شیرینی‌‌ فروشی‌های معروف تهران کدامند؟

برای یک مراسم خاص دنبال شیرینی هستید. دوست دارید که بهترین شیرینی ممکن هم باشد قاعدتا. از قنادی بی‌کیفیت سر کوچه گرفته تا شیرینی‌فروشی کوچه مامان‌اینا را چک می‌کنید و چیز دندان‌گیری پیدا نمی‌کنید. پس از کجا باید شیرینی خوب خرید؟ تهران چند شیرینی‌فروشی خوب دارد؟ به کجا اعتماد کنیم؟ این‌ها همه سئوالاتی است که ما می‌خواهیم در این مقاله با معرفی شیرینی‌‌ فروشی‌‌های معروف تهران پاسخ دهیم. قبل از شروع متن، از نظر شما معروف‌ترین شیرینی فروشی‌های شهر تهران کدامند؟

شناختن شیرینی‌فروشی‌های معروف هر شهر برای هر اهل شکمی از اوجب واجبات است. اگر این پست بلاگ در نظرتان خیلی خوشمزه آمد، سری به فروشگاه اینترنتی حاجی بادومی بزنید 🙂 فروشگاه آنلاینی که هر خوراکی خوشمزه‌ای در آن پیدا می‌شود.

شیرینی‌‌ فروشی‌های معروف تهران کدامند؟

شیرینی‌فروشی بی‌بی: اولین در لیست شیرینی‌ فروشی‌‌های معروف تهران!

اوایل دهه شصت در یکی از کوچه پس‌کوچه‌های یوسف‌آباد در یک خانه حیاط‌دار قدیمی یک قنادی باز شد به اسم شیرینی‌سرا. وضع و اوضاع آنقدری خوب نبود که خیلی سریع بتواند رشد کند و اسم و رسم به هم بزند. ولی کم‌کم بالاخره این اتفاق افتاد. شیرینی‌سرا تبدیل شد به بی‌بی و کیک شکلاتی بی‌بی شد مصداق کیک تولد واقعی در میان ساکنین تهران. خودم را می‌گویم که هر جای تهران باشم، حاضرم کلی پول پیک بدهم تا کیک شکلاتی بی‌بی به دستم برسد. چون می‌دانم بی‌نظیر است. این را هم بگویم که بی‌بی هنوز هم کیک و شیرینی‌های شیرینی‌سرا را دارد و از قضا آن‌ها هم خیلی خیلی خوشمزه هستند: شیرینی‌ دورنگی‌های خشک، کیک شکلاتی آلبالویی‌ (وای دلم خواست!)، تارت توت فرنگی و کیک ناپلئونی. در آخر هم بگویم حیف است از امتحان کردن پیراشکی‌های مختلف اینجا بگذرید.

بی بی یکی از معروف‌ترین شیرینی فروشی‌های تهران

 

شیرینی فرانسه- شیرینی‌ فروشی پاتوق دانشجویان تهران

روی تابلوی شیرینی‌فروشی فرانسه سال 1340 را دیده‌اید؟ بله! این قنادی از آن سال در این منطقه برپاست و زمانی پاتوق نویسندگان و روشنفکرانی مثل جلال آل احمد بوده است. می‌گویند قبلا مبله هم بوده و لازم نبوده یک لنگه پا بایستید و قهوه و شیرینی بخورید. فکر کنم همین قدمت کافیست تا آن را در لیست شیرینی‌‌ فروشی‌‌های معروف تهران قرار بدهیم.

امکان ندارد در آن حوالی دانشجو باشید و گذرتان به آنجا نیافتاده باشد (فرانسه نرفتیم؛ اما فرانسه دیدیم)! ولی بهرحال برای اطلاع آن دسته کسانی که نیمی از عمر خود را به باد داده‌اند و تا به حال فرانسه نرفته‌اند می‌گوییم تارت میوه و انواع چیزکیک در این شیرینی‌ فروشی خیلی معروف است. کنار قهوه‌تان آن را از دست ندهید. می‌توانید انواع شیرینی تر و خشک هم بخرید. ولی محض اطلاع باید بگویم شیرینی دانمارکی و رولت این قنادی خیلی خیلی خوشمزه است. حتما آن‌ها را در جعبه شیرینی‌تان داشته باشید.

