقریبا در تمام دانه‌ها، مغزها، غلات و حبوبات وجود دارد و در بادام زمینی میزان آن 0.2 تا 4.5 درصد است.

اسید فیتیک میزان جذب آهن و روی موجود در بادام زمینی را کاهش می‌دهد و ارزش غذایی آنها را نسبتا کم می‌کند. این مساله در یک رژیم غذایی متعادل و افرادی که به طور منظم گوشت مصرف می‌کنند، نگران‌کننده نیست. با وجود این، در کشورهایی که منابع اصلی غذایی غلات یا حبوبات هستند، می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

بادام زمینی دارای فواید بی شماری است

 آلرژی به بادام زمینی

آلرژی به بادام زمینی یکی از رایج‌ترین آلرژی‌ها در دنیاست. آلرژی به بادام زمینی می‌توانند تهدید کننده‌ی زندگی افراد باشد و گاهی اوقات بادام زمینی شدیدترین آلرژی محسوب می‌شود. افرادی که به بادام زمینی آلرژی دارند باید از مصرف بادام زمینی و تمام فرآورده‌های آن خودداری کنند.

خواص کره بادام زمینی

بادام زمینی معجزه‌ی طبیعت

بادام زمینی یک منبع غنی از پروتئین، فیبر غذایی و چربی‌های سالم است که خوردن آن به صورت متعادل می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد و با خواص و فوایدی همچون سلامت قلب، حفظ وزن سالم و تنظیم قند خون همراه خواهد بود. به همین خاطر است که بادام زمینی می‌تواند انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به دیابت باشد و بعلاوه برای افرادی که به دنبال کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها و افزایش مصرف چربی سالم هستند نیز مناسب است.

برای بیشترین بهره از خواص بادام زمینی برای سلامتی، بهتر است به صورت خام و همراه با پوست مصرف شود. بادام زمینی خام با پوست سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های محافظ سلولی است. از سوی دیگر بادام زمینی بوداده و نمکی سرشار از سدیم است که می‌تواند برای بیماران قلبی مضر باشد. اما مصرف آن به اندازه‌ی کم و متعادل مشکلی نخواهد داشت.(همچنین میتوانید مطلب خواص بادام درختی را هم در همین وبلاگ مطالعه کنید)

مانند اکثر غذاها، کلید اصلی استفاده از خواص و مزایای بادام زمینی برای سلامتی، استفاده از آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و کنترل شده همراه با سایر مواد غذایی است.

منبع

مقالات مرتبط

نظرات