شیرینی‌فروشی فرانسه در لیست محبوب‌ترین‌ها

شیرینی ناتلی- یکی از قدیمی‌ترین شیرینی فروشی‌های معروف تهران

شیرینی ناتلی یکی از قدیمی‌ترین شیرینی‌ فروشی‌های معروف تهران است و از دهه 40 تبدیل به هویت منطقه سهرودی، شریعتی و حتی پاسداران شده است. چند سالی هم هست که طبقه بالای این قنادی تبدیل به کافه شده و شما می‌توانید کنار شیرینی‌ موردعلاقه‌تان، قهوه‌ی ترک و فرانسه هم بزنید و چی بهتر از این؟

ناتلی به تارت‌ و کیک‌هایش شناخته شده، ولی از من اگر می‌شنوید حتما شیرینی یا نان گاتای ناتلی را هم امتحان کنید که اصلا پشیمان نمی‌شوید.

ناتلی یک شیرینی معروف دیگر هم دارد که ما پیشنهادش می‌کنیم حتما: پای شاتوت! در ناتلی در همه فصول می‌توانید پای شاتوت را خیلی تازه و خوشمزه بخورید. خلاصه که بیخود نیست ما ناتلی را در لیست شیرینی‌‌ فروشی‌های معروف تهران قرار داده‌ایم.

البته ناتلی شعبه‌های دیگری در تهران‌پارس و کاشانک هم دارد که هیچکدام به پای سهروردی معروف نمی‌رسند.

ناتلی از قدیمی ترین شیرینی فروشی‌های تهران

سولدوش – لاچکری‌ترین در بین شیرینی فروشی‌های معروف تهران!

شیرینی‌فروشی ساقدوش در سال 65 شروع به کار کرد؛ در منطقه پاسداران. در زبان ترکی ساق یعنی راست و ساقدوش یعنی کسی که همراه داماد در جشن ازدواج سمت راست او می‌ایستد. سال 80 بود که نام این شیرینی‌فروشی معروف چپ‌گرد کرد و به سولدوش (نفر سمت چپی داماد در جشن عروسی) تغییر نام داد. این اسم بی‌حکمت و بی‌ربط هم نیست. سولدوش به کیک‌های چندطبقه‌ عروسی‌ شناخته شده است. تارت‌ و دسر سولدوش هم حرف ندارد. به علاوه اگر در ماه رمضان گذرتان به این شیرینی‌فروشی معروف افتاد؛ زولبیا و بامیه آن را از دست ندهید که به قول ما ترک‌ها حسابی از جیبتان می‌رود!

سولدوش لاچکری ترین در بین شیرینی فروشی های معروف تهران

خیابان ویلا میزبان شیرینی فروشی‌های معروف تهران

شیرینی‌فروشی دانمارکی از سال 1339 در خیابان ویلا برقرار است. راستش را بخواهید مقاومت کردن در مقابل بوی وسوسه‌برانگیز شیرینی دانمارکی داغ (یا گل‌محمدی!) مخصوصا در فصل سرما چیزی نیست که من یکی از عهده‌اش بربیایم. این قنادی اول صبح ساعت 8:30 کرکره‌اش را بالا می‌دهد و بین 10 صبح تا 4 بعدازظهر شیرینی می‌پزد. پس اگر شیرینی تازه می‌خواهید، این ساعت‌ها دور و بر قنادی باشید. جای ما را هم خالی کنید! اگر سبک شیرینی‌های شکری یا شیرینی‌های دانمارکی را می‌پسندید، این شیرینی فروشی قدیمی از بین شیرینی فروشی‌های معروف تهران تقریبا رقیب ندارد. بافت شیرینی‌های این مغازه لطیف‌تر از شیرینی‌های مشابه در سایر مغازه هاست.

خیابان ویلا میزبان یکی از شیرینی فروشی های معروف تهران

شیرینی‌فروشی هانس، یادگار آلمان‌ها در لیست شیرینی فروشی‌های معروف تهران

هانس از جذاب‌ترین شیرینی‌فروشی‌های معروف تهران است. در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان آبان جنوبی قرار گرفته و ساعت کار عجیبی هم دارد: 9 صبح تا 5 بعدازظهر! یعنی شک نکنید که 5 به بعد به آنجا بروید دست خالی برخواهید گشت.

از بداخلاقی پیرزن صاحب شیرینی‌فروشی هانس که بگذریم باید بگوییم کیفیت همه شیرینی‌ها و دسرهای هانس بی‌نظیر است. ولی کیک توت‌فرنگی هانس، همان چیزی است که باید حتما امتحانش کنید. بیخودی هانس را در لیست شیرینی‌‌ فروشی‌‌های معروف تهران نگذاشته‌ایم.

جذاب‌ترین شیرینی‌ فروشی‌ های معروف تهران

 شیرینی اوریانت، شیرینی‌فروشی معروف ارامنه ایران

اگر در یک کلمه بخواهم اوریانت را برای شما توصیف کنم آن کلمه بدون شک «خوشمزه» خواهد بود! اوریانت خیلی خیلی قدیمی است؛ سال 1321 یک خانواده ارمنی آن را تاسیس کرده‌اند. فضای به شدت نوستالژیک و دلچسبی دارد. آنقدر کیفیت شیرینی و البته فضای این شیرینی‎فروشی خوب است که ارزش آن را دارد که از این سر شهر بکوبید بروید آن سر! باور کنید ضرر نخواهید کرد.

انگار که اوریانت اول نانوایی بوده و بعد کم‌کم بیسکوییت پخته و خلاصه تبدیل شده به اوریانتی که الان می‌شناسیم. اوریانت را در لیست شیرینی‌‌ فروشی‌های معروف تهران می‌گذاریم نه فقط بخاطر قدیمی بودنش؛ بلکه بخاطر پای زردآلو (پروک) و کیک مخصوص عید پاک ارامنه (کولیچ) خیلی خوشمزه‌اش. به لیست خوشمزه‌های اوریانت باید گاتا، نان خامه‌ای و بیسکوییت معروفش را هم اضافه کرد.

شیرینی اوریانت - گزینه ارامنه در انتخاب شیرینی‌ فروشی های معروف تهران

 شیرینی فروشی لرد، پیشکسوتِ شیرینی‌‌ فروشی‌‌های معروف تهران

شیرینی لرد هم از آن شیرینی فروشی‌های معروف تهران است. چرا؟ عرض می‌کنم! اول از همه اینکه لرد هم قدیمی است و از دهه چهل کارش را در خیابان ویلا شروع کرده است. در ثانی دلنشین و خوشمزه است! کافی نبود یعنی؟ بسیار خب! پس این را هم اضافه می‌کنیم که کنار تارت و نان خامه‌ای بی‌نظیر لرد، می‌توانید یک قهوه ترک دبش هم بگیرید و ببرید طبقه بالای شیرینی‌فروشی و نوش جان کنید! فکر کنم این یکی دیگر کفایت می‌کند.

قنادی‌های قدیمی تهران

 کوکی باکس، مدعی فروش شیرینی تکی

کوکی باکس از شیرینی‌ فروشی‌های معروف شمال تهران است و راستش را هم بخواهید، قیمت‌هایش هم شمال تهرانی است! کمی گران است ولی خب حتما به امتحان یک باره‌اش می‌ارزد! کوکی باکس سال 85 کارش را در یکی از برج‌های فرشته شروع کرد و حالا حسابی مخصوصا با آن بسته‌بندی جذاب، خبرساز و مشهور شده است.

نکته جذاب درباره این شیرینی‌فروشی فروش شیرینی‌ تکی به مشتریان است. به علاوه اینکه از خامه و مواد اولیه رژیمی استفاده می‌کنند که آن را مناسب افرادی می‌کند که رژیم دارند و می‌خواهند لاغر شوند. به علاوه از مواد نگه‌دارنده هم استفاده نمی‌کنند و این خیلی فوق‌العاده است. در این شیرینی‌فروشی معروف، یادتان نرود که تارت توت‌فرنگی را حتما امتحان کنید. ولو یکی!

لیست محبوب‌ترین شیرینی فروشی‌ها

شیرینی کسری، گوشفیل فروش معروف تهران!

شیرینی‌فروشی کسری جزو شیرینی‌‌ فروشی‌های معروف تهران در منطقه تجریش و الهیه است. من از وقتی یادم هست، کسری به همین شکل و سبک و سیاق پا بر جا بوده است. خیلی جای بزرگ و ژیگولی ندارد. ولی همیشه حسابی شلوغ است و بخشی از آن هم بخاطر خوش‌اخلاقی کارکنان آنجاست. خیلی مهربان و باحوصله تک‌تک سفارش‌ها را می‌گیرند و پیش می‌برند. تارت و باقلوای کسری واقعا چیزی نیست که بتوانید از خیر آن بگذرید. مخصوصا اگر یک شکم‌باز حرفه‌ای باشید. ولی سورپرایزهای کسری اینجا هم تمام نمی‌شود! باید بگویم کسری اگر تنها شیرینی‌فروشی نباشد؛ قطعا جزو معدود قنادی‌هایی است که گوشفیل می‌فروشد. آن هم کاملا به مدل اصفهانی که می‌توانید با دوغ نوش جان کنید و کیف کنید!

شیرینی فروشی کسرا

مقالات مرتبط

نظرات